• Jenny24

jävla gäster

måste bara skriva av mig idag
    idag då vi kom hem från hotellet och skulle titta på alla kortoch presenter mäker vi att det är NÅGON JÄVLA IDIOT som har STULIT PENGAR av oss som vi harfått i present och det var inte lite heller. under fikat är det någon som har haft fräckheten att STULIT av oss. på VÅRAN bröllopsdag........

Ursäckta mitt språk

MEN HUR I HELVETET KAN MAN VARA SÅ JÄVLA BLÅST ATT STJÄLA FRÅM BRUDPARET PÅ DERAS STORA DAG!!!!!!!!!

• Svar på tråden jävla gäster
  • sweet saint

man kanske skulle ta och öppna ett dagis

• HanOchJag

Till alla er som tycker att jag och Flickan_med_hickan ska sluta läsa tråden. Era argument stämmer inte riktigt. Som Flickan_med_hickan sa DETTA ÄR VÄL ETT DISKUTIONSFORUM??? VI har väl oxå rätt att säga vad vi vill eller är det bara ni och Lippi som har rätt till det.
    Anledningen till att jag reagerar är just Lippis attityd tillbaka. Allt det började med var enkla åsikter men det fick man tydligen inte ha,. Nä nä ..

Anledningen till att jag tycker att Lippi ska lägga ner är pga av den nonchalanta stilen som hon har. Inte bara en som ska få ha en åsikt och resten apa efter.

• Lippi

Alla HAR rätt att säga sin åsikt...

Men ni argumenterade aldrig emot min åsikt. Ni var bara oförskämda och sa att jag skulle LÄGGA NER. Och det kallar jag ingen åsikt.

Jag har aldrig hoppat på någon, så att jag har en nonchalant still förstår jag inte var har ni fått ifrån.

• dorislina

Jag vet inte jag men när man läser tillbak i tråden så tycker då inte jag att Lippi varit särskilt otrevlig utan bara sagt hur verkligheten ser ut. Eftersom hon då jobbar så nära polisen så vet hon ju hur det fungerar men det ville ju ni inte riktigt acceptera och nu känns det mer som att någon bara vill ha sista ordet. Ja det är ett diskussionforum så varför skulle man då inte kunna diskutera det som Lippi och många med henne (bland annat jag) diskuterar, dvs hur verkligeheten ser ut vid "mindre" brott såsom inbrott och stöld. Det är ju där hela diskussionen hänger sig för att några häftigt påpekar att det minsann visst tas fingeravtryck vid varje inbrott...osv. Ni som råkat ut för brott där polisen verkligen tagit fingeravtryck, er kan jag bara säga grattis till och sedan säga att det sker verkligen inte ofta varken i små eller större städer. Men att säga emot någon som arbetar med detta och som sitter med ganska mycket fakta om hur det går till och sedan bara be henne lägga ner för att ni vet att hon har rätt är bara otroligt tramsigt.

Som jag skrev innan, låt bli att läsa inläggen som handlar om polisens arbete om det stör er så mycket och låt oss som vill diskutera det, diskutera det!

• dorislina

Och visst, alla har rätt till en åsikt men när man skriver inlägg av typen "Lägg ner", och liknande kommentarer så slutar man ha en åsikt utan vill bara tysta en person utan att ha argument som ifrågasätter, frågar eller förklarar.

• Lippi

dorislina :

Tack för ditt stöd.

Sista meningen i ditt inlägg är farlig. Jag skrev ju liknande i ett inlägg, fast jag skrev det som en fråga till berörda. För det blev jag anmäld och fick en varning för påhopp.
    ----------------------------------------

Och tack till alla er andra som insett att min mening aldrig har varit att förarga någon.

• Lippi

Sista meningen i ditt förra inlägg ska det naturligtvis vara.

• dorislina

Vet du Lippi, då får dom gärna anmäla mig för påhopp. Jag tycker den här diskussionen tyvärr har spårat ur alldeles för mycket och det är så synd när det blir så. Det är så synd när man inte kan försöka komma överens med varandra trots att man har olika åsikt utan måste göra påhopp som det blivit på dig.

Nä diskutera sakligt och kom med vettiga argument så är sådana här forum roliga men inte annars. Tyvärr kommer det alltid att finnas människor som känner sig påhoppade helt utan anledning (som i detta fallet) eller som bara vill missuppfatta.

• Pingla med en åsikt

var tog TS vägen?
    Det osar troll lång väg!

• Tant Pernilla

Troll och troll, tråden är från slutet av juli och så vitt jag minns så var TS med rätt mycket i början.

Hon har väl skaffat sig ett liv, till skillnad från oss andra som hänger här på BT dagarna i ända...

• Ängla

Lippi, allvar? Blev du anmäld för nåt du skrivit här i denna tråden? Vad var det du skrev? Varnad för påhopp? Skumt...

• Lippi

Ängla :

Jodå, en anmälan fick jag och en varning.

