• Galenpanna

Programmen vi minns!

Vissa program sitter kvar längre än andra, så varför inte ta en tripp längs memorylane...obs! Inte i kronologisk ordning.
    Lustigt vad konstiga grejjer man kan komma ihåg medans viktiga up-to date inte sitter så länge..

Muppet Show - Jag älskade dem alla!!! Fragglarna var med där på ett hörn också vá? Någon som förstår symboliken i mupparna - egentligen???

Dallas - Sue Ellen, JR, Ray, Bobby...Jock och miss Ellie

Dynastin - Alexis...

Falcon Crest - Melissa och kärringen, Lorenzo...

Mcha...ja westernserie..Machahans äh vad sjuttsingen hette det?

Nord & Syd!!!! man följde slaviskt vartenda avsnitt.

Tur i kärlek, med Adam Alsing & Agneta Sjödin.

Bröllopsprogrammet med Lotta Engberg *uärrk* Kan ha varit första gången jag grät framför TV:n idag vet jag inte om jag grät för att det var så uselt eller för att det var rörande...

Boktipset - mannen som satt i regnbågsfärgade ohyggligt fula soffor i sina velourbyxor..."Nina-na-ni-na-na-ni-nanani-na"

Mumintrollen - är och förblir mina favoriter tror jag..Så mysigt när Tove läser *mys*

Solstollarna - Ulla-Bella och han den där mannen på gummiflotten..vad hette han nu igen?? Skumberg va? Och så gjorde de reklam för några hårprodukter Knegoff?? "Vad gör man när håret bara hänger och hänger? - Knegoffs!" och så hade de filmat dem hängande upp och ner, haret "stod rakt upp"

Fångarna på fortet var otrooligt spännande i början...

Robinson likaså...

Idag är det mest bla ha bla ha

Kram
    G

• Svar på tråden Programmen vi minns!
  • Ananas

Han kastade upp färgade bollar/potatisar eller liknande och gjorde en glad gubbe på den! :D

• Heroine

Jag var så avundsjuk på den där vita stenen. Jag ville också ha den! Många år senare hittade jag liknande stenar på en strand i Grekland. Kunde inte låta bli att ta med några hem. Tänkte på hur glad jag hade varit om jag haft dem när jag var liten.

• Zippolina

Jag var "avis" på trädet hon hade i sin trädgård. Tyckte att det var så läckert att kunna sitta inne under alla grenarna och även klättra i det

Det roliga är att vi i våran nya trädgård har ett liknande träd, inte alls lika stort men tillräckligt för att man ska kunna sitta därunder och mysa så jag längtar till sommaren

• Brudjojo

Hej!
    Mitt absolut favoritprogram genom alla tider är "Toffelhjältarna" Åh, vad jag önskar att de skulle visa det i repris, gärna "Solstollarna" också.
    Sen tyckte jag om "Dr. Snuggles" Kan fortfarande ibland börja sjunga på den låten... Dr. Snuggles - flyger till stjärnornas värld...
    Sen gillade jag "Lillstrumpan".
    Ett annat favoritprogram var "Hästens Öga" Finns det någon som kommer i håg det, jag har bara vaga minnen, men jag minns att jag tyckte att det var kanon...

• Dallandra

Visst minns jag "Den vita stenen" :D

Jag älskade också solstollarna och toffelhjältarna :)

Nu har jag fixat så att jag har Professor Drövels hemlighet :D

• Tean

Ellte!
    Tack för adressen, gu` vad nostalgisk jag blir av att läsa avsnitten...jag var så liten på 70-talet när de sändes så jag kommer nästan inte ihåg, men nu friskas minnet opp

• ichm

Har någon nämnt "fem myror..." och "Sant och sånt" Det var också bra program...

Kroppen - också bra.... Han hade så roliga sketcher...

• Forsfors

jag kommer ihåg när vi fick kabeltv och facinerad som man var av kanalutbudet kunde man sitta en hel eftermiddag en två tre ungar och kolla på reklamshowerna, med crystal earth och sånt, hur tråkigt som helst men det var ju KABELTV.

och så kommer jag ihåg när barnprogrammen var på tvåan : "Hallå hallå, barnprogram i tv 2"...när ändrades det?

Svar på tråden Programmen vi minns!