• Ninjara

    Umeåbrud 2015

    Här tänkte jag starta en allmän tråd för oss som gifter sig i eller omkring Umeå. Kanske hemmahörande i Umeå men gifter sig någon annan stans.

    Vårt bröllop blir i maj 2015 och redan nu är planeringen i full gång. Vad har ni för drömmar och tankar kring ert bröllop?

  • Svar på tråden Umeåbrud 2015
  • Mirred
    blonde skrev 2015-01-13 19:56:32 följande:

    vi gifter oss den 7 februari:) 


    börjar de sista bitarna falla på plats nu?
    extremt bra datum valde ni, min födelsedag =)

    Äntligen är karln klar med skolan så nu kan han också börja fokusera på bröllopet, han var dessutom ut med vår toastmaster igår och han är också peppad för sitt uppdrag nu =)
  • Ninjara


    Vi har valt denna bukett fast vi kommer att ha den i rött och vitt istället så den följer färgtemat. Kommer att ha röda corsager till min kärlek och vår bestman. Tärnorna kommer att ha röda buketter med rosor.

    Funderar på att köpa ett gäng rosor, klippa av och sätta i små vaser på borden. Känner mig lite osäker på bordsdekoreringen...hur ska man få det att se lagomt tjusigt ut så det inte blir för mycket/lite.
  • Ninjara

    Pioner är ju helt vansinnigt fina. Ville först ha en sommarbukett tills det gick upp för mig att nä maj i Umeå är inte per automatik sommar i Umeå. Inte sommar bland odlarna heller tydligen så varken pioner eller liljekonvaljer finns då. Eller ja de finns men kostar nåt djävulusiskt.

  • blonde
    Mirred skrev 2015-01-17 10:36:02 följande:
    börjar de sista bitarna falla på plats nu?
    extremt bra datum valde ni, min födelsedag =)

    Äntligen är karln klar med skolan så nu kan han också börja fokusera på bröllopet, han var dessutom ut med vår toastmaster igår och han är också peppad för sitt uppdrag nu =)
    ja nästan. Lite småsaker som ska fixas men borde inte vara några större problem:) jaså se där. Vad skönt att de är peppade det gör det hela mycket enklare.
  • Kotten

    Vi ska också gifta oss i Umeå (även om ingen av oss bor där för tillfället). Vi har planerat att gifta oss 1 augusti och har precis börjat planera. Jag har bokat kyrka men inte hittat någon bra festlokal än, den jag har funderat på får jag inte tag i =/.

  • Mirred
    Kotten skrev 2015-01-18 18:14:22 följande:

    Vi ska också gifta oss i Umeå (även om ingen av oss bor där för tillfället). Vi har planerat att gifta oss 1 augusti och har precis börjat planera. Jag har bokat kyrka men inte hittat någon bra festlokal än, den jag har funderat på får jag inte tag i =/.


    Välkommen hit!
    Hur kommer det sig att ni gifter er här? Är ni från stan el?
    Vart ska ni vigas och vilken lokal är det ni vill ha?
    Ninjara skrev 2015-01-18 15:41:22 följande:

    Pioner är ju helt vansinnigt fina. Ville först ha en sommarbukett tills det gick upp för mig att nä maj i Umeå är inte per automatik sommar i Umeå. Inte sommar bland odlarna heller tydligen så varken pioner eller liljekonvaljer finns då. Eller ja de finns men kostar nåt djävulusiskt.


    Nä, de är ju inte direkt sommar här i Maj...dock var det det för typ 2år sen el nått sånt har jag för mig...

  • Kotten
    Mirred skrev 2015-01-18 18:35:53 följande:
    Välkommen hit!
    Hur kommer det sig att ni gifter er här? Är ni från stan el?
    Vart ska ni vigas och vilken lokal är det ni vill ha?
    Ninjara skrev 2015-01-18 15:41:22 följande:

    Pioner är ju helt vansinnigt fina. Ville först ha en sommarbukett tills det gick upp för mig att nä maj i Umeå är inte per automatik sommar i Umeå. Inte sommar bland odlarna heller tydligen så varken pioner eller liljekonvaljer finns då. Eller ja de finns men kostar nåt djävulusiskt.


    Nä, de är ju inte direkt sommar här i Maj...dock var det det för typ 2år sen el nått sånt har jag för mig...

    Jag har bott många år i stan och jag har både familj och vänner kvar. Umeå stads kyrka är tanken, angående lokal så någon form av lokal (jag tänker typ hembygsgård/bygdegård) där det finns bord, stolar + porslin men vi kan fixa resten själv. 
  • Plättis
    Kotten skrev 2015-01-18 18:47:14 följande:

    Jag har bott många år i stan och jag har både familj och vänner kvar. Umeå stads kyrka är tanken, angående lokal så någon form av lokal (jag tänker typ hembygsgård/bygdegård) där det finns bord, stolar + porslin men vi kan fixa resten själv. 


    Välkommen i tråden

    Om ni kan tänka er att hålla till utanför Umeå kan jag tipsa om Sundlingska gården i Tavelsjö eller Hössjö loge i Hössjö. Sundlingska är ganska liten, men trevlig. Allt ingår. Hössjö loge var häftig, men passade inte vad vi tänkte oss. Jag har lite bilder om du är intresserad!
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Busmalin
    Kotten skrev 2015-01-18 18:47:14 följande:
    Jag har bott många år i stan och jag har både familj och vänner kvar. Umeå stads kyrka är tanken, angående lokal så någon form av lokal (jag tänker typ hembygsgård/bygdegård) där det finns bord, stolar + porslin men vi kan fixa resten själv. 
    Jag kan absolut tipsa om Druidgården. Och gifter ni i er i Stadskyrkan så är det ju supernära! Jag gillar också Sundlingska, vi var där och kollade med - men ville vara mer centralt när man har många inresta gäster.

    Jag tänkte boka florist snart, men har ju ingen som helst koll på vad det kostar. Jag vill ha nåt som ser ut såhär: 

    Och bara i mindre storlek till mina brudtärnor - typ en ros eller två med brudslöja. Åsså ska det ju göras corsage's till m2b och hans marshalkar... Gissar att det kommer att dra iväg i kostnad detta! 
Svar på tråden Umeåbrud 2015