• daniiel

    Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

    Som rubriken lyder, så har jag rätt hyffsad koll på sådant som rör kinaklänningar samt underkjolar. Jag är helt självlärd och delar gärna med mig av mina kunskaper, så är det något ni undrar över inom dessa områden är det bara att fråga på :)

    Självklart är det fritt fram för andra att svara på frågor också!

    Det kan gälla allt från frågor om olika företag till tyger och färger samt ändringar på klänningar och hur man ska formulera sig till vilken underkjol som kan passa för vilken klänning osv osv.

    Hoppas att det här blir en tråd där jag, och ni, kan hjälpas åt att reda ut eventuella frågetecken :)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-28 21:51
    __________________________________

    Ska du beställa en kinaklänning? Glöm inte att räkna ut eventuell tull och moms!
    www.alltforbrudar.com/r-kna-ut-tull-moms-2
  • Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
  • Cakes

    Hej Daniiel, 

    Jag har äntligen fått hem min klänning! I verkligheten sitter klänningen den perfekt och med bra fall... men på bilderna tycker jag att den ser lite "platt" och "hängig" ut. Tänker att jag därför ska köpa en underkjol. Vad tycker du?

    Vilken typ av kjol ska jag köpa? Tips på internetsidor där de inte kostar så mycket?

    Tack på förhand! :) Kram

    Ps. På bilderna står jag på en liten pall... klänningen är nämligen lite för lång men jag ville inte förkorta den än eftersom jag tänkte att om jag har en underkjol kanske den blir lite kortare bara därför.  



     Vet inte riktigt varför bilderna hamnar snett, hm?! ;)

  • daniiel
    Eriksnoiva skrev 2012-11-30 22:31:31 följande:
    Jo, det är lite mer dropwaist men jag är ändå jättenöjd! Jag blev som sagt supernöjd med underkjolen du rekommenderade men nu har jag börjat fundera på att köpa en underkjol till. Jag hade nämligen tänkt att jag ska hänga upp släpet efter vigseln och behöver då en underkjol som passar till det. Har du något tips på någon sådan underkjol? Och har du något tips på hur jag bäst hänger upp släpet?

    Återigen, verkligen supersnällt av dig att ta dig tid och hjälpa oss nerviga blivande brudar :) 
    Jag förstår att du är nöjd, den är superfin verkligen! :) Ja, det kan ju vara smart att byta underkjol då och jag tror en vanlig A-linje med en ring eller utan ringar kan vara det bästa valet då, helt klart :) Tex den här www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-1-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p67705.html eller den här www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-2-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p165640.html

    När det gäller att hänga upp släpet, så är det ju bustle du ska göra, men vilken typ.. ja, det vet jag inte. Det finns många olika varianter. Kika här www.projectwedding.com/wedding-ideas/bustles-for-your-gown Så det är bara att försöka se vilket du tycker verkar bäst :)
  • daniiel
    Cakes skrev 2012-12-02 18:54:15 följande:
    Hej Daniiel,  Jag har äntligen fått hem min klänning! I verkligheten sitter klänningen den perfekt och med bra fall... men på bilderna tycker jag att den ser lite "platt" och "hängig" ut. Tänker att jag därför ska köpa en underkjol. Vad tycker du? Vilken typ av kjol ska jag köpa? Tips på internetsidor där de inte kostar så mycket? Tack på förhand! :) Kram Ps. På bilderna står jag på en liten pall... klänningen är nämligen lite för lång men jag ville inte förkorta den än eftersom jag tänkte att om jag har en underkjol kanske den blir lite kortare bara därför.    Vet inte riktigt varför bilderna hamnar snett, hm?! ;)



    Hej :)

    Vilken fin klänning, men jag håller med om att den nog kan bli ännu finare med en underkjol. Jag tror att det skulle passa bra med någon av dom två som jag tipsade om i inlägget ovan, så kika i länkarna där :) Jag hade dessutom beställt underkjolen från LITB (sidan i länkarna), för dom har bra priser, snabb leverans och är vad jag skulle kalla en "säker" kinasida att beställa ifrån :)

    Och det är smart att inte korta av klänningen innan du prövat den med underkjol, för en sån kan ju lyfta klänningen flera cm beroende på.
  • LittleAnimal
    daniiel skrev 2012-10-28 21:38:16 följande:
    Ursäkta det sena tacket för hjälpen, har haft ullt opp och inte kunnat vara här på BT.
     Tack så jättemycket för hjälpen.
  • daniiel
    Tilda93 skrev 2012-12-05 20:34:27 följande:
    hej här är min brudklänning.
    Hej :)

    Det där är egentligen en underkjol som är tänkt till sjöjungfrumodeller. Din klänning är, så vitt jag kan se, en A-linje. Jag tror att tex den här underkjolen, www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullstandig-klanning-1-tier-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p67705.html kan bli bättre till din klänning :)
  • Tilda93
    daniiel skrev 2012-12-05 20:40:37 följande:
    Hej :)

    Det där är egentligen en underkjol som är tänkt till sjöjungfrumodeller. Din klänning är, så vitt jag kan se, en A-linje. Jag tror att tex den här underkjolen, www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullsta... kan bli bättre till din klänning :)
    aha, för jag vill ha ut den mer , få den mer fluffig. ska man kanske ha en som har 3 ringar?
  • VictoriaE

    Jag behover lite rad har- forsoker klura ut vilken underkjol man ska ha till min klanning. Tyget ar satin, och ar relativt tungt. I affaren foreslog de att jag skulle skaffa en med en ring i, men jag vill sa garna ha en fargad tyllkjol (inspirationsbild bifogad Glad). Tror ni att det skulle funka? Har funderat pa att sy den sjalv, men ar osaker pa om satintyget blir for tungt och "plattar ner" tyllen.



Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill