• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • Jennie1414

    Hej alla.

    Va ni kämpar på.

    På måndag startar jag en utmaning (ihop med mitt handbollslag)
    Tänkte jag slänger ut den här så kan dom som vill hänga på :)


    4 Veckors UTMANING!! (Med start Måndagen 7/4)

    Kör på samma i 6 dagar i rad sen en dags vila söndag.
    (sista dagen kommer alltså vara 3 Maj)
    ...
    Vecka 1: Plankan 45 sek , 10 utfall (på varje ben) 15 rygglyft
    Vecka 2 : Plankan 1 min , 12 utfall (på varje ben) 20 rygglyft
    vecka 3: Plankan 1 min 15 sek , 14 utfall (på varje ben) 25 rygglyft
    vecka 4: Plankan 1 min 30 sek , 15 utfall ( på varje ben) 30 rygglyft

     
     
           
  • Pia88
    Jennie1414 skrev 2014-04-04 10:13:00 följande:

    Hej alla.

    Va ni kämpar på.

    På måndag startar jag en utmaning (ihop med mitt handbollslag)
    Tänkte jag slänger ut den här så kan dom som vill hänga på :)


    Den tänkte jag haka på.. Men rygglyft.. Är de det när man ligger på mage och lyfter ryggen-axlarna? *känner mig dum*...

    Vägdag: -1kg på en vecka =) men tror jag måste delvis avbryta mjölfria månaden.. Magen gör uppror då den inte får sin müsli på mornarna...
  • yennie

    Hejsan alla

    Förra veckans vikt var 88,5 och dagens vikt var 87,6. Så minus 0,9 kg och sammanlagt då 22,4 kg. Känns förjävla gött! Mitt mål när jag kom under 88 var att få prova brudklänningen igen och tänka sig idag gick dragkedjan hela vägen upp i ryggen, I am sooooo happy. Jag skall ner mer iaf 3,6 till så att jag kan köpa skor till bröllopet men jag är så nöjd. Det känns fantastiskt, när jag köpte klänningen i somras fick jag knappt upp dragkedjan alls.

    Viktväktarna och räkning är det som gäller i veckan samt 2 friskispass

    /Jennie

  • Jennie1414
    Pia88 skrev 2014-04-06 10:53:40 följande:
    Den tänkte jag haka på.. Men rygglyft.. Är de det när man ligger på mage och lyfter ryggen-axlarna? *känner mig dum*...

    Vägdag: -1kg på en vecka =) men tror jag måste delvis avbryta mjölfria månaden.. Magen gör uppror då den inte får sin müsli på mornarna...
    Helt rätt :)
  • Trattkantarellen
    Jennie1414 skrev 2014-04-04 10:13:00 följande:

    Hej alla.

    Va ni kämpar på.

    På måndag startar jag en utmaning (ihop med mitt handbollslag)
    Tänkte jag slänger ut den här så kan dom som vill hänga på :)


    4 Veckors UTMANING!! (Med start Måndagen 7/4)

    Kör på samma i 6 dagar i rad sen en dags vila söndag.
    (sista dagen kommer alltså vara 3 Maj)
    ...
    Vecka 1: Plankan 45 sek , 10 utfall (på varje ben) 15 rygglyft
    Vecka 2 : Plankan 1 min , 12 utfall (på varje ben) 20 rygglyft
    vecka 3: Plankan 1 min 15 sek , 14 utfall (på varje ben) 25 rygglyft
    vecka 4: Plankan 1 min 30 sek , 15 utfall ( på varje ben) 30 rygglyft

     
            
    Jag är på!
    Har kört en sån där 30 days fitness challenge med plankan, men har så svårt när man ska gå upp på 2min och över... Så det här känns ganska lagom, och bra att få med ryggen också :)

    Har precis kommit hem från en underbar helg i stockholm med långpromenad fram och tillbaka mellan olika brudklänningsaffärer som slutade med massa blåsor på fötterna och en god och fräsch räksallad på en uteservering i solen :)
    Har hållit mig mkt duktig under helgen faktiskt, är stolt äver mig själv att jag stod emot alla goda bakverk etc som fanns överallt.
    Har inte hänt så mkt på vågen, men nu ska jag lägga in en extra växel så börjar det nog rassla ner lite igen  
  • frkmaria

    Nu har det gått en vecka och summan: Jag har fuskat lite.
    Först ett knäckebröd på tisdagen. På fredagen var det tårtprovsmakning (som gick superbra!) och på lördag morgon gnagde jag i mig 2 finncrisp eftersom jag var borta och inte kunde göra min normala frukost. 

    Det syns på vågen också... så ingen nergång för mig denna veckan! Även om det hoppade rätt.
    Jag har ändå varit duktig; gått milen onsdag och söndag, gått 7,5 km i lördags, i torsdags och igår tränade jag (och igår var det inte bara lite styrka hemma utan ett riktigt träningspass som gör att jag är helt slut!). Men har fixat mer magmedicin (hoppas ni inte stör er på mina magproblem...:P) så ska nog bli bättre nu! 


    1 augusti 2015
  • Pia88

    Utgångsvikt 69.8
    Dagens vikt 69,0
    Nedgång -800g på en vecka =)

    Har fuskat lite.. Blev en hallonbägare med nå konstiga smulor i på fredagen.. och sen bärsoppa på lördagen (potatismjöl)..  så inga större synder..
    Skippade tårtan på jobbet igår.. Tyckte inte den såg nå vidare god ut.. bara en massa grädde och nån gul gelé ovanpå..
    Men oj vad jag saknar min müsli.. och ja säger det igen.. aldrig har bröd luktat så gott ;)

  • 20110519

    NU har jag äntligen tid att sitta här och skriva. Vägdag igår, vågen visade 98,3 kg. Vilket innebär minus 1,1 kg på en vecka och minus 7,2 kg sen jag började 10 feb. 

    Nja, hade velat ha mer, inte nöjd. Bara 7 kg på 2 månader. Föresten är på torsdag det har gått 2 månader. Hade hoppats på 2-3 kg till. Men men, måste ner, nu har jag 6 veckor kvar att kämpa, sen ska klänningen sys om.  

    Bröllopet närmar sig med stormsteg. Jag är dock inte med och kör er utmaning, vet att jag inte hade klarat den för jag äter två skivor bröd varje dag till frukost. Har inte hittat något annat bra som jag kan äta istället. Kanska kräsen på vad jag äter.

    Men igår är jag nöjd, åt inte mycket alls på hela dagen.  


    Planerar bröllop 2014-06-20. fjarilkarin.blogg.se
  • lommila86

    Nu e jag hemma från vår resa:) fet men lycklig. Blev en hel del godsaker dagligen:/ Men inget bröd. dock frukostcrossanter ( nått måste man ju äta, varför inte mjöl och smör då:P)

    Vågen har jag undvikit. Dock har jag haft diare till och från så jag tänker att de väger upp. ( intresseklubben antecknar)

    Har ni som fuskat varit noggranan med era straff sen då?

  • Lavin

    Halloj! Nu låg jag på 69 kg i morse. Sist jag skrev här var den 13/3 och då vägde jag 72 kg. Alltså har jag gått ner 3 kg på 3&1/5 vecka.

    Det går i lagom takt iaf! :)

    ...trots att jag har ätit godis som en utsvulten gris under helgerna. Haha

Svar på tråden Viktnedgångspepp!