• NeutronStar

    21-dagars utmaning, någon som är med?

    Tänkte se om det är någon som hakar på en utmaning som jag tänker ställa:
     
     
    21 dagar utan följande saker:
     
    - Godis
    - Chips
    - Kakor
    - Snabbmat
    - Alkohol
    - Dricka
      
    Samt 21 dagar med:
     
    - 30 min motion dagligen, promenad, löpning, vad du vill
     
     
    Vikt före och efter de 21 dagarna, och midjemått före och efter (tas i navelhöjd). Måste inte postas på BT men kan vara kul för egen del att kolla detta, hur mycket som händer mm.
     
    Utmaningen börjar den 19 mars! Någon som är på?
     
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-07 16:06
    Grupp nummer 1 som börjar den 19 mars och som håller på till den 9 april.

    Grupp nummer 2 som börjar den 2 april och håller på till den 23 april.
  • Svar på tråden 21-dagars utmaning, någon som är med?
  • Plättis

    Igår lämnade jag in cykeln på service, så från och med fredag kommer jag kunna cykla istället för att ta bussen till jobbet. Det kommer göra stor skillnad på min dagliga motion. 
    Idag har jag extrem träningsvärk i benen sedan gymmet i måndags. Jag hade noll och ingen träningsvärk efter förra gången, så jag tog i lite extra nu. Det gav resultat, kan jag ju meddela... Lyckades gå på Ica och handla utan att köpa godis fast jag var hungrig dessutom! Magen sa ja, hjärnan sa nej och min syster som jag hade i telefon skrek nej

  • HelenaFredrik

    För min dl blev det ingen löpning igår Rynkar på näsan Åkte till stallet först för att longera hästen och det var så mycket rådjur ute att han var helt galen = jag var helt slut efteråt och orkade inte dra ut i spåret. Däremot var jag superduperjätteduktig igår. Blev så enormt sugen på choklad. Har ju ont i armen och var slutkörd så då brukar jag förtjäna det (enligt mig själv) men istället för att falla för frestelsen så drog jag ihop lite grönsaker i en skål att knapra på. Det fungerade alldeles utmärkt faktiskt.

    Vi får se vad det blir för träning idag


  • NeutronStar

    Jag jobbade 14 timmar igår så blev ingen superträning, utan det fick bara bli 30 min promenad mellan jobben. Är helt slut så misstänker att det kommer bli något liknande idag, och sedan gå hem och krascha i soffan.

    Dock så har jag inhandlat morötter och gräddfil att göra lite dipp på så kvällslyxen är fixad iaf. =)


  • Alyllyra

    Var så taggad på att köra nu. Tänkte ta ett svettigt styrkepass igår kväll och vattengympa igen idag. Men vad händer? Jo, min högerhand svullnar upp och gör svinont!
    Tror att det beror på att jag unnade mig en massage i tisdags. När spänningarna släppte släppte också alla hinder mot infektioner i kroppen. Så nu känner jag mig inte bra alls. Gråter 
    Men jag trotsade det onda och gick ut och promenerade både igår på lunchen och imorse innan frukost i alla fall. Så lite nöjd är jag. Men inte ens hälften så nöjd som om jag hade kommit iväg på mina efterlängtade pass...

  • HelenaFredrik
    Alyllyra skrev 2013-04-04 11:02:52 följande:
    Var så taggad på att köra nu. Tänkte ta ett svettigt styrkepass igår kväll och vattengympa igen idag. Men vad händer? Jo, min högerhand svullnar upp och gör svinont!
    Tror att det beror på att jag unnade mig en massage i tisdags. När spänningarna släppte släppte också alla hinder mot infektioner i kroppen. Så nu känner jag mig inte bra alls. Gråter 
    Men jag trotsade det onda och gick ut och promenerade både igår på lunchen och imorse innan frukost i alla fall. Så lite nöjd är jag. Men inte ens hälften så nöjd som om jag hade kommit iväg på mina efterlängtade pass...
    Lite är bättre än inget
    lite är bättre än inget
    lite är bättre än inget

    Jag vet att det är skitsvårt men tänk på hur duktig du var som var ute och gick istället för att sitta inne och tycka synd om dig själv
  • NeutronStar

    Bara 2 dagar kvar på utmaningen för första gruppen nu!

    Hur känns det efter snart 3 veckor?

    Tänk bara på att det är ingen idé att gå och må dåligt över att man har fuskat, eller ätit något onyttigt. Det är bara att se till att ta nya tag, och inse att det inte är engångsföreteelser som räknas till slutresultatet, det är helheten!

