yennie skrev 2014-04-20 12:42:21 följande:
Hejsan
+ 0,6 kg den här veckan.
Varit på minisemester hos en vän som lagat alldeles för god (fet) mat.
Blekt tänderna (AAAAAAAAAJ) som en belöning för att jag gått ner 20 kg och därför bara kunnat äta vit mat (typ bröd)
Haft djävulskt ont i tänderna och huvudet så inte orkat träna
Påskjäveln kom och förstörde 
Inte räknat VV points heller
Men nu blir det andra bullar. Har satt ett mål att gå ner minst 2,6 kg innan slutet av maj.
Hej Yennie!
Jag som tandläkare är lite skeptisk till blekning eftersom det finns en risk att man får isningar/ilningar som man sedan aldrig blir av med... Nu vet jag inte vad du har fått för info när du blekte tnderna, men det du kan göra nu är: Skölj med Fluorskölj t.ex Flux 2-3ggr/dag (Ej listerin, kolla så det står 0,2% NaF på flaskan), borsta dina tänder med sensitive-tandkräm t.ex Zendium eller Sensodyne, drick ej te, kaffe, eller rödvin, ät inte ketchup el andra rätter med mkt tomat på en vecka från blekningen, detta för att det vita resultatet ska hålla sig bättre. Samma sak med tobak, unvik första veckan.
Hoppas verkligen dina tänder känns bättre snart!
Ulle09 skrev 2014-04-22 10:41:31 följande:
Hej. Hoppar in här oxå. Knappt 12 veckor kvar till bröllopet! Skulle vilja gå ner 8 kg innan dess... Vi får se hur det går. Nu har jag anmält mig till Viktklubb, hoppas det fungerar bra. Känner mig motiverad idag iaf. :) Lämnade stora killen på dagis och tog en promenad på 20 minuter med lillen i vagnen. Han sov när vi kom hem så jag passade på att göra några styrketräningsöveningar innan han vaknade. Det känns skönt. Jag har försökt att gå ner i vikt så många gånger men jag hoppas att bröllopet kan motivera mig extra! Nu kör vi! :)
Hej, välkommen!
Då har du hittat helt rätt!
Klart du fixar det!
Pia88 skrev 2014-04-22 17:57:27 följande:
Blää.. + på vågen nu.. Inte mycket men... Får man skylla på påsken? För isåfall gör jag det.
Det har blivit smörgåstårta, bröd, muffins, ostkaka, choklad och säkert en massa annat...
Inte hjälper tänket "bara över helgen" nu heller.. Borde ta nya tag men då det lockar inte.. Imorgon nya tag.. Idag är det redan försent...
Klart man får skylla på påsken :p
Ta nya tag imorgon du, snubblar gör vi alla :)
Själv har jag gått ner hela 2,2kg sedan imorse, men det beror tyvärr på att jag har fått magsjuka :p Har kräkts och haft diarée om vartannat hela dagen, vid kl 17 drack jag ett halvt glas vatten, kl 19 drack jag andra halvan. Vid kl 20 fick jag i mig lite kycklingbuljong som min snälla sambo fixade åt mig. Feber har jag haft till och från hela dagen, växlat från att ligga fullt påklädd under två täcken och frysa, till att ligga och svettas med kall handduk på pannan...
Jag som skulle passa på att röra på mig nu när det är så himla fint väder etc... Ne, så blev det ju inte..
Har värk på bägge sidor bak på ryggen, typ från njurarna, och ont i varenda muskel i kroppen... Att sitta här vid datorn och skriva lite är ganska plågsamt :p
Ska gå och lägga mig nu och hoppas på en bttre dag imorgon...