• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Oprekär

    Alltså är det bara jag eller börjar folk separera så fort de fått en bröllopsinbjudan? Rynkar på näsan Vi skickade ut save the date för inte ens två månader sedan, och TRE par i vår närhet har plötsligt separerat efter en herrans massa år? Par som inte känner varandra alls förstås, men himla konstigt. Där har vi ju ett härligt gästlistedilemma att ta itu med också....

  • Larssonmaria86

    Milli: WOW, vilken fin "gästbok" du har gjort! Jag är själv allergisk mot allt som har med pyssel att göra men detta blev jättefint! 

    I helgen var jag och köpte mina skor och blev så glad att jag hittade några som var sååå sköna trots att jag har breda fötter. Stilen blev dock lite för enkel för min smak så ska köpa clips och sätta på skorna, lutar åt dem på bilden men i en annan färg :) Naturligtvis överskred även detta budgeten, har nog inte lyckats hålla budget alls än så länge... :P Hur går det med era budgetar?




     
  • 20110519

    Hittills har jag hållit budgeten. Har tillochmed varit under budgeten kanska mycket. Ex hade jag stoppat 5000 på budget till klänningn och den fyndade jag för 3500 kr (även om den var på mer än halva priset. Skulle ha kostat 8000 kr).. 
    Så jag är nöjd, det jag känner är att jag har stoppat en för snäv budget på blommor. Så där kommer det dra iväg lite mer än vad det är budgeterat till. Men det löser sig säkert i slutändan.  

  • Oprekär
    Larssonmaria86 skrev 2013-12-02 13:40:59 följande:
    I helgen var jag och köpte mina skor och blev så glad att jag hittade några som var sååå sköna trots att jag har breda fötter. Stilen blev dock lite för enkel för min smak så ska köpa clips och sätta på skorna, lutar åt dem på bilden men i en annan färg :) Naturligtvis överskred även detta budgeten, har nog inte lyckats hålla budget alls än så länge... :P Hur går det med era budgetar?
    Vilken smart grej med clips på skorna! Visste inte ens att det fanns Glad 

    Alltså vår ursprungliga budget var omkring 100 k. Och den höll inte för lokalen vi ville ha ens en gång.... Så vi dubblade helt enkelt. Och den nya kommer vi med största sannolikhet hålla, lokalen är ju det överlägset dyraste och vi tagit lite höjd på det mesta i uträkningarna Glad De andra stora posterna som klänning och vigselring är redan betalda, det känns tryggt också. 
  • Milli
    iQbee skrev 2013-11-30 08:46:21 följande:
    Superfin gästbok och ljus :D är det något speciellt du köper för att få bilden på dem?

    Ja du Milli :) jag borde även vara i forumet orientaliskt bröllop.. Ett stort fet grekiskt och syrianskt bröllop hah:) nä men vi har 450 gäster så det är lite mycket att göra..
    Tack :) Har köpt transferark för ljus på Panduro och skrivit ut bilderna på de, sen lägger man den bara i vatten, tar bort folien på baksidan och smetar på ljuset, tar max 30 sekunder att göra ett =)

    Oj ja de var verkligen mycket gäster de, tror inte ens jag känner så många haha (eller iaf inte som jag umgås med).. ;)
    Larssonmaria86 skrev 2013-12-02 13:40:59 följande:
    Milli: WOW, vilken fin "gästbok" du har gjort! Jag är själv allergisk mot allt som har med pyssel att göra men detta blev jättefint! 

    I helgen var jag och köpte mina skor och blev så glad att jag hittade några som var sååå sköna trots att jag har breda fötter. Stilen blev dock lite för enkel för min smak så ska köpa clips och sätta på skorna, lutar åt dem på bilden men i en annan färg :) Naturligtvis överskred även detta budgeten, har nog inte lyckats hålla budget alls än så länge... :P Hur går det med era budgetar?
    Tack, vad roligt att höra!  

    Vad smart med de clipset, gjorde ju jättestor skillnad. Kul ide =)
  • Kittwn

    Hej alla!

    Har haft så fullt upp med vår lilla bebis så jag har haft noll tid för bröllopsförberedelser och bröllopstorget. Men nu börjar de ju närma sig (liiite iaf!)!

    Idag var jag iväg och köpte min klänning! Tog två timmar från att vi blev avsläppta i stan till att klänningen var köpt. Och då han vi med en fika på en halvtimme och två affärer =P  Är SÅ nöjd och längtar ihjäl mig tills den kommer in och de är dags att åka och prova (i mars).

    Längtar efter att få lite tid att läsa igenom tråden och se vad ni alla har haft för er. 

  • Milli

    Har ni planerat att göra en egen bröllopshemsida? Jag funderar på att göra en då jag tror de blir väldigt mycket text i kortet annars..

  • meandmylove

    Hej alla brudar. Jag hoppar in i denna tråden. Jag och min blivande hade bokat och börjat planera för bröllop 16 augusti men så upptäckte vi att vi ska få ett lillasyster till vår 1,5 åriga dotter! Lyckan är enorm och nu satsar vi på bröllop 14 juni 2014 i Skåne. Jag kommer gifta mig i 7,5e månaden. Vi har bokat lokalen, kyrkan bokad. Jag har skissat på inbjudningarna och tror jag vet vilken klänning. Mat, kock och gästlista är spikad. Nu är det dags att sätta igång med den riktiga planeringen!

  • Minimoj

    Meandmylove Va mysigt att vara gravid när ni gifter er! Grattis!! :)

  • meandmylove

    Tack :). Det ska bli jättekul, jag har aldrig i hela mitt liv känt mig så vacker som under min första graviditet. Hoppas på samma lycka denna gången!

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet