• Csve

    JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

    Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

  • Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Birris

    klili skrev 2013-10-30 16:47:33 följande: Birris skrev 2013-10-30 09:08:00 följande: Jag hade supersvårt att hitta vigselring till min förlovningsring då jag inte ville ha någon glipa mellan ringarna. Så jag är så glad att jag hittade en ring som jag känner mig nöjd med! Skenan var lik den på förlovingsringen MEN jag kunde inte låta bli att ändra på den lite ändå. Förlovningsringen! och vigselringen hittar ni här: www.schalins.com/alla-serier/guld/allians/v/7... Har dock ändrat lite på den, det blir 15 stenar istället för 7. Tror det blir jättebra Ha en go onsdag! :)       Hej, det där ser nästan ut som min förlovningsring, jag vill inte heller ha glipa mellan ringarna. Den vigselring du har valt till nu, kommer det vara en glipa mella ringarna? för den verkar ju rak eller?Jag håller tummarna för att det inte kommer att vara någon glipa för jag vill inte heller ha det. Jag tror inte att det kommer att vara det, den ringen som jag provade var för stor så på den var det svårt att se men det är den bästa som jag har testat och då har jag testat ett X antal ringar :)

  • Birris

    Nu vet jag inte varför det blir så knasigt när jag citerar men här kommer svaret igen: Jag håller tummarna för att det inte kommer att vara någon glipa för jag vill inte heller ha det. Jag tror inte att det kommer att vara det, den ringen som jag provade var för stor så på den var det svårt att se men det är den bästa som jag har testat och då har jag testat ett X antal ringar :)

  • iQbee
    Midsommarbrud skrev 2013-10-30 16:23:30 följande:
    Åh vad fina ringar ni visar.. Själv ska jag iväg och kolla på ring i helgen, tror jag har bestämt mig men den ringen jag tittat på är ganska olik min förlovningsring i formen på skenan. Min förlovningsring är rundad och vigselringen jag tittat på är mer fyrkantig. Svårt att förklara, ska prova flera olika ringar för å se vad som passar bäst med förlovningsringen, får lägga upp bild sen när jag bestämt mig.. I fråga om bh hittade jag en jättebra på cubus i helgen, trodde aldrig jag skulle kunna hitta nån på ett sånt ställe. Var beredd att få lägga ganska mycket pengar på bh men den jag hitta kostade bara 179.. Tyvärr var den inte vit utan grå (fanns i hudfärg med) men eftersom jag har axelbandslös klänning och ganska liten byst behövde jag dels en som satt ordentligt utan risk att glida ner och dels med mycket pushup för att fylla ut klänningen.. Den jag hitta satt som en smäck och kändes jättedyr och lyxig.. Så mitt tips är helt enkelt att även kolla de vanliga klädkedjorna för man kan hitta riktigt bra grejer där med, till bra pris..
    TAck för tipset ska kolla upp det =) har mediumstorlek i byst eller vad man säger så axelbandslös är inte alltid bäst men jag ska hålla ögonen öppna

    Jätte fina ringar ni alla har =)
  • Oprekär
    Milli skrev 2013-10-30 13:33:19 följande:
    Inte för att någon frågat mig men så här ser ringen ut som jag köpt :) Den är iväg på gravering nu :)
    Meh, vi vill väll ALLTID se ringen Glad Va fin, kul att du hittade rätt! 
  • Oprekär
    Caisa skrev 2013-10-30 09:05:13 följande:
    Jag drömde inatt att det var den stora dagen. Tjejen som ska sminka mig (samt vara min tärna) hade fått en allergisk reaktion och kunde inte öppna ögonen, tjejen som ska fixa håret dök inte upp, och när vigseln var över kom vi på att fotograferna inte varit med. Verkligen en mardröm, haha. Men klänningen var lika underbar i drömmen som i verkligheten. Flört
    Jag har också den typen av drömmar lite titt som tätt, oftast har jag försovit mig OCH glömt att bjuda alla gäster Tungan ute Så då står jag där. På vigselplatsen. I morgonrock. Ensam. 
  • Oprekär


    ... och här är min förlovningsring! De har samma raka skena i palladium och är exakt lika höga. Mina drömringar!
  • Csve

    idag har brudnäbbsklänningarna kommit! Så fina, och mycket bättre än på bild! hoppas bara på att de passar till nästa år!

  • LinaNordstrom
    Oprekär skrev 2013-10-30 18:26:37 följande:
    Jag har också den typen av drömmar lite titt som tätt, oftast har jag försovit mig OCH glömt att bjuda alla gäster Tungan ute Så då står jag där. På vigselplatsen. I morgonrock. Ensam. 
    Haha även jag har drömt om bröllopskatastrofer sist var det att vi hade glömt bort att vi bokat fotograf så vi fick inga bröllopsbilder alls  
  • LinaNordstrom
    Csve skrev 2013-10-30 18:49:26 följande:
    idag har brudnäbbsklänningarna kommit! Så fina, och mycket bättre än på bild! hoppas bara på att de passar till nästa år!
    Kul! Det är ju det där med barn dom växer ju som ogräs tycker jag jämt köper nytt till mina Men dom växer nog mer under sommaren tror jag?
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet