vitklädd i vinter: det känns hårt att säga det, men jag hade också tagit illa upp faktiskt.
en av mina allra bästa vänner gifter sig i sommar, på det datum jag och min husband redan förra året bestämt att ha vårt gemensamma trettioårskalas på. vi hade planerat stor fest, massa mat, massa folk, massa bus (och massa dricka), på sätt och vis en andra bröllopsfest eftersom det var exakt två år efter vårt eget bröllop. nu blir det ju så att vi, trots att typ ALLA våra vänner och släktingar (inklusive blivande brudparet) vet att vårt kalas skulle varit det här datumet, givetvis inte har nåt annat val än att flytta hela partajet.
kanske låter det lite gnälligt av mig, men eftersom min kompis mycket väl kände till att "vårt" datum var bokat och att de ändå bestämde sig för att ha sin vigsel just då, känner jag mig faktiskt något överkörd. särskilt eftersom det bara är nån månad sen de bestämde sig för att gifta sig överhuvudtaget (de är inte förlovade än).
svårt att förklara sånt här på liten yta och utan alla bakgrundsfakta, så jag förstår om jag framstår som lite tjurig.. jag är givetvis glad för min kompis skull, men samtidigt lite förundrad över att de är så "osmidiga". tilläggas bör kanske att jag har förstått att vi nog inte är helt ensamma i bekantskapskretsen/familjen om den här förundringen ;)