• Jenny24

jävla gäster

måste bara skriva av mig idag
    idag då vi kom hem från hotellet och skulle titta på alla kortoch presenter mäker vi att det är NÅGON JÄVLA IDIOT som har STULIT PENGAR av oss som vi harfått i present och det var inte lite heller. under fikat är det någon som har haft fräckheten att STULIT av oss. på VÅRAN bröllopsdag........

Ursäckta mitt språk

MEN HUR I HELVETET KAN MAN VARA SÅ JÄVLA BLÅST ATT STJÄLA FRÅM BRUDPARET PÅ DERAS STORA DAG!!!!!!!!!

• Svar på tråden jävla gäster
  • 2/7

Jag tycker ni ska skriva ert kontonummer i brevet till alal gäster så den som tagit pengarna har chansen att betala tillbaka utan att ge sig till känna.

Jag skulle vara precis lika förbannad som du, men jag tror det är ganska liten chans att få tillbaka pengarna annars. Det troliga är att polisen inte gör något och ni får en massa dålig stämning bland släkt och vänner, kanske går omkring och misstänker en oskyldig etc. Det är ju inte heller så kul.

• Moloko

Usch så hemskt!!

Kommer ihåg när jag var liten, typ 9-10 år. I samma gata som jag bodde på, bodde en äldre kille i typ 18-års åldern. När hans föräldrar åkte på en USA-resa fick han och hans bro på själva hemma och han hade fest dygnet runt nästa, men bara med sina närmsta vänner.

När föräldrarna kom hem upptäckte mamman att hennes vigselring och förlovningsring som hon lagt av i sitt sovrum nu var borta.

Han fick gå runt till alla sina vänner och informera dem om det och tro det eller ej, men några dagar senare dök det ner ett kuvert i posten med ringarna. Fy fan så jädrans skamligt!!

Sorgligt med din historia, men för din del så kan man ju bara hoppas att någon utifrån smitit in och tagit pengarna så att det inte är någon i er omgivning.

*Tröstande kramar*

• stressad brud

nä fy sjutton vilken hemsk situation!! hoppas verkligen att ni får fast den skyldiga/skyldige och får tillbaka era pengar.

• 11 juni 2005

Helt otroooooooligt!

Lider med Er. Försök bara att inte vara alltför misstänksamma mot alla från festen 29 av dem är ju trots allt oskyldiga och tycker säkert att det hela är lika obehagligt och fruktansvärt som Ni...

• Juli-2006

Usch va tråkigt, förstår om du är förbannad!! MEN, var försiktig så att du inte skaffar dej en massa ovänner. Jag skulle bli ganska stött om några vänner/släkt anklagade mej för att ha snott pengar av dom på deras bröllopsdag.

Hoppas pengarna kommer till rätta

• Jenny i England

Jättetrist att något sådant förstör en sådan härliga dag!

Har tyvärr hört liknande historia... någon snodde bröllopsresekassan som de hade som sparbössa på bröllopsfesten. Helst sanslöst!

• Gerda

Jag blir riktigt arg när jag läser detta! Att det är vänner och familj som var där och att ngn av dem är skyldig *grrr!

Vill bara säga att nu när många önskar sig pengar så kan sk Moneyboxes vara en god idé. Då är det en låda (ofta dekorerad) man stoppar ner pengar m kuvert osv och så utser man en ansvarig som håller ögat på lådan. Ett bra sätt att hålla frestelsen borta.

• Pixelina

Jag förstår inte det här riktigt.. vissa säger här att denna brudpar skulle kunna skaffa sig fiender ifall de gick runt och hörde med släkt och vänner om händelsen på deras bröllop.

Varför skulle en gäst som är helt oskyldig bli upprörd över något sådant? Om man inte är skyldig borde man ju istället ha empati för brudparet och verkligen INTE bli sur eller känna sig kränkt. Jag tycker att det bara är vettigt att gå runt till släkt och vänner som varit med under dagen och fråga vad dem har sett och hört. Kanske har någon tips om någon som betett sig underligt - brudparet kan ju inte själva uppmärksamma allt sådant under sin stora dag. Gästen som har snott pengarna MÅSTE ju ha betett sig något nervöst eller underligt - annars är det ett hjärtlöst proffs.

Jag tror inte att brudparet i detta fall skulle gå runt till gästerna och anklaga dem för att ha snott pengarna. Jag tror att dem mer skulle intervjua och försöka skapa sig en bild ut av vad som kan ha försegått under middagen.

Tycker det verkligen är konstigt hur lätt det är att såra människornas integritet i detta land. Jag som rest mycket och fått uppleva flera olika kulturer, vågar påstå att det i andra länder skulle anses som mycket blåögdt. Man kan ju inte bara tro gott om alla och man kan inte som vuxen människa vara så lätt kränkt att man inte kan svara på några frågor i god samtalston. Att säga sig bli kränkt av en sådan intervju är skrattretande och får mig att undra vad som skulle hända om det bröt ut ett krig i Sverige...

• Jenny24

tack alla gulliga ni :)

just nu så har polisen en del finger avtryck som ska skckas vidare för att de ska säkras :)

sen så ska mina föräldrar + gubben å jag lämna så kan man utesluta dem.

vi kommer att skicka runt ett brev där vi kommer göra en förfrågan om det är någon som har sett något eller vet något och att de kan höra av sig till oss och skulle pengarna komma till rätta blir det ingen polis sak av det hella men det är bara för att få fram tjuven lättare om man nu har den turen....

Jag kommer oavsett vem det än är att anmäla den jä**a faanskapet upp till öronen.. denne ska få veta vad denne har gjort mot oss och vad som är rätt och fel...

Jag tänker fasiken inte ha nån jäkla daltande mot denne.. begår man brott så får man ta dessa konsekvenserna. plus att vi vill absolut inte ha med denna person att göra med i överhuvudtaget i framtiden..

det finns vissa som har haft långa fingrar och tjuvat en del som var med på bröllopet och den informationen har även polisen. men jag har inte pekat ut någon att det är just den som är tjuven...
    är väldigt försiktig på så sätt.

Men jag vill strypa faanskapet som gjorde det och om man kanske flår den på en gång

*morrr* kokar just nu så ni får ursäckta mitt språk just nu

• Pixelina

Vad bra att polisen har hittat fingeravtryck - en tjuv på bröllop har definitivt lämnat sina på kuveret.. Någon spekulerade tidigare i denna tråd om att tjuven kanske hade på sig handskar - har ni kollat för mycket på CSI? Man har inte på sig ett par handskar på ett bröllop utan att andra märker detta. Sådant skapar för mycket uppmärksamhet, så tjuvens fingeravtryck finns där.

Jenny,
    Önskar dig all lycka till och hoppas verkligen att ni får fast den som gjort detta samt att ni får pengarna tillbaka. Förstår verkligen din ilska - vem skulle inte känna som du om man blev utsatt för något lika fräckt? Man ska inte dalta med brottslingar - det är ju faktiskt vuxna människor med egna hjärnor det handlar om.

Svar på tråden jävla gäster