• Cordy

    brasiliansk vaxnin

    Har någon erfarenhet av denna vaxning?
    Hur länge är det hårfritt (utan stubb)?

    Kan någon rekommendera en bra salong? Har nämligen hört att vissa kan bla vara slarviga!!

  • Svar på tråden brasiliansk vaxnin
  • Neroli

    *Galadriel*
    Nog måste det finnas något som du själv tycker är pinsamt? Då förstår du visst hur det känns att tycka att något är pinigt! Människor tycker helt enkelt att olika saker är pinsamma, det är du väl med på? Det är bara att tänka på hur du själv känner så förstår du vad hon känner inför brasiliansk vaxning! Så enkelt är det faktist att förstå andra...

  • Leksandsbrud

    Okej! Ikväll har jag provat att göra brasiliansk vaxning själv hemma. Fy f-n vad ont det gör!!! Det är inte klokt vad svårt det är på de mjukare partierna. Just i bikinilinjen är det väl inte så jättefarligt, men när man närmar sig blygdläpparna, trodde allt jag har där nere skulle lossna. Hej å hå, nu åker rakhyveln fram och jag beställer tid för vaxning hos nån som kan det här istället.

  • SYL

    Jag tycker inte att det ar pinsamt att visa sig for gyn eller "vaxdamen", de ser ju underliv hela dagarna for sjutton! Som om de bryr sig att detta ar just mitt kon, for dem kunde det lika garna vara ett smalben eller nat.. Men visst, jag skulle inte garna stalla mig och dra ner brallerna framfor alla har pa BT, aven fast ni ar tjejer och vet hur tjejer ser ut..

  • sockermolekyl

    hej.

    Verkar rätt bra det där bras. Även fast jag kan tänka mig att det gör snoront. Men är det någon som vet ett ställe i västerås som utför sånna? Har kollat på gula sidorna men fick inte fram något. Är tacksam för svar*ler*

    Kram på er

  • miss luxor

    nu har jag också provat... kom lika långt som Leksandsbrud ungefär. Inte bara att det gjorde ont, men man fick ju liksom inget grepp att sträcka huden.

    Man skulle olja in med någon olja innan, så man blir ju hal som en ål..

    Hur gör ni?

    Jag använde Brazilianvax

  • Teo

    Vaxning utan smärta

    Jag är en gift man vars fru funderat på Brasiliansk vaxning. Snabbt och dreglandes kilade jag alltså till Kicks och köpte vax från Andrea.

    Nu till saken: Smärtan är ju ganska olidlig (ja, jag har prövat på mig själv av solidaritet och avrådde henne efter den erfarenheten, särskilt som jag fick röda prickar) MEN! Eftersom jag är en person som får skriva ut recept, så skaffade jag en tub EMLA-kräm, dvs bedövningsmedel som läggs på en timme före och tar bort känseln i huden. Jag prövade alltså, och si - ingen smärta! Är det verkligen ingen som kommit på denna idé tidigare?

    Det kan tilläggas att mindre tuber med EMLA (5g) är receptfria och finns på apotek. Det rör sig inte om något konstigt utan om samma beprövade bedövningsmedel som alla läkare och tandläkare använder för lokalbedövning. Eftersom den även kan användas för ingrepp i genitalslemhinnan är det ofarligt om lite råkar slinka in. Man låter krämen sitta 30-60 minuter och tvättar av den före vaxningen. Någon annan som provat?

    Själva vaxningen av frun återstår alltså, men jag är vid gott mod och har höga förväntningar!

  • pärlsocka

    Teo,

    ett mycket bra tips! Att man inte tänkt på det tidigare! Finns det inte något annat bedövningsmedel också som går att köpa receptfritt på apotek? Jag hade en kompis förut som använde det när hon skulle noppa ögonbrynen men kan inte komma på vad den hette.

    Återigen vill jag tacka för ett jättebra tips!

  • Leksandsbrud

    Teo: Nu har du fått mig att börja tänka på att prova det här igen i varje fall med emla...att jag aldrig ger upp. Ska ge det en chans och hoppas på att allt som ska sitta kvar sitter kvar efteråt. Hoppas att det går bra för din käresta också.

    Tror nog att det största problemet var att just få grepp om vaxet, någon som har tips på det?

  • SagaTova

    Bästa tipset! Gör det inte på er själva! Försök lägga på lite tjockare där man ska få "grepp" så det finns ngt att rycka i.

    Ta inte så mycket av oljan också. Sedan på de "större" delarna använder jag weet med remsa och de riktigt intima kan man ta braz vaxet alt pincet. Ett annat alternativ är att ta lite vax på fingrarna och plocka.

  • Teo

    Varning!

    En sak slog mig om ni tänker pröva att vaxa med EMLA eller annan bedövande kräm: Tänk på att smärta är ett varningssystem. Bedövar ni huden så kommer ni inte att känna om vaxet är för varmt vilket kan ge verkligt trista följder. Var därför väldigt noga med den saken.

Svar på tråden brasiliansk vaxnin