• Galenpanna

Programmen vi minns!

Vissa program sitter kvar längre än andra, så varför inte ta en tripp längs memorylane...obs! Inte i kronologisk ordning.
    Lustigt vad konstiga grejjer man kan komma ihåg medans viktiga up-to date inte sitter så länge..

Muppet Show - Jag älskade dem alla!!! Fragglarna var med där på ett hörn också vá? Någon som förstår symboliken i mupparna - egentligen???

Dallas - Sue Ellen, JR, Ray, Bobby...Jock och miss Ellie

Dynastin - Alexis...

Falcon Crest - Melissa och kärringen, Lorenzo...

Mcha...ja westernserie..Machahans äh vad sjuttsingen hette det?

Nord & Syd!!!! man följde slaviskt vartenda avsnitt.

Tur i kärlek, med Adam Alsing & Agneta Sjödin.

Bröllopsprogrammet med Lotta Engberg *uärrk* Kan ha varit första gången jag grät framför TV:n idag vet jag inte om jag grät för att det var så uselt eller för att det var rörande...

Boktipset - mannen som satt i regnbågsfärgade ohyggligt fula soffor i sina velourbyxor..."Nina-na-ni-na-na-ni-nanani-na"

Mumintrollen - är och förblir mina favoriter tror jag..Så mysigt när Tove läser *mys*

Solstollarna - Ulla-Bella och han den där mannen på gummiflotten..vad hette han nu igen?? Skumberg va? Och så gjorde de reklam för några hårprodukter Knegoff?? "Vad gör man när håret bara hänger och hänger? - Knegoffs!" och så hade de filmat dem hängande upp och ner, haret "stod rakt upp"

Fångarna på fortet var otrooligt spännande i början...

Robinson likaså...

Idag är det mest bla ha bla ha

Kram
    G

• Svar på tråden Programmen vi minns!
  • *Jenny*

Kan någon berätta mer om "Vägen till Gyllenblå"? Jag har ett svagt minne av en liknade serie men ingen som jag pratat med kommer ihåg den.

• Magnus flikka

Georgina, programmet där de reste iväg i resväskan var Boktipset som Galenpanna också beskrev. Jag satt alltid som fängslad under signaturmelodin (som var tecknad) och avvek ganska snabbt när han började läsa ur någon tråkig bok... Jag var nog inte så intellektuell som liten!

• lij

Åh vad roligt att minnas alla program!

*Kryzz (med Arne Hegerfors och Björn Skifs)

*Godmorgon Sverige

*Programmet som gick på söndagsmornarna (kommer ihåg att de visade klipp från modevisningar och jag var helt fascinerad av de jättekonstiga klänningarna)

*Alla de olika lördagskvällsprogrammen (Razzel nämde någon, men det fanns väl andra efter det..? Kommer ihåg att det var något med John Blund i ett av dem)

*Röda tråden

*Vem tar vem (EmmaPemma: kärleksprogrammet med LillBabs)

*V (jag fick inte titta på det för mina föräldrar, så när kompisarna pratade om det kände jag mig så utanför.. :( )
    Sen minns jag svagt något program som typ hette Simon & Simon, eller hade karaktärer som hette så. Borde gått på tv i mitten på 80-talet. Någon som minns något om det?

Minns också svagt något program med en gubbe som hade en teveskärm på magen.. och så var det kanske en cool bil med.. inte tecknat. Någon som minns det?

• Umebruden

lij:
    Jag minns programmet på söndagarna! Sköna Söndag hette det, med Jesper Aspegren (tror jag han hette) som programledare.
    Det var en tant som kommenterade modevisningarna, jag kan fortfarande höra hennes röst... det var en massa chiffong i alla klänningar på den tiden.

• Ananas

lij

Kan det vara den där serien med en tjej som heter Simone (kortklippt) som första dagen i sin nya skola blir kallad Simon och fortsätter att låtsas att hon är en kille?

HAr för mig att den hette just Simon & simone eller något åt det hållet.

• Magnus flikka

Dårfinkar och dönickar, Ananas!!!

• lij

Ananas: Nej det är tyvärr inte den. Den heter Dårfinkar och dönickar. Men tack ändå. Skulle tro att serien jag är ute efter är utländsk.

• rosebud

Vitklädd i vinter:
    Kände igen beskrivningen av Ingvar Oldsbergs lekprogram så jag kollade runt lite på nätet. "Oss skojare emellan" hette programmet. *nostalgisk*

• rosebud

Vitklädd i vinter:
    Kände igen beskrivningen av Ingvar Oldsbergs lekprogram så jag kollade runt lite på nätet. "Oss skojare emellan" hette programmet. *nostalgisk*

• rosebud

Åhhh! Är det nån som kommer ihåg trollet Rulle då? "Hej, jag heter Rulle. Toarulle!" sa han och höll upp en toarulle. Satt som klistrad framför tv:n för att vänta in Rulle-sketcherna på lördagskvällarna! :)Tror det var med i typ Nöjesmassakeren (?) och att det var Sven Melander som spelade Rulle.

Alf, den bruna utomjordingen som bodde hos en familj får man ju inte glömma heller.

Svar på tråden Programmen vi minns!