Oups, lite snabb.....
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!
drea
Ringen är i vitguld med rödguld i vid sidan om. den är lite räfflad.....inte lika som min vigselring men de påminner ändå lite om varandra fast jag har vitguld och rödguld som ett band över på tvären med jämna mellanrum runtom ringen. Sen då diamanter ....mmmm....hahaha:D:D
Ska se sen om jag kan få ett bra kort på ringarna efter bröllopet.
Det låter fint! Hoppas han blir glad!
De ringde precis från vår presstjänst och sa att en växel ligger nere, så vi kommer nog att få en hel del samtal i dag med arga personer som inte kommer fram till sin försäkringskassa. Suck! Jag vill inte svara i telefon! Jag vill ju vara här!
Hur gör ni med mat på båten? Ni har väl nån spis? Men kan ju inte laga några nobelmiddagar på den direkt
Vi köpte 20 st engånggrillar förra året när vi var ute och seglade, kändes enklare än att börja med grillkol och sånt. Förut hade vi en gasolgrill också, men den började rosta, så nu kör vi med engångs!
En klassiker i båtmat är chili con carne! Annars brukar jag även ha sån där färdigblandad pannkaksmix i båten. Grädda pannkakor när man ligger i gästhamn brukar locka många näsor!
drea
Ja hoppas att han gillar den så han inte tycker den är för mycket!! jag har redan graverat i den. Så det går inte att byta.
Svara inte i tele !! inte kul att prata med surisar.....:D
Mycket att göra?
de sa precis att växeln var fixad, så nu blir det lugnt igen!
drea
Ja vi har en två lågigt spritkök i båten och diskho. Ja det blir en hel del burkmat. Pannkaksmix var en bra idé det måste jag köpa idag när jag handlar. Är den mixen där våffelmixarna är i butiken?
Har gjort tvåportioners mat och frusit ner...det är korvstroganoff ska ha makaroner till det och sen då lövbiffsgryta ska ha nypotatis till det.Sen får man handla under vägen....har lite frusen grillkorv och mamma scans köttbullar........Gäller att äta upp detta de första dygnen annars blir det gammalt.....urk.....
Ja grilla gör man en hel del.....vi har bullat upp med engångsgrillar.
drea
hade lite att göra nu innan men nu är det lugnare igen....
skönt att vxl har fixat sig !!
Vi köpte en massa kött och kyckling första året vi var ute, fick slänga det mesta för det hade börjat ruttna Nu brukar jag steka upp köttfärs och kyckling innan jag tar med det till båten, då håller sig det nån dag extra! Men visst man får handla efter vägen.
Jag brukar köpa den som heter Favoritpannkakor från Kungsörnen. Steker dem i olja (ej oliv ) eftersom man oftast inte har margarin på båten... men det blir bra!
Färdiga soppor, typ varma koppen och smörgås brukar vi ha till lunch eller nåt liknande. När vi seglar kan vi ju inte laga så mycket mat, eftersom det lutar så mycket! Då gör vi i ordning pasta på morgonen i två små plastpåsar, som jag sedan fyller med soltorkade tomater, oliver, ölkorv (ej kylvara) och lite annat. De får sen ligga i kylen till det är lunchdags! Det är perfekt att äta i sittbrunnen!
Lite tips från en båtmänniska till en annan!
drea
ja kul att få lite tips...från en båtägare till en annan.....:D....vi kanske kan ta vår båt till sthlmn så kan vi kryssa i skärgården tillsammans......
Jag tar med flytande margarin......
Det är lite primitivt i en båt men väldigt avkopplande och skönt........
Ja, jag älskar båtlivet, ett tag. Skulle nog inte kunna leva så i veckor! Vi tar in i gästhamnar mellan varven och duchar och gör oss mänskliga mellan varven!
Vart hade vi tänkt åka? Har ni varit så långt ner som i den danska skärgården?? Den är annars jättefin! Har seglat där i 10 dagar!