• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • kärleken
    lommila86 skrev 2014-05-07 07:20:23 följande:

    Det största pain in the ass just nu är att vi på fredan deltar i nån motionsjippo från jobbet, 7 km löpning? Jag kommer att dö efter 2...nåja kanske ambulansen plockar upp en då. Jag anmälde mig till laget i höstas som en morot att träna... det gick ju sådär:S


    Det kommer nog gå jättebra! Kämpa på och tänk att man sällan dör när man är ute och springer, även fast det känns så ibland. Bara ta ett steg i taget...

    Jag SKA komma till gymmet idag! Jag har inte  vart där på evigheter, har dock cyklat, sprungit och gått lite då och då. Men nu måste jag få in det igen. Jag slutade då jag tröttnade, men nu vill jag verkligen ta i ordentligt igen! Måste ta mig tiden. (Som snabbt fylls av annat)

    Igår åt jag nötter, mörk choklad och crostini efter maten.. inge bra! Nästa gång blir det BARA te!
  • Pia88

    Tjolahopp =)

    Nyvaken efter nattskift.. nästna 8 timmar sömn, bara det vet ni ;)
    Fick igår pinnen ur och kom mig iväg till gymmet =) hur skönt som hellst när man väl kommer sig dit..  Kom hem och vräkte i mig en hamburgare och en struva som blivit av sen första maj:p.. inte lika bra.. sen lite choko på de...

    Nåja.. blev sen att bära 50 lecastenar vid bygget ca 10kg/st.. inte många meter men flera gånger istället... så ja tror det jämnar ut sig ;) 

    Har inte vågat stäla mig på vågen nu... men tippar att jag ligger krin 69.. skulle kännas så skönt att börja rasa igen.. men skulle då behöva sluta med choko och bröd igen.. det som är så gott =)  kanske ja borde prova lite sommarkläder.. för motivation alltså... eller så provar jag brudklänningen i helgen... kan funka det med ;)


    lommila86 skrev 2014-05-07 07:20:23 följande:

    Hej alla! Skojigt med nya typer här:) Vi gammla börjar lite tappa suget känns det som, så bra med ny input!


    Välkommen tillbaka.. Jo verkligen börjar "vi gamla" vara lite omotiverade... men vet inte heller var vi/jag ska hitta motivationen..

    2 månader kvar till bröllopet =)
  • Trattkantarellen
    lommila86 skrev 2014-05-07 07:20:23 följande:

    Hej alla! Skojigt med nya typer här:) Vi gammla börjar lite tappa suget känns det som, så bra med ny input!


    April som brödfri gick ganska bra för mig, men påsken var hemsk viktmässigt, jag åt alla choklad jag kom över...


    I övrigt har jag inte varit på gymmet på en månad ( eller nåja nystart i söndags) och vikten har stått. Me iofs har jag inte lagt på mig heller.


    Dagens strategiska vikt låg på 72.6. Vore skönt att spräcka 70 sträcket snart, kan det lyckas till Juni? har en del snygga sommarkläder som skulle passa bättre isf.


    Det största pain in the ass just nu är att vi på fredan deltar i nån motionsjippo från jobbet, 7 km löpning? Jag kommer att dö efter 2...nåja kanske ambulansen plockar upp en då. Jag anmälde mig till laget i höstas som en morot att träna... det gick ju sådär:S


    Lycka till, klart du kan spräcka 70 om du verkligen kämpar :)
    Du klarar det, tricket är bara att varva lite mellan löpning och powerwalking när det blir för tungt :)
    kärleken skrev 2014-05-07 08:23:12 följande:
    Det kommer nog gå jättebra! Kämpa på och tänk att man sällan dör när man är ute och springer, även fast det känns så ibland. Bara ta ett steg i taget...

