• daniiel

Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • daniiel
    iurochskur skrev 2014-06-01 22:24:51 följande:
    haha jadå, ska bara gå ner något kilo, fattades ett par cm nu men har några babykilon kvar, har ett helt år på mig så är ute i god tid. Vill personifiera den ännu mer också :)
    Fantastisk klänning och jag ser verkligen fram emot att få se den på dig! :)
  • sha
    iurochskur skrev 2014-06-01 12:25:12 följande:
    Kan man inte ändra i sidorna? Vad är det för klänning? Vore kul att se eftersom att jag också beställt en med korsettliv men behöver nog köpa en annan och vill gärna ha ett sånt liv. Mina kupor var för små så det blir mycket ändring men som jag förstår det är din för vid över ryggen?
    Jo det borde gå att ändra i sidorna, bara det att det känns som där är så jäkla många lager tyg så det kommer bli en ganska svår/meckig (dyr) process. Jag har ingen bild på där jag har klänningen på, men här är en länk till den www.dinobridals.com/discount-store-ball-gowm-princess-organza-simple-design-wedding-dress-p-614180.html

Trist med för liten klänning:( Måttbeställde du? För jag upplever att den här är större än de måtten jag skrev in.
  • Caledonia

Skrev för ganska längesen i gamla Kina-tråden. I helgen gifte vi oss och såhär blev resultatet!
    Klänningen är beställd från en säljare på DHgate.com, kostnaden blev dryga 2200 kr, och det inkluderar klänning, frakt, importavgift från Fedex, sömmerska, underkjol och bandet i midjan (köpte annat än det som följde med klänningen).

Foto: Desireé Sögaard / www.photoanddesire.se

Ryggen (tagen av gäst):

Beställt utifrån denna originalbild:

Jag är RIKTIGT nöjd och fick väldigt många positiva kommentarer om den! Tycker tom den blev bättre än originalet

• WesternCape
    daniiel skrev 2014-05-29 15:27:56 följande:
    Tyvärr kunde jag inte se bilderna i länken, men jag ser bilderna på din klänning och wow! Den ser jättefin ut :) Grattis! Lite småfix är ju sådant man får räkna med och man får försöka se helheten och för dig ser den väldigt bra ut :)

Visa gärna bilder på ryggen sedan också, blir ju nyfiken :)
    daniiel skrev 2014-05-29 15:30:06 följande:
    iurochskur skrev 2014-05-28 08:01:34 följande:
    Jag tycker att din klänning är finare än originalet fram, den är mycket renare i formen, inga krusiduller och den ser så fint symmetrisk ut i mönstret. Den är verkligen jättefin på dig! Tycker den ser exklusiv ut!
    Nu kunde jag se bilderna och jag är nog beredd att hålla med om att din klänning är finare än originalet :) Och att den ser exklusiv ut :)

Tack snälla!!! Jag ska få iväg en bild på ryggen så fort den är tillbaka från sömmerskan. Jag tror den kommer bli fantastisk!!

• mollan91

hur är storlekarna i kina klänningar??

Planerar mitt underbara bröllop i 2015 MAJ
  • Himla
    Caledonia skrev 2014-06-02 19:30:52 följande:

Skrev för ganska längesen i gamla Kina-tråden. I helgen gifte vi oss och såhär blev resultatet!
    Klänningen är beställd från en säljare på DHgate.com, kostnaden blev dryga 2200 kr, och det inkluderar klänning, frakt, importavgift från Fedex, sömmerska, underkjol och bandet i midjan (köpte annat än det som följde med klänningen).

Foto: Desireé Sögaard / www.photoanddesire.se

Ryggen (tagen av gäst):

Beställt utifrån denna originalbild:

Jag är RIKTIGT nöjd och fick väldigt många positiva kommentarer om den! Tycker tom den blev bättre än originalet

Härligt att den blev finare än orginalet!
  • Kakbakaren

Vilka fina klänningar många av er har fått hem :) Tidigare i våras beställde jag min brudklänning från JJsHouse och nu har min mormor gjort några ändringar på den (kortat av fållan och släpet, flyttat axelbanden lite, sytt fast pärlorna/broderierna bättre osv.) och jag har ännu lite småfix kvar på den och sedan är jag nöjd! :)

Hur som helst, för några veckor sedan kom tärnklänningarna, två stycken i färgen burgundy (vinrött typ). Vi hade också beställt dem från JJsHouse och det hela gick mycket snabbare än lovat och det tog kanske 2 veckor från beställning till det att jag hade hem dem! Tyvärr har jag inga bilder på hur våra klänningar blev men kan säga att de ser ut precis som originalet. Våra tärnor har fått hem sina klänningar men ska se ifall jag lyckas fixa en bild i något skede :D

Vi måttbeställde båda klänningarna. Den ena var lite för stor över bysten men inget som inte mormor kan fixa ;) Den andra var istället snäppet för liten över bysten så vi får se ifall något behöver göras åt saken eller om det går i alla fall. Båda klänningarna är beställda med axelband, dock så tyckte vi att axelbanden var något underligt placerade?

Nåväl, i det stora hela är vi nöjda även om klänningarna blev ganska dyra sist och slutligen men vi fick ju dem i vår temafärg och två likadana :)

• jennyal
    mollan91 skrev 2014-06-02 21:27:42 följande:

hur är storlekarna i kina klänningar??

Det bästa är nog att välja en klänning efter dina egna mått och inte en standardstorlek. De har bra bilder och instruktioner på hur du ska mäta.
    Lycka till
  • Kileane

Nu har jag fått min klänning och den är så fiiiin och jag är så glad! :) Tänkte försöka skriva en liten recension till alla er som ännu funderar!

Jag beställde min klänning 14.5 från JJshouse, den skickades 25.5 och jag fick den 4.6. Priset blev 238 ? för klänningen och 82 ? i tull och moms, totalt alltså 320 ?.

Mitt första intryck var att klänningen var tung och välsydd! Den har någon form av inbyggd förstärkning runt livet (ej korsettliv) och insydda kupor vid bysten. Tyget är inte skarvat någonstans, inte heller i midjan som jag misstänkte det kunde vara, utan klänningen är sydd av hela längder. Några enstaka slarvigt fastsydda pärlor har jag hittat.

Nu har jag inte provat den ordentligt än, jag var ensam och kunde inte snöra den, men det känns som att den kanske är aningen stor. Jag måttbeställde och gav mina exakta mått, man hade nog kunnat minska 1-2 cm på alla mått tror jag. Men hellre lite för stor än för liten! Den är inte heller för lång, vilket jag var väldigt orolig för, med lite högre klackar än de jag hade när jag provade blir det perfekt!

Någonstans ska det ju synas att det är en budgetkopia också, och kjolfållens spetskant är ganska osnyggt klippt loss från ett annat tyg och sen fastsydd på fållen (se bilden längst ner). Men jag är ingen pedant och tycker verkligen inte det syns såvida man inte böjer sig ner för att riktigt inspektera fållen ;)

Jag vill helst inte visa mig själv i klänningen innan bröllopet, så ni får nöja er med en bild där den är upphängd. Klänningen ser dock verkligen ut exakt som på säljarens produktbild!

Produktbilden:

Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!