• frkmaria

Viktnedgångspepp!

Hej!

Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

Hoppa gärna på!  

• Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Trattkantarellen
    Pia88 skrev 2014-04-30 07:37:57 följande:

Och förkylningen som envist hänger kvar i form av stegring och värk i ryggen...
    Har inte tid.

Imorgon kommer grävmaskinen tillbaka och börjar fylla i sand i grunden... Vill ju så klart vara med även om jag bara kan se på... men om huvudet är så tungt som det är så vet jag inte hur det ska gå =(
    blev visst lite allmänt gnäll nu...

Jobbigt med förkylning. Krya på dig!
    sandrahs skrev 2014-04-30 10:08:38 följande:

Nu var det länge sen jag svarade i tråden.

Men jag har haft en liten paus, gick inte upp något under tiden men viktminskningen stannade av. Jag väger idag ca 69,5-70,0 kg och det är -10 kg sedan jag började. Men nu är det bara 5 ½ vecka kvar tills bröllopet så jag har börjat komma igång igen!

Behöver gå ned ca 2 kg till för att klänningen ska sitta bra, det borde inte vara omöjligt. Jag har börjat springa nu också och det går jättebra, förbättrar min tid hela tiden!

Men det som känns jobbigt är att även om jag inte kört stenhårt på att äta lite kalorier under min "paus" så har jag ändå legat under vad jag behöver för att hålla vikten... Och nu när jag sprungit, gått och ridit mycket de senaste två veckorna visar det inget på vågen. Visar sig inte ens på måttbandet. Man blir lite less, måste man svälta sig för att gå ned i vikt? Man hör ju ofta att vissa hamnar på en "viktplatå" och att det är svårt att komma ned från den. Hur har ni upplevt det? Hur ska jag göra? Ska jag köra stenhårt med shakes en vecka eller två?

Man tycker ju att man borde gå ned lite grann iaf om man äter ca 1200 kcal/dag och samtidigt motionerar.

Ibland är motivationen inte på topp!

För klänningens skull är det bara ryggfettet som behöver minskas lite grann, annars passar den bra ;)

Jobbigt det där med viktplatåer, men stress brukar ju vara ett väldigt effektivt sätt att stoppa all viktminskning, och om du bara har 5v kvar och vill gå ner mer antar ajg att du är ganska stressad? Shakes är ju en nödlösning, när jag körde shakes (Xtravaganza) och träning gick jag ned 16kg på 6v så...

Men risken är ju att man går upp igen sen.. Men händer det inget annras så är det en nödlösning som sagt...

yennie skrev 2014-04-30 14:43:36 följande:

Hej

minus 1,3 den här veckan, känns gött!

klänningen skall sys om på tisdag, vill egentligen ha gått ner 1,3 till till dess men vi får se. Mindre än två månader till bröllopet nu, spännande!

Bra jobbat! 
    Spännande!

• Pia88

Brödmånaden avslutad. Dagens vikt 68,6. Så ca 1,3kg på en månad. Vet att jag kunde ha gjort det bättre.. Men med min "paus" över påsk och gårdagens snubbel på mållinjen så får jag vara ganska nöjd =) de e ju inte + iaf ;)

Nu iväg till bygget och äta laxcheescake (ur Hemmets journal), munkar och dricka mjöd. Grillat blir det oxå.. Men om vi får tro vår grävare så finns det nog jobb idag så det räcker =)

• frkmaria

Jag har varit superkass. Förlåt, förlåt, förlåt. Jag har inte orkat logga in på bt ens på ett tag. Nästa vecka kommer förhoppningsvis mitt liv falla på plats igen och då blir jag nog lite mer pepp. Just nu känner jag mig bara dålig. :/

1 augusti 2015
  • Trattkantarellen
    Pia88 skrev 2014-05-01 06:20:01 följande:

Brödmånaden avslutad. Dagens vikt 68,6. Så ca 1,3kg på en månad. Vet att jag kunde ha gjort det bättre.. Men med min "paus" över påsk och gårdagens snubbel på mållinjen så får jag vara ganska nöjd =) de e ju inte + iaf ;)

