• Justina

Oups, lite snabb.....

SMÅLAND ska det vara givetvis, närmare Växjö!

• Svar på tråden Oups, lite snabb.....
  • drea

Jo, jag hade på mig dem en hel kväll! Även vid middagen...

Gjorde du nåt kul igår?

• Hej baberiba

drea

Say no more.....;)....dina ord säger allt;)

I onsdags tog vi upp båten och igår så packade jag i den inför semestern vi åker ju ikväll. Har inte kunnat sova för jag låg och tänkte på om jag glömt ngt och det hade jag....keps, solglasögon så fick gå upp och skriva ännu fler lappar...det bara kryllar av lappar överallt....:D...sen låg jag och tänkte på mina kläder jag hade packat.......så nu måste jag göra om det idag och så har jag en massa att göra på stan som Apotek, lämna in Peters ring för gravering, köpa korsordslexikon (kan vara bra att ha..)...;) Sen ska jag slinga håret efter jobbet hos frissan och handla den sista maten.....puh....det blir mkt att göra idag.....ska bli skönt att vara iväg sen................

• Hej baberiba

drea

snygga underkläder förresten !! funderar på att köpa ngt snyggt till bröllopsnatten......;)

• drea

Oj det verkar som du har fullt upp!
    Har precis räknat ut vad min hippa kostade... blev nog närmare 1000kr! Oj! En av dem som var med gifter sig helgen efter mig, och jag har fått detaljerna kring den i går. Den kommer att bli sååå dyr suck! Dessutom så blir den den 23 juli, dvs precis innan lön!!! Jag som bara fick 1457kr i lön sist är redan fattig som en kyrkråtta, hur ska det gå?! Jag kan ju inte tacka nej, för hon var ju på min hippa!!! Suck! Att allt ska vara så dyrt!

Ja, visst var det fina underkläder, till bra priser också, tycker jag! Jag har det randiga setet, om du sett på hemsidan!

• Hej baberiba

drea

vad ska de göra då på den hippan om det blir så dyrt ?? vad tråkigt att de gör en sån hippa som kostar mkt pengar, tycker de borde ta hänsyn lite på kostnader att alla jobbar faktiskt inte och har lön. Jag hoppas det ordnar sig så att du kan vara med för det är ju en självklarhet.

• drea

Alltså på min hippa, som blev så dyr, så gjorde vi ju allt det som jag sa i går, båttur, grönalund, middag, golden hits. På den hippan som vi nu planerar kommer vi att gå på spa, äta brunch, Cafe Opera och en massa små mellanaktiviteter. Jag har dock avstyrt en hel del saker, så vi ska t ex äta middag hemma hos en tjej och så ska vi göra utomhus aktiviteter som vi själva hittar på. Men det kommer att kosta...

• drea

Jag får väl låna pengar eller nåt, Axel har ett kreditkort som man kan ta ut pengar på, det brukar vi använda i slutet av månaden...

• Hej baberiba

drea

Det ordnar sig säkert....men de behöver inte göra en sån dyr hippa....

Igår hämtade jag peters ring (som jag ska överraska honom med) och visste inte hur jag skulle betala den för vi har gemensam ekonomi så jag kände att jag inte kunde ta det på lönen 3000:- så jag tog ut från mitt sparkonto....inte alls kul:( men kunde inte komma på ngt annat sätt men jag har lovat mig själv att jag ska betala tillbaka varenda öre till mitt konto....hmmmm.......få se hur det blir med det.....:D fin är ringen iallafall !! hoppas bara att han blir glad !!!....Nu ska bara njuta av semestern och vårat kommande bröllop så återbetalning av ring till mitt konto får komma efter det...:D

• drea

Kul att du tyckte ringen var fin! Hur ser den ut ungefär?
    Ja, jag har oxå länsat alla mina sparkonton och min fond. Det är inte lätt att köpa allt man vill när man endast haft inkomst från CSN och nu lite lön. Den 25 får jag dock lite mer (max 8000kr dock) så då kan jag köpa klänning till min kompis bröllop (det duger INTE med linneklänningen jag visade henne, som jag köpt till ett bröllop förra året)
    Jobbigt när hon ska ha en sån jättefest (det kommer nog gå på närmare 200 000kr för allt plus resa), man kan ju inte riktigt matcha det. Inte för att jag vill, men man måste väl anpassa sig lite i alla fall...

Svar på tråden Oups, lite snabb.....