• Paulinas

Kristianstad Brudarna!

Marie,

Hur gick det med lägenheten idag?? Nyfiken!

• Paulinas

Festen ska vi ha på brunnen, en bygdegård i arkelstorp utanför kristianstad. Kyrka är inte bokad, men lutar åt att det bli oppmanna kyrka.

Var blir er fest?

• Paulinas

åhus strand är ju jätte trevligt! Har man festen i deras matsal då eller finns det särskild festlokal?

Hur stort bröllop ska du ha? Vi blir väl mellan 50 och 70 personer, vi måste nog snart bestämma oss för om vi vill ha släkt med eller inte (det är ca 15 personer som inte är familj utan mer släkt... lite tveksamma till dessa)

• Paulinas

Hejsan tjejer!

Vad bra att du kan på onsdag jenny. Du behöver inte ta med dig något, det blir inte så avancerat...

Det hade varit jättekul om du också kom Min-ah!

E+P, kan du komma?

• Paulinas

Jag hade svårt att somna igår och började tänka på bröllop... det skulle jag inte gjort! Nu har jag fått för mig att det enda som vi bokat och bestämt, nämligen festlokalen, inte är tillräckligt bra. Den känns kanske för "enkel" och lantlig... i övrigt vill vi ju inte ha ett "bondigt" bröllop... Ahh... så jobbigt när man börjar tänka för mycket! Får nog tänka lite till... men den blivande lär väl bli tokig om jag vill byta lokal..

• Paulinas

Jo, jag har tänkt en del på dekorationer... älskar att "pynta", men allt sorts pynt passar ju inte i den lantliga miljön... Fast med mycket naturmaterial kan det bli fint och sen få in mina färger (rosa, cerise och lite rött) i band och tyg. Jag som varit så nöjd innan... varför får jag panik helt plötsligt!? Måste nog skissa lite på dekorationer etc så att jag kan bli lugn!

• Paulinas

Ja, när jag väl får skrivit ner så känns det nog bra. Ibland blir man ju bara lite osäker...

Vad kul att du är nöjd med dina inbjudningskort! Du har inte bild som man kan få se?

Jag har också gjort ett test kort som jag är nöjd med i "våra" färger. Lite ungdomligt och i den stil jag vill ha. Rosa kvadratiska kort och som en ram runt om har jag stämplat ord som kärlek, lycka, kyssar etc i cerist. I mitten har jag klistrat på en röd ruta och sen en rosa ruta ovanpå och där är en cerise stämpel med ett brudpar som kyssar varandra.

Om du inte har bild, kan du väl beskriva dina kort. Så roligt med papperspyssel!!

• Paulinas

Det är ingen fara min-ah! Förstår dig, du måste ju ladda inför jobbstarten! Det innebär alltid lite ångest när man börjar jobba efter en ledighet. Jag har snart jobbat i tre veckor, så börjar komma in i det. Studenterna kommer om ca 1 vecka och då är det slut på lugnet... Har en stressig höst, iallafall första halvan.

• Paulinas

marie, skrev precis till dig i en annan tråd! du får läsa kristianstad trådarna :)

Ja det här med lantstil, problemet är att jag inte riktigt tänkt på det så.. att jag måste ha en lantstil där... vet inte om jag vill ha lantstil ju!! "flott" vill jag inte ha, men lite ungdomligt och glatt vill jag ha det! Går det att få till där med modern musik etc.. eller blir det helt fel!?

Det får analyseras ikväll :)

• Paulinas

Marie,

jag är på väg hem nu, om vi inte hörs antar jag att du kommer 18 och har med dig någon typ av fika. Hoppas detta är ok. Annars är det bara att ringa!

• Paulinas

Min-ah

Så, hur var första dagen på jobbet? När man väl är uppe så brukar det gå bra!

Skönt att det är fredag idag!! Ska ut med några kompisar från gymnasiet ikväll, ska bli jättekul!

• Paulinas

Gumsigos,

Tack själv! Jimmy tyckte att det var trevligt att träffa er lite mer också. I vanliga fall brukar jag ju planera så att jag träffar er de kvällar som han jobbar... så slipper jag vara själv, men det är trevliget att ses alla tillsammans! Hade varit kul om du tagit med Claes någon gång!

• Paulinas

E+P,

Jag hade nog kört på 2:e september ändå. Hon har ju sagt att det är ok tidigare och jag tycker inte riktigt att hennes födelsedag och ert bröllop måste påverka varandra... det är ju två skilda saker! Men jag känner ju inte er familj, så kan vara svårt att ge råd. Men jag hade nog kört på den 2:e!

Annars kan ni ju bara flytta fram bröllopet en vecka... Det har vi gjort, först bestämde vi oss för 27 maj men pga en turnering där många vänner inkl brudgum är aktiva sköt vi det till 3 juni.. går utmärkt! (men datumet i sig betyder inte så mycket för oss...än! Efter bröllopet blir det ju mycket speciellt!)

• Paulinas

Det tycker jag är en bra idé! Och mycket snällt mot din syster!

Hade ni bokat lokal och kyrka så det måste ändras? Annars är det ju inte så jobbigt att byta dag :)

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!