• Chicita

Kan jag verkligen...?

Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

• Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Chicita

Alltså man måste inte skjuta mannen, det var ju bara om man hade tänkt göra det ändå som det liksom var praktiskt att göra det direkt...
    Men ni kan ju kanske ha begravningscermonin ändå, liksom lite sådär i förväg så slipper ni den när den dagen kommer. Och givetvis ska dom ta med present till det också. Det trodde jag var standard? Man går väl aldrig tomhänt på en tillställning? Förvånad 

• maxmamma
    Kjell Präst skrev 2012-11-03 05:15:12 följande:
    Vill bara höja ett varningens finger, ett arbete pågår med att förnya kyrkohandboken, och ryktet säger att det finns starka krafter som vill ändra i ordningen så att det kommer att bli förbjudet att skjuta älgen. Undantag medges bara om vigseln äger rum på skottdagen.
    nej nej nej, du kan inte mena att det ska bli ett förbud på att göra slut på Krisers Lidande o att det ska bli förbjudet att äta Kristers Lekamen??

När kommer detta förbud att börja gälla?? inte innan 12/1-2013 va?? snälla kan jag få lite dispens om vår vigsel inträffar när detta förbud har börjat gälla??

jag litar på dig Kjell att du löser detta åt mig så det blir den härliga vigsel med efterföljande god älgstek att inmundiga 
  • maxmamma
    snowstars skrev 2012-11-03 11:40:44 följande:

Bra förslag! Men ja, jag tror dessutom att han är lite färgblind så han får säkert till en lila nyans när han ändå håller på. Det skär sig ju ännu mer än den blå färgen han redan har! Men man kanske kan sätta honom i ett rum med hästar. Han tål ju inte dom, brukar bli duktigt röd i ögonen. Eller om han får en bit hästpäls fastsatt under näsan, som en låtsasmustasch? Tror ni han kan dö av det? Vore ju trist om vi inte hann bli vigda för att han kolat av..

Bra förslag Chicita! Egentligen räcker det ju om alla tar med sig lite mat åt mig, för de ska ju inte äta. De är ju bara vackra statister invirade i julgransglitter som ska tjäna som dekorationer. Så spelar det ju mindre roll om det är janssons frestelse eller skärgårdssill. Fast jag gillar ju indisk mat så jag hoppas nån tar med sig det. Kan man bifoga det på inköpslistan de får?

men prästen ska ju ha en tupé gjord av hästpäls på skallen o när mannens ögon börjar klia o rinna så lånar han ju bara tupén av prästen o snyter sig o torkar sig i ögonen med den o då borde han ju definitivt få röda ögon i förhoppningsvis rätt nyans?!
  • PiaB

Kan jag verkligen gifta mig utan att vara anonym? Jag vet inte om jag gjort bort mig nu. Har beställt spara-datumet-kort och nu är gäst/statistlistan klar så korten ska postas vilken dag som helst. Men våra namn står ju på korten! Borde vi ändra till: Spara datumet för bröllopet mellan anonym och anonym o.s.v? Jag menar, det här är ju känsligt.

• Kjell Präst

Nej, nu tycker jag vi tar en klämmig lek för här inne har det blivit så torftigt och anonymt. Räkna upp alla era systrars bröder som ni kan namnet på - fast gör det i omvänd bokstavsordning!

• PiaB

Nejmen snälla herr Präst, hur tänkte han nu? Jag har inga systrar! Däremot är jag min brors syster, gills det? Fast jag vill inte tala om vad jag heter eftersom jag ska gifta mig och det vill jag inte att vem som helst ska veta på ett bröllopsforum. Och mina döttrar är systrar till varandra så jag borde få vara med i den här leken iallafall. Fast jag vill inte tala vad de heter heller. De kanske inte vill kopplas ihop med mig.

• Chicita

Oj, men PiaB. Hur tänkte ni nu? Det här med att gifta sig är ju en ytterst allvarlig fråga och man måste vara väldigt försiktig så att ingen får veta något i förskott. För tänk om tant Agda nu kommer att börja kika runt på alla bröllopssidor för att kunna få en skymt av din klänning och övriga inspirationsbilder inför bröllopet? 
    Det där var väl klantigt gjort? Förvånad 
    Nu måste ni genast byta namn så att ingen kopplar ihop datumet med er...

Klämkäcka lekar i all ära, men jag har inga systrar, så jag är diskvalificerad från den leken Obestämd 

• Jenny121212

Nhoj och ymmij heter min systers bröder baklänges, men eftersom man inte kan vara anonym i den här tråden så skriver jag inte det. Eller kan ni lova att ni inte kollar vem som har skrivit det här? För egentligen är det inte jag som skriver nu.

• Jenny121212

Jag lovar det är inte jag!!! Dessutom skulle du ju inte läsa mitt nick!! Om alla bara lovar att inte göra det så behöver vi ju ingen anonymtråd!

Svar på tråden Kan jag verkligen...?