• Galenpanna

    Programmen vi minns!

    Vissa program sitter kvar längre än andra, så varför inte ta en tripp längs memorylane...obs! Inte i kronologisk ordning.
    Lustigt vad konstiga grejjer man kan komma ihåg medans viktiga up-to date inte sitter så länge..

    Muppet Show - Jag älskade dem alla!!! Fragglarna var med där på ett hörn också vá? Någon som förstår symboliken i mupparna - egentligen???

    Dallas - Sue Ellen, JR, Ray, Bobby...Jock och miss Ellie

    Dynastin - Alexis...

    Falcon Crest - Melissa och kärringen, Lorenzo...

    Mcha...ja westernserie..Machahans äh vad sjuttsingen hette det?

    Nord & Syd!!!! man följde slaviskt vartenda avsnitt.

    Tur i kärlek, med Adam Alsing & Agneta Sjödin.

    Bröllopsprogrammet med Lotta Engberg *uärrk* Kan ha varit första gången jag grät framför TV:n idag vet jag inte om jag grät för att det var så uselt eller för att det var rörande...

    Boktipset - mannen som satt i regnbågsfärgade ohyggligt fula soffor i sina velourbyxor..."Nina-na-ni-na-na-ni-nanani-na"

    Mumintrollen - är och förblir mina favoriter tror jag..Så mysigt när Tove läser *mys*

    Solstollarna - Ulla-Bella och han den där mannen på gummiflotten..vad hette han nu igen?? Skumberg va? Och så gjorde de reklam för några hårprodukter Knegoff?? "Vad gör man när håret bara hänger och hänger? - Knegoffs!" och så hade de filmat dem hängande upp och ner, haret "stod rakt upp"

    Fångarna på fortet var otrooligt spännande i början...

    Robinson likaså...

    Idag är det mest bla ha bla ha

    Kram
    G

  • Svar på tråden Programmen vi minns!
  • Nyfiken gul , nu fru

    inte läst hela tråden men fyller på o ursäktar mig om jag upprepar något som redan finns...

    *Varuhuset
    *Det var då (minns ni? man fick följa med en familj genom årtalen från 50-talet o fram till 1976. med Birgitte Söndergaard, Loffe carlsson spelade hennes pappa)
    *Goda grannar
    *Svenska Hjärtan
    *Tre Kronor
    *Storstad

    *Nån som minns det här? En familj i norge där pappan spelas av Magnus Härenstam, en såpa som sändes en gång i veckan...?

    *Nöjesmassakern
    *Razzel
    *7 till 9
    *Det kommer mera
    *Kryzz med Arne Hegerfors o Björn Skifs
    *Lagt Kort Ligger med Magnus Härenstam
    *Unga Tvåan med Gila Bergqvist, Jan Troell och Ellinor Persson

    *Loveboat
    *Hotellet
    *Kliniken
    *Par i Brott
    *Par i Hjärter
    *Dynastin
    *Neigbourgs (med Kylie Minouge)

  • ichm

    Men jag är helt säker på att jag minns Peter Settman tillsammans med ovan nämnda tjejer... Kan det har varit året efter då???

  • Nyfiken gul , nu fru

    Du tänker nog på Sommarlovsmorgon antar jag...

    Både Peter Settman o Fredde Granberg höll i sommarlovsmorgon tillsammans med Gila Bergqvist.. Det var nog något år efter..

  • Dallandra

    ichm :
    Sant och sånt var ju hur bra som helst och Kroppen med :)

    Nyfiken gul :
    En hel hög med sköna program du räknar som jag inte tror har nämnts tididare :)

    Vet inte om någon har nämnt Trazan och Banarne innan, jag var i alla fall grymt avdunsjuk på deras koja minns jag :D

  • Antonia

    Wow satt fastklistrad genom hela tråden, har missat denna!

    Så många bra program nämnda, men dessa tror jag ni har missat, iaf kunde jag inte se dem här:

    -PS I Love You, världens bästa deckarserie, med Cody (som var så snygg, kom jag ihåg) och Dani. De skulle spela gifta men bråkade hela tiden.

    - Tjocka släkten med Lasse Berghagen och Inga Jill, -Hur ligger de till Fru Jill (kommer ni ihåg?)

    -Skönheten och Odjuret, med Cathrine och Vincent

    -Mirror, Mirror, var rätt stor när det gick på somrarna, handlade om en flicka i nutid och en flicka på 1800-talet där de genom en spegel kom över till varandras världar

    - Lördagsmorgon programmet med Classe kock och Emlige Arne,,, hans om fnyste ut med näsan... eller hur man ska säga

    -Ebba och Didrick, så bra! Va kär i Didrick och tyckte att tjejerna som dansade till "Lagt kort ligger", där stackars Ebba fick filma.

    -Tack för kaffet, med Rulle och Sven Melander

    -Kapten Zoom, en grön hjälte som flög omkring

    - Tropical heat, en deckarserie med en rödhårig tjej och en mörkhårig kille i svans var ofta på en bar på stranden

    -Ture Sventon! Så roligt tyckte jag! Temlor som han älskade.

    - Floden blev mitt liv med Sigrid Thornton.

    - Lilla huset på Prärien, så bra serien som tyvärr slutade dåligt, men jag tror nästan att jag följde vart enda avsnitt.

    -Vägen till Avonlea, lika nostalgisk som föregående..

    -Doktorn kan komma, va bäst de första säsongerna

    -Kliniken, tror jag är nämnd men tyckte att den var så bra, kommer fortf ihåg introt.

    -Dr Quinn, (behöver jag säga att jag älskar läkarserier)

    -Bullen, japp visst skämdes man när ens föräldrar var i närheten, kom ihåg ett program som handlade om porrfilm, jag satt själv vid tvn, min pappa kom ut från duschen och in i tv-rummet precis när de visar en episod av hårdporr, jag ville sjunka genom golvet.

    -Macgyver, åååhhh va jag tyckte han va snygg!!

    Det är så många av dessa som man vill se igen, vad är alla bra avsnitt nu för tiden, följer inte en enda serie längre.

  • ichm

    Alla ni som har Turner Classic Movies (TCM)om det finns några här....?? Skynda er till TV-apparaterna, filmen som var pilot åt FAME har precis börjat (nja, för en halvtimme sedan men...)

  • ichm

    Alla ni som har Turner Classic Movies (TCM)om det finns några här....?? Skynda er till TV-apparaterna, filmen som var pilot åt FAME har precis börjat (nja, för en halvtimme sedan men...)

Svar på tråden Programmen vi minns!