Jag tycker det är lite väl hårt att kräva förklaringar till varför man inte kan komma. Jag skulle snarare se det som att eftersom de inte vill säga varför de inte kan komma så är det något de vill hålla för sig själva och det är givetvis deras ensak. Hade de velat/kunnat berätta hade de gjort det.
Jag har själv en diagnos som bara min sambo och mina närmaste vänner känner till. Det kan ibland göra att jag inte klarar av vissa saker eller kan fokusera på en sak om jag har något annat i huvudet. om jag blev bjuden på ett bröllop helgen innan jag hade en tenta, skulle jag troligen tacka nej, eftersom jag mår så dåligt om jag inte fokuserar på dte jag kräver av mig själv. Det här är givetvis jättekänsligt och inget jag skulle ange som skäl till en kusin. Hellre än att ljuga och hitta på någon bortförklaring skulle jag lämna det blankt.
Jag tror blivande brudar i större utsträckning måste inse att ert bröllop inte är världens största händelse för alla andra, bara för att det är det för er. Folk kanske hellre går på en annan fest utan att vilja berätta det för er, genomgår någon form av medicinsk behandling som inte bör avslöjas, mår dåligt av siturationen (som jag) eller har andra ekonomiska, politiska eller praktiska skäl som måste anses vara personliga.
jag skulle givetvis bli ledsen om min syster eller föräldrarna inte kunde/ville komma men för mig är det knappast självklart att prioritera kusinens bröllop högre än något annat. Chilla ner lite :)
Usch vad jag är rörig, kontentan av det hela: ert bröllop är givetvis viktigt för er men kanske inte världsviktigt för alla andra och vissa skäl till bortfall måste man få behålla för sig själv. Det viktigaste måste vara att blivande maken dyker upp på bröllopet i alla fall ;)