    Jag SKA komma till gymmet idag! Jag har inte  vart där på evigheter, har dock cyklat, sprungit och gått lite då och då. Men nu måste jag få in det igen. Jag slutade då jag tröttnade, men nu vill jag verkligen ta i ordentligt igen! Måste ta mig tiden. (Som snabbt fylls av annat)

    Igår åt jag nötter, mörk choklad och crostini efter maten.. inge bra! Nästa gång blir det BARA te!
    Kämpa på, köp hem några nya goda te-smaker
    Pia88 skrev 2014-05-07 15:15:18 följande:

    Tjolahopp =)

    Nyvaken efter nattskift.. nästna 8 timmar sömn, bara det vet ni ;)
    Fick igår pinnen ur och kom mig iväg till gymmet =) hur skönt som hellst när man väl kommer sig dit..  Kom hem och vräkte i mig en hamburgare och en struva som blivit av sen första maj:p.. inte lika bra.. sen lite choko på de...

    Nåja.. blev sen att bära 50 lecastenar vid bygget ca 10kg/st.. inte många meter men flera gånger istället... så ja tror det jämnar ut sig ;) 

    Har inte vågat stäla mig på vågen nu... men tippar att jag ligger krin 69.. skulle kännas så skönt att börja rasa igen.. men skulle då behöva sluta med choko och bröd igen.. det som är så gott =)  kanske ja borde prova lite sommarkläder.. för motivation alltså... eller så provar jag brudklänningen i helgen... kan funka det med ;)


    Välkommen tillbaka.. Jo verkligen börjar "vi gamla" vara lite omotiverade... men vet inte heller var vi/jag ska hitta motivationen..

    2 månader kvar till bröllopet =)

    Yey! Bra jobbat med gymmet. Sluta köp hem choklad då
    Ja, att prova sommarkläder och brudklänningen är nog bra motivation :)

  • SabrinaL
    Trattkantarellen skrev 2014-05-06 22:17:53 följande:

    Toppen resultat juh!

    Låter ju lite som hetsätning det där, du kanske behöver öva på att bara äta lite, lägga ifrån dig, typ göra något annat, gå tillbaka, äta lite till, etc. så du vänjer dig av med det?


    Det är ju det, tror jag. Delvis tror jag att det beror på att jag var tvungen att vräka i mig chips och dylikt, så att inte mina syskon åt upp allt innan.. Sen så är det nog lite så som jag är också. Jag är nog lite av en beroende-människa. Numera går det ju bättre än innan, men det blir lite hetsätning ibland. ;)

    Idag har jag bakat bröd, ett bröd som dom flesta på Irland äter. Brown bread. Jag har ingen aning ifall det är nyttigt/onyttigt, men det är gott! Så det var min frukost, och till middag åt jag en halv liten köttfärspaj och sallad till det.

    Jag har så himla bra människor runtomkring mig. Min sambo är mitt absolut bästa stöd. Mina föräldrar och mina syskon har varit oroliga över min hälsa och är glada över att jag ändrat livsstil. Så jag är glad att jag inte är själv i det här. Det hade nog varit tufft.

    Har ni bra stöd hemifrån eller kämpar ni på själva?
  • Trattkantarellen
    SabrinaL skrev 2014-05-07 19:26:24 följande:
    Det är ju det, tror jag. Delvis tror jag att det beror på att jag var tvungen att vräka i mig chips och dylikt, så att inte mina syskon åt upp allt innan.. Sen så är det nog lite så som jag är också. Jag är nog lite av en beroende-människa. Numera går det ju bättre än innan, men det blir lite hetsätning ibland. ;)

    Idag har jag bakat bröd, ett bröd som dom flesta på Irland äter. Brown bread. Jag har ingen aning ifall det är nyttigt/onyttigt, men det är gott! Så det var min frukost, och till middag åt jag en halv liten köttfärspaj och sallad till det.

