• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Utvandrare

    Hej på er, nu har vi gift oss, och det blev inte i klänningen jag har visat här förut med rosenkjol, utan i en annan skapelse från lightinthebox. Klänningen var lika perfekt som hela dagen i övrigt. :)

  • Tingeling89
    Utvandrare skrev 2014-07-24 19:17:04 följande:

    Hej på er, nu har vi gift oss, och det blev inte i klänningen jag har visat här förut med rosenkjol, utan i en annan skapelse från lightinthebox. Klänningen var lika perfekt som hela dagen i övrigt. :)


    Jättefin klänning :) Vad bra att du var nöjd
  • September2014
    Utvandrare skrev 2014-07-24 19:17:04 följande:

    Hej på er, nu har vi gift oss, och det blev inte i klänningen jag har visat här förut med rosenkjol, utan i en annan skapelse från lightinthebox. Klänningen var lika perfekt som hela dagen i övrigt. :)


    SUPERVACKER!
  • Rin

    Åh gud!! Min klänning ska komma imorgon! Jag är så exalterad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Men det är så varmt! Jag kommer inte kunna prova den! 

    Hur som helst. Jag fick ett sms av UPS idag om avgifter och så. Det stod att man kunde ringa för förskottsbetalning. Hur gör man annars? Kan man betala vid leverans? Kan de ta kort då eller måste jag gå och ta ut 800 i förväg? Om jag inte kan betala, tar de med sig klänningen och jag måste hämta den? (Har råkat ut för det en gång, med en dator, de tyckte jag skulle ta mig till Sturups flygplats och hämta den, tack och lov kunde jag skälla ut dem för att de inte hade ringt när de inte kom in genom porten så de anlitade en annan budfirma för att köra ut den.)

  • Tingeling89
    Rin skrev 2014-07-28 00:17:51 följande:

    Hur som helst. Jag fick ett sms av UPS idag om avgifter och så. Det stod att man kunde ringa för förskottsbetalning. Hur gör man annars? Kan man betala vid leverans? Kan de ta kort då eller måste jag gå och ta ut 800 i förväg? Om jag inte kan betala, tar de med sig klänningen och jag måste hämta den? (Har råkat ut för det en gång, med en dator, de tyckte jag skulle ta mig till Sturups flygplats och hämta den, tack och lov kunde jag skälla ut dem för att de inte hade ringt när de inte kom in genom porten så de anlitade en annan budfirma för att köra ut den.)


    jag rekommenderar att du ringer in och förbetalar med kort. Om du inte betalar när dem lämnar(kontakt), så kan dem absolut ta klänningen och gå. Då lär du få åka en bit för att hämta.
  • jennyal
    Tingeling89 skrev 2014-07-28 10:07:29 följande:
    jag rekommenderar att du ringer in och förbetalar med kort. Om du inte betalar när dem lämnar(kontakt), så kan dem absolut ta klänningen och gå. Då lär du få åka en bit för att hämta.
    Hej!
    När jag fick paket med UPS så skickade de fakturan separat. Kunde då betala direkt via internetbanken. Ring och hör om du är osäker.

    mvh/Jenny
  • Rin

    Jag hann inte ringa innan de kom med paketet, och fick det överlämnat utan kommentar. Så jag antar att fakturan kommer med posten. Ska ringa och fråga.

    Nu ska jag bara vänta tills tre inatt eller så när det är svalt nog för mig att prova klänningen. ^.^

  • Kiki123

    Har funderat länge på att köpa denna klänning till vårt kommande bröllop, är dock orolig över att överdelen skall se "plastig" ut, om ni förstår vad jag menar. Vad tror nu? Annars är den allt jag söker, vill inte ha släp och vill ha något som täcker mina axlar då jag av naturen är (i min mening i alla fall) bredaxlad.

    www.jjshouse.com/A-Line-Princess-V-Neck-Floor-Length-Taffeta-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-Beading-002012805-g12805

    Är annars supernervös inför att beställa en klänning såhär utan att först ha  provat den. Stirrar upp mig över allt som kan gå fel. Fast det är värt att chansa. Är så peppande att se alla Era fina klänningar och höra hur nöjda de flesta av ha blivit i slutändan.

    :)

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!