Hemskt konstig att BT-redaktionen tog det som ett påhopp. För i min varning skrev de att jag för att undvika fler varningar, skulle hålla mig borta från trådar där jag inte höll med resten som skrivet.

Men det var ju bara det jag ifrågasatte med mitt inlägg. Jag frågade alla de som klagade på att våra inlägg var tjatiga, om det inte var bättre att låta bli att läsa dem.

Och som sagt, för det blev jag anmäld.

• Hemax

Lippi!
    Om jag förstod ditt förra inlägg rätt så "får" du numera bara skriva i trådar där du håller med alla andra?! Alltså bara komma med dunka-i-ryggen-och-stryka-medhårs-inlägg?! Verkar ju vara helt knäppt?! Isf borde ju rimligtvis hela DEBATTforumet ha tjänat ut sitt syfte?!
    HOPPAS jag missförstod dig! Eller är det verkligen så att den som ber nån annan "lägga ner" i en tråd klarar sig, men den som ifrågasätter kommentaren om "lägg ner" varnas?!
    Bäst jag lägger ner nu eftersom det här inte alls är vad tråden handlar om egentligen! Sorry!

• Lippi

Nädå, du missuppfattade mig inte.

BT-redaktionen uppmanade mig att bara gå in på trådar där jag håller med ALLA inlägg.

Hur ofta gör man det??

Jag har skickat en överklagan till BT där jag jämförde det de skrev till mig, med min fråga till dem som var trötta på våra "tjatiga" inlägg. Vi får väl se om de svarar.

Jag fortsätter att skriva mina inlägg i samma anda som tidigare. Jag har aldrig varit oförskämd eller elak mot någon i mina inlägg, ändå blir folk förbannade. Så det är ju omöjligt att veta vad det är som irriterar folk.

Oftast är det väl som i detta fallet, att jag bara har en avvikande uppfattning.

• fashiongirl

Har inte läst allt, undrar bara har jenny24 och hennes respektive fått tillbaka pengar från ngt håll...eller hur går det?

• vixen not a tramp

Inte vad vi vet, men vi väntar med spänning på svaret!

• HanOchJag

Lippi Jag kan skriva vad som irreterade mig från första börja och det var din komentar om att dom som bor i stor städer vet hur polisarbete fungerar- jag bor i en stor stad men kändes som att du genom ditt sätt att skriva antog att vi var bönder som inte kunde nåt. Jag lät det gå, Men sen när du börja kalla oss - lilla gumman och dylikt. Blev jag riktigt förbannad. Inte för dina åsikter men för sättet du skrev på. Som att vissa här är mindre värda än andra för att man inte har samma åsikt. Känner att jag inte orkar tjafsa om skit längre.
    JAG ber om ursäkt för att jag bad dig lägga ner ( inte för att jag gjorde det) men för att jag inte från första början gav rätt anledning till varför.

Om du fått en varning för din ifråga sättan så bode jag fått flera.
    Varsegod. Ge mig en

• Lippi

Nä, det var inte för att jag trodde att ni var bönder som jag skrev det utan för att jag antog att inte alla här jobbar lika nära Polisen som jag. Jag tänkte att någon kanske var intresserad av hur verkligheten fungerar i våra storstäder.

Och det är ju som sagt tidigare mestadels ett storstadsproblem.
    Därför skrev jag att vi som bor i storstäder har svårt att tro att Polisen har tid.

Mitt första inlägg som var direkt riktat till dig och "the ring", var bara en liten förklaring på vad föregående talare kunde ha menat med att ni tittat för mycket på CSI. Det var absolut ingen dumförklaring.

Du anar inte hur många människor som tror att mycket fungerar som på CSI.

Anta inte att någon har en taskig attityd mot er för att de inte håller med er. Så slipper man mycket bekymmer.

Jag har tyckt att era inlägg har varit bra, ända tills argumenten slutade och LÄGG NER kom in i bilden.

Att bli kallad lilla gumman är väl inget negativt??? Det förstår jag inte i varje fall. Är det gumma som i gammal du tänker på då eller..?

Sen skriver du att jag skulle ha kallat er andra saker och NEJ det har jag inte. Jag går aldrig ner på den låga nivån.
    Lilla gumman var mitt värsta "skällsord".

Däremot så har en viss annan person här sagt att jag t.ex. inte beter mig vuxet i mina inlägg och att jag är tjafsig. Då är väl lilla gumman inget att hänga upp sig vid?

Ursäkten är inte godtagen. Du kan inte avfärda mina inlägg med LÄGG NER, bara för att du känner att jag tror att du är en bonde som inte kan något. Hade du inte läst in en egen negativ attityd i mina inlägg, så hade där inte funnits någon. Tänk på det så skaffar du dig inte fler ovänner här.

Jag var vänligt inställd hela tiden, tills jag fick en varning för min fråga till er.

• Gabbies

detta är ju helt sanslöst.. låt tråden handla om det som det faktist handlade om från början istället för erat bråk..

• HanOchJag

Lippi okej. Då ser jag det som färdig diskuterat. Väntar på svar från Jenny24

Svar på tråden jävla gäster