• Chicita

    Kan jag verkligen...?

    Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

    Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

    Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

    Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

    Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

    Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

  • Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • PiaB

    Då kan du sparka en brödrost istället. Det är nästan samma sak.


     


    Bröllopsafton, bröllopsdag och annandag bröllop Kan man verkligen önska sig presenter alla tre dagar?


  • Chicita

    Det måste man väl kunna Skrattande
    Glöm inte brudens dag, brudgummens dag, nyårsbröllopsafton, midsommarbröllopsdagen osv...

    Bröllopstårtans dag tycker jag dock är den viktigaste av alla Solig 

  • maxmamma

    hm barnen blev sparkad ända hit till mig, o inte vart det bättre när de såg mina huliganer till barn som lever rövare plus en stor schäfer hund som stod o dräglade lömskt när hon såg dessa barn.

    vet inte om hunden ville pussa upp barnen eller om hon trodde det var leksaker man kan leka med.

    De vart iaf Rädda barn när de såg mig, o det säger inte lite det Tungan ute.

    Men åh, annadag bröllop vill ju inte jag vara passerad till, jag vill vara först störst bäst o sist men inte minst: vackrast av oss alla, så därför PiaB och ni andra får lov att ta de efterföljande dagarna efter mitt storslagna bröllop.

    och vill man skänka en schysst brödrost så kan ni sparka den till mig, har bättre behov av  en sådan än ett gäng gapiga o trotsande ungar...

    jag förväntar mig att varje bröllopsdag som chicita räknade upp så kommer jag både att få käka tårta o få en massa presenter, o då menar jag inte en hel hög med brödrostar utan bara pengar o sånt som är värt nått typ en rembrandt tavla eller nått sånt ja ni fattar.

    Det ska banne mig inte vara nå snåljåpspresenter här inte, allt som har ett värde under 20.000kr är för simpelt för mig.

    Vill man inte ge mig presenter så är du inte min vän längre heller...

    men seriöst chicita inte menar du väl att det finns en brudgummens dag? vem har behov av en brudgum? jag vill bara ha min för att han ska tjäna massa kosing som jag kan sätta sprätt på o han får laga bilen, rensa avloppen o ja ni fattar. resten av tiden får han  stå gömd i en städskrubb så ingen ser honom eftersom han är så jävla anonym. 

  • Jenny121212

    Här kommer en ny lek: vad tänker du på när du hör bröllop? Men det kluriga här är att det är en tävling. Så den första som svarar med ett ord får alla sina önskningar uppfunna under hela dagen:) Lycka till!!!

  • Jenny121212

    YES, jag vann!! Hurra! Nu ska jag sätta igång o önska. Vad kul, jag brukar aldrig vinna nåt, så det här var lite oväntat såhär på morgonkvisten. Men hemskt välkommet. Jag börjar önska nu: jag önskar att jag slipper gå upp nu.

  • snowstars

    Ny lek: multiplicera din ålder med din blivandes (ja blivandes, för inte hänger det väl folk som redan är gifta här?) skonummer och dividera med antal gånger du fått höra ordet bridezilla senaste veckan. Den som får högst nummer vinner. Tävlingen avslutas klockan 12:00. Vinnaren får en väldresserad bröllopskoordinator till förfogande ända fram till bröllopet.


     


    Min siffra: 2,068


     

  • Kjell Präst

    Tillägg: Det går också att skicka bilder på sin tråkiga mossiga vigselpräst. Den glada segraren får en modern, rolig och bildskön präst på posten.

Svar på tråden Kan jag verkligen...?