• Paulinas

Kristianstad Brudarna!

Gumsigos,

Vad kul att du hittade ett mönster, en jättebra lösning ju särksilt med tanke på att du har tillräckligt lång tid på dig för att fixa det! Jag kan tänka mig att det är svårt att hitta tyg i exakt rätt nyans och kvalitet.. jag blir knäpp på sånt. Som med papper typ.. jakten på den perfekt strukturen och nyansen.. Blir rädd för mig själv!

• Paulinas

Min-ah

Vad tråkigt att du har problem med sminket. Kan ju lätt bli ett stressmoment. Kan du inte använda det du brukar och bara köpa en ny ögonskugga eller nåt, eller du kanske inte sminkar dig så mycket i vanliga fall? Smink är kul, men en stor dag som bröllopsdagen blir man givetvis lite nervös!

Hur går det med klänningen? Du skulle och göra första provningen i veckan, eller misstar jag mig?

• Paulinas

Sanna,

Förlåt jag frågar, du har säkert berättat innan, men när var det du skulle gifta dig. aug 2006?

Det här med pysslande och hur mycket man ska göra själva varierar nog mycket. Jag tror att i början av planeringen tror man att man ska fixa ALLT själv, men när det närmar sig så köper man kanske en del färdigt eller ber andra om hjälp... Jag vill göra trycksaker själv och dekoration och dukning. Mat och så blir mamma ansvarig för eftersom hon är duktig på det och känner folk i branchen. Klänning köper jag och alla andra käder också.. Jobbar ju heltid, så väljer att göra det jag tycker är roligt själv och så får man köpa resten. Vad planerar du att göra själv? (om något vill säga)

• Paulinas

tillbaka från fm fika...

så sanna gifter sig alltså i år?
    Har hon varit med på någon träff som jag missat?

Vad blir det för in-och utmarcher? Jag vill ha en traditionell in, men kanske en lite roligare ut... vet dock inte vilken.

• Paulinas

Vågar man lägga ut foto? Hmm, mina arbetskamrater etc vet inte att jag ska gifta mig än, men risken är kanske liten att någon av dem är här inne...

Kul att se hur folk ser ut ju!

• Paulinas

Marie,

Du har nog rätt med det där med foto, ingen större chans att mina 50-åriga arbetskamrater är här inne och kollar :)

Mendelsson vill jag också ha, men som in tror jag... hmm, måste tänka mer på det här!

Sanna! :) :) kul idé. Jag hade också velat ha en rolig utmarsch... får surfa runt i jakt på den perfekta för oss.

• Paulinas

Gumsigos,

Ja, att planera fest är kul men jobbigt. Jag hade ju sambons examensfest för några veckor sen. Även om den inte var jätte stor, så var det ju ändå inbjudningskort, dekorationer, mat och tårta... tar lite tid att få ihop det! Man jag tycker det är skoj!

Jag tror inte att jag heller köper papper till alla inbjudningskort nu. Men vill gärna köpa lite provkort så att man kan testa sig fram och vet vad man vill ha. Sen är det ju lätt att räkna ut hur mycket man behöver av allt och åka och köpa när det närmar sig lite mer.. Hoppas att jag hittar någon stämpel som jag ska ha som tema..

• Paulinas

Marie, så du handlar allt du behöver på måndag? Jag satt också och räknade på hur mycket jag skulle behöva till allt (inbjudningskort, vigselprogram, festprogram, placeringskort, tackkort), en hel del!! Men jag skulle ju kunna köpa till tex inbjudningskorten så att man kom igång med tillverkningen av dem! Vi måste ha en papperspyssel dag efter det att vi varit i malmö, roligare att pyssle tillsammans!!

• Paulinas

250 blad!! Wow.. är det till allt då eller?

150 kuvert... hur kan det bli så mycket?

Jag räknar med 65 gäster. 50 inbjudningskort med kuvert(en del par och familjer). 80 vigselprogram. 65 festprogram + placeringskort. 70 tackkort med kuvert. Verkar detta rimligt? jag har räknat högt, men bättre det! I festprogramet behöver jag ett tjockare ytterpapper plus fem andra blad per program.. Blir en hel del! Jag hade nog ätnkt köpa färdiga kort till en del av sakerna, men det beror förstås på utbudet..

• Paulinas

Sen tillkommer det ju inlagor och dekorationer och grejer... bara trycksakerna kräver ju planering så att jag blir yr! :)

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!