• daniiel

    Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden: Kinaklänningar och gaffel däremellan!

    Den gamla tråden innehåller så många inlägg och sidor att den blivit lite svårläst och inaktuell, så det var dags att starta på ny kula och hoppas att nya "kinaklänningsbrudar" hittar hit. Precis som i den gamla tråden ska det främst vara en plats att diskutera allt som har med kinaklänningar att göra, men också en plats för prat däremellan om alla möjliga vardagliga ting och funderingar. En social tråd för brudar som funderar på, ska beställa eller har beställt en kinaklänning! :)

    Kinasidor som just nu är populära att beställa ifrån:
    www.landybridal.co
    www.dinobridals.com
    www.lightinthebox.com
    www.jjshouse.com
    www.jenjenhouse.com

    Samlingssidor med olika säljare:
    www.dhgate.com
    www.ebay.com
    www.aliexpress.com
    Bubblare:
    www.etsy.com

    Sidor som var populära för flera år sedan:
    www.coralsbridal.com
    www.milanoo.com
    www.dressilyme.com
    www.daphnebridals.com

    Tänk på att gärna lägga in bilder på, eller länka till, klänningen du beställer och sedan visa bilder på det färdiga resultatet. I den här tråden är det obligatoriskt med bilder ;) Alla är intresserade av att se ett slutresultat.

    Kom gärna ihåg också att om du citerar inlägg med bilder, så radera bilderna eller förminska dom innan du postar. Kan du inte göra det, så skriv användarens namn i början av inlägget och strunta i att citera. Det för att tråden ska bli lite mer överskådlig och att samma bilder inte behöver postas om och om igen.

    Men, det absolut viktigaste i den här tråden är att alla som skriver här ska känna sig välkomna och bli trevligt bemötta. Förhoppningsvis ska man vilja stanna kvar här och gaffla! :)
  • Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Himla
    jessijessica skrev 2014-05-27 09:48:16 följande:

    Ja, verkligen jättefin WesternCape! Jag fick hem min igår och den var inte alls som jag tänkte mig, trots beställd efter mina mått var den för stor och paljetterna/stenarna ser verkligen hemska ut... Men det var en chansning att beställa från Kina, får ge mig ut och leta "på riktigt" nu istället...


    Trist.....Men ja det verkar vara en chansning och bero mer på VEM som syr klänningen än vem man beställt från....
  • iurochskur
    WesternCape skrev 2014-05-26 20:24:44 följande:

    Nu har min Landyklänning kommit.

    Orginalet med lite modifikationer är detta www.bhldn.com/product/onyx-gown

    Den är sjuuuuukt lång! Men det går ju att lågga upp! Sen ska jag sänka skärpet lite så den sitter mer där men midja är men broderierna är jättejättefina. Över förväntan.

    Servicen har varit kanon. Den kom innan utsatt tid och förutom de små sakerna så sitter den som en smäck!

    Ryggen är för övrigt helt fantastisk men lite svår att fota när man är själv..


    Jag tycker att din klänning är finare än originalet fram, den är mycket renare i formen, inga krusiduller och den ser så fint symmetrisk ut i mönstret. Den är verkligen jättefin på dig! Tycker den ser exklusiv ut!
  • WesternCape
    Kileane skrev 2014-05-26 20:54:46 följande:
    Ja om den blir så bra att jag vågar visa den

    WesternCape: Sjukt fin! Verkligen precis i min smak!
    a ring on my finger skrev 2014-05-27 09:28:30 följande:
    Den där gillade jag väldigt mycket! Jättefin!
    jennyal skrev 2014-05-27 09:30:31 följande:
    Jättefin!! Du SKA vara nöjd
    jessijessica skrev 2014-05-27 09:48:16 följande:

    Ja, verkligen jättefin WesternCape! Jag fick hem min igår och den var inte alls som jag tänkte mig, trots beställd efter mina mått var den för stor och paljetterna/stenarna ser verkligen hemska ut... Men det var en chansning att beställa från Kina, får ge mig ut och leta "på riktigt" nu istället...


    iurochskur skrev 2014-05-28 08:01:34 följande:
    Jag tycker att din klänning är finare än originalet fram, den är mycket renare i formen, inga krusiduller och den ser så fint symmetrisk ut i mönstret. Den är verkligen jättefin på dig! Tycker den ser exklusiv ut!
    Tack så mycket för alla snälla ord! Det är jättekul att det är fler än mig som gillar min klänning :). Jag ska lämna in den hos en sömmerska imorgon så förhoppningsvis så blir den precis som jag tänkt mig när hon är klar!

    Jessiljessica: Tråkigt att din klännning inte blev som du tänkt dig. Men tänk ändå vad kul att du får fortsätta leta och prova fina klänningar!




