• rosemarypatrik

    Bröllop 2015

    Hej, är det några fler än vi som planerar långt i förväg? för vår del är det mycket för ekonomins skull, för vi vill ha ett fint och inte något budgetbröllop. Så vi börjar långt i förväg. Finns det fler som vi?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:49
    Pga ekonomin, så kommer vi nog inte ha bröllopet förän 2018

  • Svar på tråden Bröllop 2015
  • ellie01
    rosemarypatrik skrev 2013-06-10 21:06:52 följande:
    Artemiss skrev 2013-06-04 00:25:29 följande: rosemarypatrik skrev 2013-06-03 18:53:56 följande: Man kan aldrig börja för tidigt, vi har fått tänka om nu och skjuta upp allt 3 år extra Ojdå, till 2018 alltså? Det är långt kvar, men jag hoppas att det blir som i de brittiska kostymdramerna när man tittar timme ut och timme in innan de kommer till den första kyssen. Det blir så härligt när man suttit och sugit på karamellen så länge. Såg precis om North and South så är suktande nyförälskad med Mr Thornton igen. ;)Japp, men det känns ok i alla fall. Får man mer tid att samla ihop pengar och få mer och mer ett drömbröllop, kanske några drömmar kan slå in som inte hände förra gången. En dröm är att få åka häst och vagn!
    Åh älskar häst & vagn! Alltid varit min dröm med! som jag tyvärr får släppa :( 

    Två roliga bröllopsprogram ni måste se är "Say yes to the dress"  man får se när brudar väljer klänningar på en butik på Manhattan. Helt sjuuka priser för inte alls alltid så snygga klänningar! men härliga karaktärer!
    Och det andra programmet är "Dont tell the Bride", paret får bröllopet betalt men villkoret att mannen ska planera allt i brudens frånvaro. och då verkligen allt! från brudklänning till möhippa till tårta.
    Stört kul! Tror båda går på TLC 
  • ellie01
    Sudditjuven skrev 2013-06-12 11:57:01 följande:
    Ett annat program är Bridezilla! Jag brukar titta på det och tänka att "gode gud, låt mig aldrig bli sådär..." ;)
    Nej vad roligt! Vilken kanal går det på? 
    jag är en sådan sjuk perfektionist och kontrollfreak så tror att bridezilla är oundkomligt i mitt fall. :/
    Men om allt går som det ska och gör som jag vill så kommer det gå fin fint Skrattande Tungan uteFlört
  • Artemiss

    Hur går det för er brudar?
    Jag har inte sett några av de programen men jag tänker mig nog att jag är lite av en Bridezilla, fast typ svensk och inte amerikansk, hysterisk variant. Har svårt att överhuvudtaget få bröllop ur huvudet men försöker att inte säga något till mina vänner så de inte helt ska tröttna på det redan. Dock pratat ganska mycket med mamma och pappa nu när jag är nere och hälsar på, men det får de ta!

    Det är kanske väl tidigt men jag kunde verkligen inte hålla mig så jag mejlade till några olika lokaler och nu verkar det som att en jättefin är på G! :))
    Det är tur att vi redan bestämt datumet för då är det lättare att mota bort alla infall om att gifta sig tidigare, det känns hela tiden som att vi vill gifta oss snart men det kan vi inte rent ekonomiskt. Plus att "vårat" datum är på en lördag 2015.

  • Sudditjuven

    Vi var och tittade på lokal förra helgen (tror jag att det var) och har preliminärt bokat den, så tidig tycker jag inte att du är, ArtemissFlört

    Jag är den pyssliga av oss så jag har kommit fram till att jag ska göra egna kuvert av mönstrad tapet. Biligt och så får varje gäst ett helt individuellt kuvert. Funderar på att ha tapeten i tre olika färger så att jag kan göra kuverten i olika färger med! Samt inbjudningar, placeringskort och festhäfte. Tror att det kan bli fint och somrigt på borden. 

  • Isasa

    Ni som planerar bröllop såhär långt fram (gör vi oxå), hur stor budget tänker ni att ni måste ha? Jag inser att slantarna springer iväg sjukt snabbt iomed kläder till hela familjen (vi har 3 barn), ringar etc etc....

  • Sudditjuven

    Vi har inga barn och det är tveksamt om vi ska ha nya ringar eller om jag bara ska låta sätta in fler stenar i min nuvarande.. Jag tänker mig att vi behöver en budget på 20.000 kronor ungefär. Men då kommer vi att göra det mesta själv. I lokalen vi ska ha ingår allt porslin, ljusstakar, ljus etc så där kommer vi undan rätt billigt. :) Klänningen köper jag från Kina eller begagnad alternativt hyr. 

    Vi kommer dessutom att ha ett relativt litet bröllop med 40 - 50 gäster, buffé och betalbar efter middagen.  

  • Artemiss

    Åh vad skönt att höra! Då kan jag börja släppa loss lite mer. :))

    Vi har inte heller några barn och tänker ev inte ha någon tärna eller bestman så kläder till de personerna räknar jag inte med överhuvudtaget. Vi räknar på att bli ca 70 personer och har en budget på ca 50 000, exklusive bröllopsresa och förlovningsringar då (men har sett en vigselring för ca 6500 som jag ev ska ha, m2b ska bara ha den ring han redan har).
    Vi tänker bjuda på allt men ha buffé så där sparar vi in en hel del (även om jag fortfarande tycker att det blir jättemycket pengar!). Jag ska heller inte köpa någon ny klänning. 

Svar på tråden Bröllop 2015