• Chicita

    Kan jag verkligen...?

    Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

    Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

    Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

    Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

    Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

    Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

  • Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • maxmamma

    nu har vimsandet gått över, får lägga mig i träning nån helg framåt igen haha


     

  • maxmamma

    hehe ja o jag kan ärligt o seriöst säga att jag faktiskt tränar mig att dricka rödvin, jag är ingen rödtjuts människa men gillar däremot halvsött vitt vin

    så nästa träningsetapp är om 2 veckor, vill ju inte riskera att bli alkis o få rödvinsnäsaRynkar på näsan 

    eller som morsan min, hon nyser så hela huset skakar när hon dricker rödtjut, o  detta är oxå sant 

  • PiaB

    Ojojoj, jag gjorde ju bort mig och skrev våra namn på Spara-datumet-korten. Nu har folk börjat höra av sig och tacka för inbjudan så nu vet ju alla att vi ska gifta oss. Tror ni vi kan skicka ut nya kort och dementera alla rykten och skriva att det är Maxmamma och Jenny121212 som ska gifta sig med Anonyma Älgen i en anonym skrubb vid en anonym tunnelbana?


     


    Eller är det nu jag ska gå in i en telefonkiosk och komma ut som en bridezilla?


  • Chicita
    PiaB skrev 2012-11-11 19:37:46 följande:

    Eller är det nu jag ska gå in i en telefonkiosk och komma ut som en bridezilla?


    Jepp... det är nu eller aldrig. Chansen kommer aldrig tillbaka, så om du vill förvandlas till PiaBridezilla så är det här din enda chans.
    Men då måste du få små raseriutbrott och panikattacker när inte din klänning har samma nyans som bordsduken och om dina tärnor inte vill tillbringa varenda ledig stund med att vika dina inbjudningskort, sätta diamanter på alla dekorationssaker och inte heller vill spendera 4 månadslöner på kläder, möhippa, hår och smink inför din dag.
    Bara så du vet alltså Förvånad 
  • PiaB

    Okej, då vet jag. Då ska jag börja bete mig som en bortskämd treåring och kräva att allt fr.o.m. nu handlar om MITT bröllop (inte vårt, nu är det mig det gäller). Jag tror jag ska börja gå runt med en papperspåse i handen så jag kan hyperventilera om någon inte tänker lyda min minsta vink. Det kan ju te.x. gälla att bussen inte kommer när jag vill åka, utan att den fortsätter att gå enligt tidtabell nu. Jag menar, jag ska gifta mig! Eller att jag inte får gå före i kön på Ica Förvånad


  • Kjell Präst

    Men ni leker ju inget! Nu ska alla säga sin favoritfärg och gångra med två och det man får fram ska man slå in i ett paket och skicka till Rädda barnen. Och så lägger ni upp en bild på ett Rätt barn här!

  • Kjell Präst

    Just det, jag glömde: Kan man köpa brudpar på Gekås i Ullared? Jag har så få vigslar så jag tänkte köpa ett par par. Men det måste vara snygga par förstås, som passar in kyrkoårets tema. Går det? Är de billiga? Att köpa alltså?

  • Kjell Präst

    Just det, en sak till: En kompis undrar, om man ska följa den urgamla svenska vikingatraditionen med något nytt, något lånat, något blått - kan man i så fall låna in en nykläckt blåmes och få problemet ur världen?

Svar på tråden Kan jag verkligen...?