  • AnnsiA
    Kileane skrev 2014-05-26 08:04:24 följande:
    Det är en fin klänning :) Men jag tror inte att jag hade tagit omvägen runt en återförsäljare, jag hade nog beställt direkt från Kinafabriken. Iom. att du ändå inte får några garantier eller någon ångerrätt så blir det ju samma resultat, men billigare att beställa själv... Kolla skillnaden mellan Ivory och Vitt på valfri kinaklänningssida, i det material du vill ha. Här är tex. JJshouse: www.jjshouse.com/about/help.php&type=color&cat_id=2&is_accessory=0
    Tack alla för svaren! <3 

    Okej, hur hittar man vilken Kinafabrik som gör denna klänningen? 
    Hur får ni all den här kunskapen, jag vill också bli expert! :D 
  • AnnsiA
    jennyal skrev 2014-05-26 12:37:16 följande:
    AnnsiA skrev 2014-05-25 21:04:57 följande:
    Guuuud så fin! <3 
    Tack

    Vad gäller den klänning som du hittat så är den jättefin! Färgen Ivory är på svenska elfenbensvit, dvs som gräddvit. Personligen tycker jag det ger en varmare färg än kritvit. Det är ju dock en smaksak. Min klänning ovan är ivory

    Vad gäller att ta mått så be en kompis att hjälpa dig. Ha dessutom på din den bh som du ska ha eller en liknande. Detsamma gäller skorna. Klackhöjden är ju viktig där. De sidor som man kan beställa från brukar ha bra ritningar på vart man ska mäta. Din klännig är ju dessutom inte åtsittande över höfterna utan bara i livet. Snörningen gör ju dessutom att det finns visst utrymme för justeringar om det inte sitter helt perfekt.
    Lycka till! Det kommer säkert att gå bra! Ibland måste man våga för att vinna

    Tack för svaren! :) 

    Det blir nog ivory, men dom är sjukt lika på bild :P 

    Ja jag hoppas också att måtten blir lite enklare då det är den modellen på klänning, hade ju ex gärna gått ner några kilo inför bröllopet men det är inte säkert att jag kan (har lite problem med en nyupptäckt matallergi) men det får ju gärna finnas LITE spelrum (åt båda håll, ska gifta mig i jordens mat-Mekka Italien) haha. 

    Skorna har jag införskaffat redan, mest för att jag ÄLSKAR skor och verkligen hitta klockrena skor på en gång! 

  • Rin
    AnnsiA skrev 2014-05-29 12:54:07 följande:
    Tack alla för svaren! <3 

    Okej, hur hittar man vilken Kinafabrik som gör denna klänningen? 
    Hur får ni all den här kunskapen, jag vill också bli expert! :D 
    Genom att spendara väldigt, väldigt mycket tid med att titta på klänningar.
  • daniiel
    jessijessica skrev 2014-05-27 09:48:16 följande:

    Ja, verkligen jättefin WesternCape! Jag fick hem min igår och den var inte alls som jag tänkte mig, trots beställd efter mina mått var den för stor och paljetterna/stenarna ser verkligen hemska ut... Men det var en chansning att beställa från Kina, får ge mig ut och leta "på riktigt" nu istället...


    Hur hade du tänkt dig att den skulle se ut? Någon bild på originalet?

    När det gäller band med pärlor/paljetter och liknande, så brukar jag alltid tipsa om att man ska skippa det till klänningen och sedan köpa ett band separat. Då kan man själv välja ett som man tycker om, från tex Etsy :)

    Jag tycker nämligen din klänning ser fin ut och att den är lite stor gör ju mindre än att den för liten ;) Att storleken inte blir perfekt, trots egna mått, det är sådant man får räkna med och något som händer för dom flesta.
  • daniiel
    WesternCape skrev 2014-05-26 20:20:27 följande:
    Tyvärr kunde jag inte se bilderna i länken, men jag ser bilderna på din klänning och wow! Den ser jättefin ut :) Grattis! Lite småfix är ju sådant man får räkna med och man får försöka se helheten och för dig ser den väldigt bra ut :)

    Visa gärna bilder på ryggen sedan också, blir ju nyfiken :)
  • daniiel
    WesternCape skrev 2014-05-26 20:24:44 följande:

    Orginalet med lite modifikationer är detta www.bhldn.com/product/onyx-gown


    iurochskur skrev 2014-05-28 08:01:34 följande:
    Jag tycker att din klänning är finare än originalet fram, den är mycket renare i formen, inga krusiduller och den ser så fint symmetrisk ut i mönstret. Den är verkligen jättefin på dig! Tycker den ser exklusiv ut!
    Nu kunde jag se bilderna och jag är nog beredd att hålla med om att din klänning är finare än originalet :) Och att den ser exklusiv ut :)

  • Kileane
    Rin skrev 2014-05-29 14:09:40 följande:
    Genom att spendara väldigt, väldigt mycket tid med att titta på klänningar.
    Haha, precis! Nej men det finns flera sidor som syr upp klänningar utgående från en bild, bl.a. Dinobridals och Landybridals...tror jag? Det har säkert nån annan bättre koll på. 

    Skorna var förresten fantastiska, ser otroligt bekväma ut och det är viktigt för mig! Ska banne mig ta mig och prova dem jag med...
Svar på tråden Nya tråden - Kinaklänningar och gaffel däremellan!