• daniiel

Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • iurochskur

Min klänning har anlänt i Sverige :) jag har verkligen inga förhoppnngar då säljaren varit så krånglig och det är en komplicerad klänning men är ändå nyfiken klart. Har beställt den snäppet för liten då jag inte gått ner allt efter mitt tredje barn för 7 månader sen så kommer nog inte kunna lägga upp bilder med klänningen på men såklart på den utan någon person i :)

• sha

Är det någon här i tråden som varit hos sömmerska och gjort storleksändringar på en klänning med korsettliv?

Jag beställde en kinaklänning som jag är nöjd med men som är alldeles för stor i livet. Det känns som den kommer bli svår att justera i storleken iom att det är så många lager tyg och skenor, men hoppas någon kan ge mig positiva svar här:)

• iurochskur
    sha skrev 2014-05-31 23:05:21 följande:

Är det någon här i tråden som varit hos sömmerska och gjort storleksändringar på en klänning med korsettliv?

Jag beställde en kinaklänning som jag är nöjd med men som är alldeles för stor i livet. Det känns som den kommer bli svår att justera i storleken iom att det är så många lager tyg och skenor, men hoppas någon kan ge mig positiva svar här:)

Kan man inte ändra i sidorna? Vad är det för klänning? Vore kul att se eftersom att jag också beställt en med korsettliv men behöver nog köpa en annan och vill gärna ha ett sånt liv. Mina kupor var för små så det blir mycket ändring men som jag förstår det är din för vid över ryggen?
  • Pernilla S

Hela familjen på vår bröllopsdag!  
    Jag och dottern i våra vackra Kinaklänningar.

Och bara jag och maken. <3

• Himla
    Pernilla S skrev 2014-06-01 12:53:27 följande:

Hela familjen på vår bröllopsdag!  
    Jag och dottern i våra vackra Kinaklänningar.

Och bara jag och maken. <3

Grattis!!! Åh vad fina ni är allihop, klänningarna var ju kanonfina.
  • Pernilla S

Tack Himla!
    Ja, dom var kanonfina.

• iurochskur

Och släpet är lika långt som på bilden, vilket jag inte trodde och den är inte blank som det ser ut utan det är fodret som syns. 

• teres77
    iurochskur skrev 2014-06-01 22:09:16 följande:

Här kommer originalbilder samt säljarens real image- bilder: 

och här är min:

WOW vilken läcker skapelse!! Ska bli kul å få se den på dig... För du lägger väl upp bilder på det sen?!
  • iurochskur
    teres77 skrev 2014-06-01 22:19:13 följande:
    WOW vilken läcker skapelse!! Ska bli kul å få se den på dig... För du lägger väl upp bilder på det sen?!
    haha jadå, ska bara gå ner något kilo, fattades ett par cm nu men har några babykilon kvar, har ett helt år på mig så är ute i god tid. Vill personifiera den ännu mer också :)
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!