Nu iväg till bygget och äta laxcheescake (ur Hemmets journal), munkar och dricka mjöd. Grillat blir det oxå.. Men om vi får tro vår grävare så finns det nog jobb idag så det räcker =)

Bra jobbat!
    frkmaria skrev 2014-05-03 22:26:09 följande:

Jag har varit superkass. Förlåt, förlåt, förlåt. Jag har inte orkat logga in på bt ens på ett tag. Nästa vecka kommer förhoppningsvis mitt liv falla på plats igen och då blir jag nog lite mer pepp. Just nu känner jag mig bara dålig. :/

Äsch, klart man behöver lite paus ibland. Ingen fara :p

Idag vägde jag 79,4kg, första gången under 80kg sedan jag blev sjuk i mitten på februari. Nu är det äntligen påväg nedåt igen!
  • Sally Bowles

Helhet! Sorry jag har också varit kass på att uppdatera och peppa. Har börjat jobba igen så det har varit fullt upp. Vikten står still och pendlar upp och ned dag för dag men ligger mellan 80-82. Jag vill ju väldigt gärna ned nu så jag kommer i klänningen. Fattas en bit ju . Trattkantareller; åååh vad härligt. Under 80! Vad kul. Duktig du är! Förkämparna; känns som både du och jag behöver lite pepp. Heja oss!!! Kramar

• Pia88

Nu blir det skärpning för min del... +0,7kg på några dagar... slappat till det rejält sen det blev till maj... Nå, måndag.. dagen då alla börjar banta ;) nya tag =)

mockade sand i fredags så rygg och magmusklerna är sjuka än idag... täntke damma av gymkortet imorgon..

• kärleken

Hej alla kämpar!

Jag hoppas jag får vara med här. Jag trodde aldrig jag skulle behöva hjälp på detta sätt men nu behövs det! Jag har länge kämpat med vikten och har lyckats hitta en bra balas efter många år. Jag väger fortfarande en hel del, men har trivts bra med det jag har nu. Uppdraget var inför sommarens bröllop att inte gå upp något. Men jag känner det börjar barka helt åt fel håll nu! Våren lockar fram onyttigheter för mig och det där med att folk blir mindre hungriga på sommaren - stämmer inte på mig iaf!

Jag väger just nu ca 79kr till mina 176cm. Klänningen får väl inte bli för stor, men kan jag minska lite på armar och överkropp så ser det bara bättre ut. Kvinnor minskar ju uppifrån och ner, så jag hoppas det tas därifrån först iaf. Jag ahr stora lår också men att vara hälsosam är viktigare än att gå ner massa i vikt. 

Så nu - istället för att börja räkna kcal igen (vilket bara sätter igång dåliga vanor och ger mig mer ångest - tidigare erfarenheter), så ska jag äta bättre och mindre. 

Vi va på bröllop i helgen och det va verkligen droppen. Inga felr undantag - livet är fullt av undantag! Bröd och godis bort och försöka få rutin i min träning igen. 

• SabrinaL

Hej! Jag hoppar gärna in här om jag får. :)

Jag bestämde mig för att gå ner i vikt en gång för alla 21/1-14. Jag låg på 86,1 kg med mina 155 cm, så ni kan tänka er att det inte var optimalt.

Jag drack minst 1 liter cola varje dag, och gärna chips och annat gott också. Så jag slutade med det helt. Ingen cola på snart 15 veckor! Jag äter lite mindre portioner, men som vanligt. Ingen diet eller så. Jag har inte börjat träna än, men gått ner 10,4 kg.

Så om ca -5 kg så tänkte jag skaffa mig ett gymkort och börja träna. Jag har slutmål på 50 kg, men är det så att jag trivs bra på 55-60 så stannar jag där. Tanken var att jag skulle ha 1 år på mig att gå ner totalt 36,1 kg, men med tanke på att det har gått så fort, så kanske det blir tidigare. Men det är inte det jag strävar efter. Hellre att det tar ett tag än att få lös och slapp hud.

Svar på tråden Viktnedgångspepp!