• Cordy

    brasiliansk vaxnin

    Har någon erfarenhet av denna vaxning?
    Hur länge är det hårfritt (utan stubb)?

    Kan någon rekommendera en bra salong? Har nämligen hört att vissa kan bla vara slarviga!!

  • Svar på tråden brasiliansk vaxnin
  • Filli

    Hur länge håller vanlig vaxning på benen i sig? och brasiliansk vaxning?

  • Swing

    Det var kanske inte så välformulerat av mig att skriva "törs se underliv", men det verkar som om många här tycker att såna här saker är väldigt pinsamma och besvärande. Vad jag menade är väl snarare att många inte vågar visa sig. Någon manlig terapeut har jag hittills aldrig träffat på någon salong, bara i butiker, så den saken har jag över huvud taget inte funderat på.

  • *Galadriel*

    swing: det var inget illa menat, det lät bara lite kul.. :) sorry om du tog illa upp!
    jag h¨ller med dig, många verkar tycka det är pinsamt.. men som sagt så förstår jag inte varför, för alla ser vi ju i stort sett likadana ut! aja. det är mkt man inte förstår!

  • Tessy

    Tycker inte alls det är konstigt att man tycker vaxning är pinigt... Alla är inte vana att visa sitt underliv på det sättet.

    Jag tycker till och med att det är jobbigt att gå till gyn.. Det beror lite på hur "pryd" man är. Det är bara min man som är van att se hela mig och i min familj har vi inte gått omkring nakna efter 12 års ålder... Jag menar att det kan väl inte vara så svårt att förstå att det är lite pinsamt att visa sina intimaste delar...

  • *Galadriel*

    ja det tycker JAG faktiskt att det är. det vore ju samma sak som att gå omkring och tycka att det är pinsamt att visa sitt huvud för andra.. alla har vi ju ett huvud, precis som vi alla har ett underliv. so what liksom?
    jag går inte heller omkring och flashar mitt underliv för alla, o inte heller har vi hemma hos mina föräldrar "gått omkring nakna efter 12 års ålder". vart får du det ifrån och varför?

    jag respekterar din åsikt men därmed inte sagt att jag måste FÖRSTÅ den, för det gör jag inte och det är min rättighet.

  • studentan

    Hm, detta verkar ju faktiskt rätt intressant (även om jag var väldigt skpetisk till en början )

    Om man nu ska göra detta själv, behövs det speciella grejor då eller gå det bra med vanliga stripes?

  • Tolin

    Håller med Tessy. Tycker faktiskt att det är rätt stor skillnad mellan att visa håret på huvudet och håret mellan benen för en främmande människa. Tror att de flesta kan skriva under på det. Kanske inte borde vara så och på sätt och vis är det synd, men vi lär ju knappast vara ensamma att tycka det. Annars skulle väl i stort sett hela världen vara nudister.

  • studentan

    Läste hela tråden nu och fick svar på mina frågor!

  • Tessy

    Galadriel
    Visst är det din rättighet! Vi bor ju i Sverige och alla har rätt till sin egen åskit...:)

    Helt ok att du inte kan förstå hur jag känner..
    Varför jag sa att jag inte är van att visa mig eller att ingen i min familj är det så var det givetvis för att ge dig och andra förståelse.. Jag har vänner som alltid brukar vara nakna när de är hemma. För dom så kanske det inte är pinsamt att visa sig för "vax damen". Dom är liksom vana.

    Skulle jag vaxa mig en gång i veckan så skulle säkert min vana göra att jag inte tycker det är lika pinsamt.
    Ähh vet inte varför jag försöker att förklara för någon som ändå inte kan förstå...

    (Kanske finns det någon annan som får förståelse varför jag tycker vaxning är pinigt.)

Svar på tråden brasiliansk vaxnin