    Jag har så himla bra människor runtomkring mig. Min sambo är mitt absolut bästa stöd. Mina föräldrar och mina syskon har varit oroliga över min hälsa och är glada över att jag ändrat livsstil. Så jag är glad att jag inte är själv i det här. Det hade nog varit tufft.

    Har ni bra stöd hemifrån eller kämpar ni på själva?
    Det är mkt möjligt, vår uppväxt påverkar ju otroligt mkt.
    Haha, jag känner såå igen det där, men mina föräldrar löste det med att vi fick varsin liten skål som dom delade upp chipspåsen i :p

    Jag har också otroligt bra människor omkring mig, min sambo är ett fantastiskt stöd, och mina föräldrar (som är inbitna fettskräcks/margarin och light-älskare) och min sambos föräldrar är jättestöttande och fixar LCHF-käk till mig varje gång vi är hemma och hälsar på. Jag loggar lite mat och träning på instagram och facebook, och får mkt pepp där av vänner och familj också

    Idag blev det blodgivningen istället för träning, men imorgon blir det en powerwalk i regnet :p Vi har 40min promenad på arbetstid inlagt varje torsdag också, så två promenader totalt
  • Pia88
    Trattkantarellen skrev 2014-05-07 18:50:24 följande:

    Yey! Bra jobbat med gymmet. Sluta köp hem choklad då
    Ja, att prova sommarkläder och brudklänningen är nog bra motivation :)

    Jo.. Jag vet att det är "bara" att sluta köpa hem.. Och det har funkat jättebra länge.. Men... det kom ett bakslag..
    Nu kommer jag ha mindre hemma tid och lite mera jobb och byggtid.. så då borde det ju rimligtvis inte finnas lika mycket gott-tid :p morsdag på söndag.. får se hur det bli....
  • Trattkantarellen
    Pia88 skrev 2014-05-07 20:59:46 följande:
    Jo.. Jag vet att det är "bara" att sluta köpa hem.. Och det har funkat jättebra länge.. Men... det kom ett bakslag..
    Nu kommer jag ha mindre hemma tid och lite mera jobb och byggtid.. så då borde det ju rimligtvis inte finnas lika mycket gott-tid :p morsdag på söndag.. får se hur det bli....
    Det låter bra det
    Lycka till!
  • Pia88

    Ställde mig på vågen, sådär annars bara... -1,1kg sen i söndags :D :D :D
    det beror troligtvis på att jag sov så gott som hela gårdagen och därför inte åt så mycket... men iaf :D :D

    I samma veva provade jag några skjortor som ja haft hängandes i skåpet i flera år.. passformen har varierat under åren och nu senast har dom varit tajta... Båda H&M och i storlekarna 40 och 42.. Båda var för stora =) 

    Nu ska ni be till alla era gudar att jag inte faller i gamla fällan och börjar mat-belöna mig för att det går bra =)

  • kärleken

    Jag var hos skräddaren i tisdags och provade för att ändra lite. Det va motivation. Den passar men helst skulle jag vilja ha lite finare armar som inte fläker ut sig på den fina klänningen ;) Någon vet säkert vad jag menar,,,

    Igår va jag på gymet! Det kändes bra! Va riktigt skönt att ta i ordentligen igen! Jag har vart på gränsen till sjuk jättelänge. Och jag vet att det enda som gör att jag blir extra motståndskraftig mot sjukdomar är om jag tränar mycket. När jag gör det är jag aldrig sjuk nästan! Så det är bara att fortsätta.

    Vad äter ni till mellanmål om ni ska träna? Som igår tex, jag kommer hem från jobbet vid 18.00 och sambon är precis påväg till sin träning. Jag åt musli och fil med banan, tränar och sedan lagar vi mat vid 20.30-tiden när vi kommer hem. Hur gör ni med mat före eller efter när ni tränar?

  • CJ5

    Någon här som tänker ta den dumma vägen och pulverdieta en vecka eller två? Jag vill gärna ha sällskap.

Svar på tråden Viktnedgångspepp!