• frkmaria

    Viktnedgångspepp!

    Hej!

    Vill skaffa en aktiv tråd för pepp och stöttning för att gå ner i vikt!

    Gärna med olika utmaningar om folk är peppa på det! :)

    Måste få en liten morot att komma igång ordentligt då det går så jäkla sakta och vill iaf försöka 2-4kg/månad. :)

    Hoppa gärna på!  

  • Svar på tråden Viktnedgångspepp!
  • lommila86
    Trattkantarellen skrev 2014-03-15 12:02:53 följande:
    Man samlar på sig vätska både före och under, kan vara så mkt som 2-3 kilon. Men det försvinner veckan efter
    frkmaria skrev 2014-03-14 17:07:51 följande:

    Hejja hejja! Bra med bra val. Idag gjorde jag ett dåligt val och åt ett par chokladbitar när jag kom hem från jobb. Jaja. Jag har räknat dem och det går ju in i helg-kalori-räkningen men ändå. Jag behövde choklad. ;) 

    Fru Ljunggren: Skönt att du får resultat! :) Min sambo är också kanon! Han lagar den mesta maten och så säger jag bara hur mycket han ska lägga upp. :P

    Härligt jobbat Trattkantarellen! Det är imponerande med över 2,5 mil cykling samma dag + sport. Hoppas nu vågen är snäll mot dig även fast du tillåter dig lite helglyx med fest! :)  


    Kände mig mkt duktig faktiskt :D
    Igår var det AW, blev bara två glas vin som jag satt och smuttade på hela kvällen, kände mig lite vissen hela dagen igår och lika så idag, så jag struntar i festen ikväll faktiskt... Vågen är tjurig, heeeelt stilla står den :/

    Ska gå ut med sambon på en promenad i det vackra soliga vädret strax, sen ska jag på massage och imorgon ska jag och en kompis åka till Gekås Ullared! Så imorgon blir det motion som heter duga i form av 5-6h kundvagnsslalom :D
     
    ja jisses vad lätt jag blir nästa vecka då;) Har aldrig testat väga mig före under och efter under normala omständigheter så jag har ingen aning  vad jag förväntas gå upp

    Förutom slalomet så skall du ju även lyfta i och ur vagnen-värsta styrke passet;) sockor och plastpåsar väger ju endå en del:P
  • Trattkantarellen
    lommila86 skrev 2014-03-15 12:51:23 följande:
    ja jisses vad lätt jag blir nästa vecka då;) Har aldrig testat väga mig före under och efter under normala omständigheter så jag har ingen aning  vad jag förväntas gå upp

    Förutom slalomet så skall du ju även lyfta i och ur vagnen-värsta styrke passet;) sockor och plastpåsar väger ju endå en del:P
    Haha, ja det är ju sant, för att inte tala om att släpa kassarna från bilen och in i lägenheten sen när vi kommer hem
  • Puyo

    Hej!

    Jag hänger gärna på! :) har 15kg att droppa innan mitt bröllop som är under nästa år :)

    min vikt just nu är 85kg. :) 

    vad kör ni för metoder/dieter? 

  • frkmaria
    Puyo skrev 2014-03-15 13:40:49 följande:

    Hej!

    Jag hänger gärna på! :) har 15kg att droppa innan mitt bröllop som är under nästa år :)

    min vikt just nu är 85kg. :) 

    vad kör ni för metoder/dieter? 


    Välkommen! :)

    Jag räknar kalorier (M:700 T:1300 O:1300 T:700 F:1500 L:1500 S:1500 + 500 att spendera fritt över helgen. ;) )

    Förresten, funderar på att köra någon utmaning under april månad om någon är pepp på det? :)  
  • frkmaria

    Jag tar gärna emot förslag.

    Men kanske att man går ett visst antal minuter eller steg, att man är ute minst 30min om dagen, eller att man provar på något "nytt" en gång i veckan under april?  

    Med något nytt menar jag något som man inte har som sina fasta rutiner, t.ex. cykla till jobbet, gå en promenad på rasten, gå och simma eller så.

    Vi kan väl diskutera fram en bra utmaning som så många som möjligt är med på! Roligare ju fler som vill vara med! :)  

  • Pia88

    Gick vandringsleden idag. 12 km blev det =) trött som attans och sjuk i benen.. Maten idag blev sen lite som den blev.. Värsta sväll dagen med en massa kolhydrater... Grillad korv, smörgåsar och en muffins.. Sen hamburgare till kvällsmat.. 
    Räknar med att vågen står på + imoron.. Men den gör det då. Jag har hursom hellst gått ner nästan ett kilo denna vecka =) *nöjd* har dessutom lingonvecka... Har inte märkt av nån extra vätska.. Så det verkar vara individuellt..

    Utmaning i april.. Kan bli spännande.. Ska vi bomba med förslag eller?


    Puyo skrev 2014-03-15 13:40:49 följande:

    Hej!

    Jag hänger gärna på! :) har 15kg att droppa innan mitt bröllop som är under nästa år :)

    min vikt just nu är 85kg. :) 

    vad kör ni för metoder/dieter? 


    Välkommen. 15 kg klarar du galant =)

    Min metod: försöka utesluta socker, minska kolhydrater. Har gett ett resultat på -900g på 5 dagar =)
  • Puyo

    Tack tack, ja jag hoppas att klara det :) är en riktigt godisråtta dock :/

    du är ju jätte duktig!

    Jag går på VLCD (very low calorie diet) och jag äter 500kcal/dag ibland mer ibland mindre, jag vägde 91.6 i början av februari och 85 idag så det går framåt!! :)

     

  • frkmaria

    Puyo: Går du på shaker då eller hur funkar det?
    Jag ääälskar godis så vet vad du menar. Vill kunna lära mig att äta LAGOM men har svårt för det.

    I helgen har jag ätit lite mycket choklad och igår var vi på sconesbuffe. Vi tog den som frukost och lunch. Åt en scones, en bit tårta och en bit semla (SMÅ bitar). En maräng och 3 pyttesmå dammsugare. och en sirapskaka. På sconesen hade jag ost, marmelad och deras hemgjorde passionscurd (my god jag dör så god den var!). Hursom så åt jag nån chokladbit hemma också och drack en flaska vin + en drink på kvällen (men jag undvek ALLT snacks på festen, inte en ostbåge stoppades i munnen!). Jag var heeelt säker på att vågen skulle visa + idag men nejdå.. ännu mer minus. (dock vet jag att man blir uttorkad av att dricka och sen gör det ju lite att man väger sig halv 11 och inte vid 7....). 98.3 stod vågen på idag, alltså 1,6kg denna veckan och ikväll går jag en promenad så vi hoppas det håller sig ganska så däromkring. :) Nu är jag bara 2.3kg ifrån mitt andra delmål. Det känns fruktansvärt bra! 

    Ja, bomba med idéer om vad vi ska ha för utmaning så kan vi väl komma fram till den som flest tycker om! :) 
     

  • Pia88

    Väg och mätdag. Måtten e ungefär samma som dom varit.. Lite mera runt magen men skyller på smörgåsarna igår.. Hade "svälldag" :p
    Vågen stod på samma. 70.4 så -900g å en vecka =)

    Nu är det igen diet som gäller.. Ska se hur det funkar på jobbet.. Söndagar brukar det nämligen dyka upp både ett och annat från köket...

    Förslag till utmaning: chokladfri månad. =) tror nämligen här finns ganska många chokoråttor ;)

Svar på tråden Viktnedgångspepp!