• Paulinas

Kristianstad Brudarna!

På matton eller format i Göteborg, men det finns ju i Malmö också så du kanske hittar där! Självklart åker vi alla tre! (om ingen mer vill följa med?)

• Paulinas

Hallå tjejer!!

Vad trevligt att vi fått en "nykomling", välkommen Sanna!

Jag gifter mig 3 juni 2006, mitt emellan marie och gumsigos. Gifter mig i kristianstad och har fest i brunnen i arkelstorp (bygdegård).

Jag går på semester på fredag och sen träffas jag gärna och hittar på lite kul (både bröllop och inte bröllops relaterat) Min blivande jobbar hela sommaren, så är mycket själv under semestern.

• Paulinas

Min-ah

Vad kul om du ville ta med dig lite trycksaker den 7:e. Jag och de andra tjejerna planerar att åka till Malmö och handla trycksaker och sen göra lite provkort i sommar tillsammans, så kul att se dina och få lite inspiration.

Ska vi bestämma en tid den 7:e? Om du ska göra håret kl 10.00 så kan ju vi andra ses på Duvanders kl 10 och så sitter vi där och fikar och snackar bröllop tills du är klar och då kommer du... Vad tycker ni andra?

• Paulinas

Malmö tjejer,

Ska vi bestämma en dag? Om vi ska ta det en dag nästa vecka så är måndag bäst för mig (4:e juli), men även ons 6: juli går bra. Vad passar er?

Tar vi en heldag i Malmö och sen börjar vi pyssla en annan dag efter det eller hur gör vi?

Tåg blir väl bäst?

• Paulinas

Gumsigos,

Är du så duktig att du ska sy kjolen själv!? *imponerad*

Jag funderar på att låta sy upp min tärnas klänning så att det blir i den färg jag vill ha, om jag bara hittar rätt tyg så... Det här med färgnyanser är svårt! Men jag ska anlita sömmerska... syr bara gardiner :)

• Paulinas

Gomorron Marie!

Jag satt precis och sökte på papperaffärer i Malmö. Matton och Format finns centralt i Malmö, men det är nog allt. Sen finns ju vanliga bokhandlar också, och där kan ju också finnas papper...

• Paulinas

Mailat matton, de har öppet till 17.00 på sommaren.

• Paulinas

Ja, Matton är super!! Och format också!! Jag var inne i butikerna i Göteborg, men jag kom precis när de stängde så jag vara bara där några minuter... vill ju gå där läääänge!

Ska du köpa till provkort eller köper du på "riktigt" dvs till en hel uppsättning kort?

• Paulinas

Vi kan väl ta tåget? Bekvämt och bra, och dessutom går det inte att låsa in :)

Jag gillar inte heller att köra i stora städer.

• Paulinas

Ok, då säger vi att vi tar tåget!

Vilken dag ska vi ta? mån 4:e eller ons 6:e?

Blir det en heldag?

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!