• Galenpanna

    Programmen vi minns!

    Vissa program sitter kvar längre än andra, så varför inte ta en tripp längs memorylane...obs! Inte i kronologisk ordning.
    Lustigt vad konstiga grejjer man kan komma ihåg medans viktiga up-to date inte sitter så länge..

    Muppet Show - Jag älskade dem alla!!! Fragglarna var med där på ett hörn också vá? Någon som förstår symboliken i mupparna - egentligen???

    Dallas - Sue Ellen, JR, Ray, Bobby...Jock och miss Ellie

    Dynastin - Alexis...

    Falcon Crest - Melissa och kärringen, Lorenzo...

    Mcha...ja westernserie..Machahans äh vad sjuttsingen hette det?

    Nord & Syd!!!! man följde slaviskt vartenda avsnitt.

    Tur i kärlek, med Adam Alsing & Agneta Sjödin.

    Bröllopsprogrammet med Lotta Engberg *uärrk* Kan ha varit första gången jag grät framför TV:n idag vet jag inte om jag grät för att det var så uselt eller för att det var rörande...

    Boktipset - mannen som satt i regnbågsfärgade ohyggligt fula soffor i sina velourbyxor..."Nina-na-ni-na-na-ni-nanani-na"

    Mumintrollen - är och förblir mina favoriter tror jag..Så mysigt när Tove läser *mys*

    Solstollarna - Ulla-Bella och han den där mannen på gummiflotten..vad hette han nu igen?? Skumberg va? Och så gjorde de reklam för några hårprodukter Knegoff?? "Vad gör man när håret bara hänger och hänger? - Knegoffs!" och så hade de filmat dem hängande upp och ner, haret "stod rakt upp"

    Fångarna på fortet var otrooligt spännande i början...

    Robinson likaså...

    Idag är det mest bla ha bla ha

    Kram
    G

  • Svar på tråden Programmen vi minns!
  • Magnus flikka

    Jag har för mig att anledningen till att den hette Dårfinkar och dönickar var att hennes morfar (som dog sen, minns ni? ) hade en teori om att hela världen bestod av dårfinkar och dönickar, och det var bäst att vara en dårfink!

  • Vitklädd i vinter

    Såg att Tre Kronor började idag! Kan va nått o titta på när jag inte har nått att göra :)

  • ichm

    Magnus flikka: Boktipset hade en tecknad regnbåge och den berömda nananinaninanasången som signatur. Det andra programmet hette mycket riktigt Sagostund.

  • Ellte

    Vitklädd i vinter: NÄHE??? Gjooorde det??? Åh jag vill seeee...vilken tid går det? Jag älskade den serien så mycket och när jag var utomlands ett halvår spelade min bästis in alla avsnitt åt mig :D De är tyvärr borta nu :(

    Planeten Gyllenblå kommer jag ihåg... Alltihopa gick ut på att de inte fick skratta...och så var det nån utbrytargrupp som kommit på hur underbart fritt det var att skratta och som försökte "befria" andra. De hade silvriga kläder och nån silvrig pryl uppe på huvudet tror jag. Vi brukade leka Gyllenblå på rasterna på lågstadiet och byggde sådana prylar av kartong och alu.folie :D

  • Vitklädd i vinter

    Ellte:
    13.45 på tv4, varje dag tror jag att det går

  • Ellte

    Schysst...det är bara arbetslösa som ska få se mitt godingprogram ;)

  • Charlize

    Kan ha missat om någon skrivit något om det men.....:

    BULLEN tittade man ju på, med brevfilmerna, och "såpan" Klassliv....

  • Vitklädd i vinter

    Ellte:
    Precis, nått ska man väl ha för att man går hemma, det är tillräckligt pissigt ändå! ;)

    Skämtosido, jag jobbar lite, men inte så förfärligt mycket!

  • Lilla E

    Simon and simon tror jag var en australiensisk serie i stil med "Kalla mej Jack" kommer ni ihåg den? Sedan var "En röst i natten" med Jack Killian en favorit.

    Det fanns en serie med Johan Thoren där folk skulle lösa uppgifter på tid. Johan kom alltid flygande i en helikopter. Vad hette det programmet?

    Sedan får vi inte glömma "Tillbaka till Eden"... vad jag drömde mardrömmar om den där krokodilen.

  • branwen

    Är det någon som minns en serie som utspelade sig på 1700?-talet på irland. Kommer inte ihåg så mycket om den eller vad den heter men jag kommer mycket väl ihåg att jag älskade signaturmelodin eller någon melodi i serien och har letat i evigheter. Det är dock väldigt svårt när jag inte har något namn att söka på..

Svar på tråden Programmen vi minns!