• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • frkmaria

    Nej! Det klarar inte jag. Haha.

    Ska mörk choklad räknas också? Det ska ju ändå vara relativt nyttigt. :) Det är ju tack vare den mörka chokladen som jag står ut! ;) 

  • Puyo

    Frkmaria Jag går på en shake som är 109kcal och sen äter jag vad jag vill upp till de 500kcal :) då har jag lite plats för en godis bit hihi, och det har funkat, sen jag började med det har jag droppat från 91,8 till 85kg :)

    vill ner till 70!! :D haha.

    ingen chokladfri månad, snälla!! <3 choklad är mitt kall. haha :)

    Men kanske en bröd fri månad, med allt som gäller fikabröd och bröd 

  • frkmaria

    Bröd låter bättre tycker jag med! :)

    Ah. Ok. Vad är det för shaker?

    Gick på cambridge en sommar och rasade i vikt. Höll det c:a halvåret men sen kom julen. ;)

    Usch vad man gått upp och ner mycket i vikt. Men ja. Nu ska det vara för livet! Orkar inte med detta. Får väl ha stenpli livet ut liksom. :) 

  • Puyo

    jag går på allevo, tycker de är godast :) 

    Jag har så dålig självbehärskning, så upp och ner hela tiden. Har fuskat lite i veckan, så jag vet att jag gått upp. Men nu kör jag stenhårt igen.

    Kul med ett sånt här forum, där man kan peppa varandra! :)

    Vad är ditt mål och vad väger du om jag får fråga? :)  

  • frkmaria

    Imorse stod vågen på 98.3, fantastiskt kul att det går neråt så snabbt! Började för 3 veckor sedan på 103.8... Var nere på 94.5 i höstas men sen stuka jag foten..sen var det jul. och ja. Det går så snabbt upp för mig. Har ett problem med ämnesomsättningen och äter medicin för det! 

    Som mest har jag vägt 117.5 och jag vill ner till 77.5 för att ha gått ner 40kg. Har varit nere på 80-83nånstans innan som minst och då har jag känt att jag trivs där och därför vill jag inte ner för mycket. Jag är väldigt kurvig, stora bröst och tjock benstomme och vill absolut inte bli av med mina kurvor! Många som ser mig tror inte jag väger så mycket som jag gör.. så.. det är väl det mina kurvor är till för! ;)

    Men får se när jag nått 77.5 hur jag känner då! Är 168 cm lång så enligt BMI är det för mycket... men.. jag skiter i BMI så länge jag trivs. Har aldrig velat vara ett streck. Jag gillar mina kurvor och vill ha kvar dem! 

  • Puyo

    Vet hur du menar, är också kurvig med stor byst och så. Folk trodde att jag vägde 75kg typ när jag vägde 98. :)

    Du är lika lång som jag :D haha, jag skiter också i bmi, man kan inte gå efter det om man är kurvig har jag insett. Men du är jätte duktig! du kommer vara nere på 77 på nolltid :D 

  • frkmaria

    Alltså.. såhär.. jag har c:a 75cm runt midjan.. har bh-storlek 75K... säkert ännu större egentligen men det är den största jag får tag på! :P Kollade för ett tag sedan på en sida och den sa jag skulle ha 75M-75N vilket är sjukligt. Hoppas dock storleken går ner lite även om jag vet att den inte kommer gå ner till något nära "normalt". Tänk de som kan handla BH i vanliga affärer liksom! ;) 

  • Puyo

    Oj, så stor byst har inte jag, jag har 75F och tycker det är jobbigt :P

    kan inte handla bhar i butik men måste vara jobbigare för dig :P 

Svar på tråden Viktnedgångspepp!