    Hur känns det för grupp nummer två som snart hållit på i en vecka? =)


  • amerika

    Jag tillhör grupp nr 1 och måste säga att det känns jättebra!! Jag har stretat på med mina promenader fast jag tyckt det har känts motigt och trots att det är så jäkla kallt ute!! Jag vill köpa en cross trainer oxå så jag håller på o kollar på blocket efter en. Det ska bli min belöning!

    När det gäller godissuget, så är det det som är lättast för mig. Så där har det inte vari några problem (än!!)

    Jag väger o mäter mig bara 1 gång i vecka, så det är dax på tisdag. Men förra veckan hade det ju ändå gått neråt...

    Jag tänker köra en 21-dagarsomgång till för mig själv. Och så ska jag tänka ut nån belöning efter de tre veckorna......

  • spontan bruden

    Inne på v3 utan träning. Febern kommer och går och till råga på allt så trillade jag i trappen på påskafton o vred typ hela armen ur led :(
    Jag få väl hänga på omgång 3 om det blir en sådan....
    Känns så hilma tråkigt när man bestämmer sig för att gå all in och sen den dagen har jag tränat minder än vad jag gör i vanliga fall. När jag väl blir frisk får jag köra tills det blir blodsmak i munnen helt enkelt.

    Dom 80 dagarna har blivit 75 o jag känner mej super stressad! 

    Så här ser planen ut när jag väl är frisk

    Mån 5km löpning helst på 30min
    Tis   BodyPump styrka o forma kroppen
    Ons BodyBalance Smidighet o balans 
    Tors VILA
    Fre 5km löpning
    Lör varannan v BodyPump / Vila (jobbar)
    Sön VILA

    Då tror jag att jag kan få kroppen att hålla bra förbräning men med olika sorters träning så jag inte sliter på kroppen. 
    Hur planerar ni?
     

  • NeutronStar
    spontan bruden skrev 2013-04-07 16:28:19 följande:
    Inne på v3 utan träning. Febern kommer och går och till råga på allt så trillade jag i trappen på påskafton o vred typ hela armen ur led :(
    Jag få väl hänga på omgång 3 om det blir en sådan....
    Känns så hilma tråkigt när man bestämmer sig för att gå all in och sen den dagen har jag tränat minder än vad jag gör i vanliga fall. När jag väl blir frisk får jag köra tills det blir blodsmak i munnen helt enkelt.

    Dom 80 dagarna har blivit 75 o jag känner mej super stressad! 

    Så här ser planen ut när jag väl är frisk

    Mån 5km löpning helst på 30min
    Tis   BodyPump styrka o forma kroppen
    Ons BodyBalance Smidighet o balans 
    Tors VILA
    Fre 5km löpning
    Lör varannan v BodyPump / Vila (jobbar)
    Sön VILA

    Då tror jag att jag kan få kroppen att hålla bra förbräning men med olika sorters träning så jag inte sliter på kroppen. 
    Hur planerar ni?
     
    Låter smart med 2 vilodagar i snitt i veckan, och att variera träningsformen är alltid bra. =) Tänk på att 75 dagar är nästan 11 veckor, och att man utan problem med rätt träning och kost kan gå ner 1 kg i veckan, så rent teoretiskt sett borde du kunna gå ner minst 11 kg tills dess, och om du tränar på ordentligt och äter rätt så borde det kunna bli mer, också lite beroende på hur mycket du väger nu då såklart. För att inte tala om att kroppen kommer forma om sig och få en helt annan konfiguration. =)

     Så stressa inte utan se fram emot resultaten du kommer få och försök njuta av resan på vägen! =)
  • SandraElisabet

    Jag kör ju fitnessfighten och träningen har gått över förväntan faktiskt! Det var bara igår jag inte kunde träna pga jag var i Linköping hos en vän och var inte hemma förrän sent.

    Har nu inte ätit godis, snacks, glass, efterrätter eller (i stort sett) något socker över huvudtaget på 1 vecka, tror aldrig att det har hänt att jag lyckats hålla mig från det (om jag inte var ute på sjön eller på jorden runt resan).
    Har haft ont i huvudet de 2 senaste dagarna men idag känns det ok. Igår var jag riktigt vresig och sur dock, tror det var sockerbristen.
    Har dock fuskat lite med alkoholen, blev 2 glas rött vin i fredags och tog några glas vin på min födelsedag i tisdags.

    Har väll inte heller hållit 1500 kalorier gränsen stenhårt, men jag känner att träningen och godisförbudet gått asbra vilket är det viktigaste för mig. Får se vad veckan som kommer har att erjbjuda.

    Hoppas det går bra för alla andra! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden 21-dagars utmaning, någon som är med?