• Chicita

    Kan jag verkligen...?

    Jag skrattar så jag gråter ibland när jag läser / skriver i den här tråden

    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3352763.html

    Och jag började fundera på om vi kunde göra något liknande där vi kanske kan ha lite roligt med våra egna nerver så att säga.
    Men jag ville inte börja tråden på samma sätt, för jag vill inte såra någon genom att klanka ner på deras val.

    Tanken är alltså att vi kan roa oss på vår egen bekostnad, men kanske även ha lite roligt åt dom frågor som dyker upp lite då och då när någon är sådär jätteuppe i sina planer och kanske inte tänker riktigt ordentligt.
    Dra inte upp andras trådar och gör er lustiga på deras bekostnad alltså (inte för att det finns så särskilt många här som skulle göra det, i alla fall inte medvetet). 

    Här ställer vi frågor (och ger svar som kanske inte är riktigt korrekta, men kanske roliga istället).

    Om du inte har den sortens humor så du gillar innehållet i tråden jag länkade till så kanske du inte hör hemma i denna tråd heller.
    Inget här är menat att göra någon ledsen, även om vi säkert riskerar att trampa på en öm tå någon gång. Utan det är mer tänkt som en hjälp där blivande brudar kanske kan inse att dom borde andas och släppa vissa "måsten" och att det är ok att bryta mot vissa "regler".

    Kom igen...
    Hit me with your best shot Solig 

  • Svar på tråden Kan jag verkligen...?
  • Chicita

    Men hörrni förresten ni som vet...
    Kan man ha ett bröllop (eller en vanlig fest) där man inte "gör som man vill för att det är vår dag/ fest"? Eller måste man köra över minst två vänner och en nära släkting för att det ska vara giltigt? Förvånad 

  • PiaB

    Minst två släktingar och vänner måste köras över, alltså fyra personer. Överkörningen bör ske med ångvält så det blir ordentligt gjort. Riktigt platta ska de bli. Herregud, man kan väl inte bry sig om att släkt och vänner trivs. Vi funderar på att ta reda på vad varenda gäst skulle önska av kvällen och se till att inget av det händer. De platta fyra personerna kan man använda som dörrmatta och hoppas att det är riktigt geggigt ute.


  • Chicita

    Ojdå, då ligger vi nog illa till.
    Bara en vän blev hysterisk och hon kom inte ens... men man kanske kan räkna henne och hennes familj som alla 4...
    Förut kallade vi ju henne för min obiologiska syster... Så då måste jag ju vara "släkt" med hennes barn också men samtidigt är vi ju bara vänner (knappt det nu)...
    Med det barnet hon hade i magen då så är dom ju 4 personer precis.... (nödlösning)
    Annars hade ju alla jättetrevligt säger dom och vi glömde ångvälten Obestämd 

  • PiaB

    Me guuu vad dåligt! Ordnade ni en trevlig fest för gästerna!? Men tur iallafall att det där med hysteriskan hände. Alltid nåt...Ångvälten trodde jag var den största utgiften på alla typer av fester? Kniv i ryggen borde funka också{#emotions_dlg.tongue-out}


  • Chicita

    Vi trodde att det skulle räcka med lite eldslukning och svärdskamp. 
    Så därför blev det ingen ångvält... Hade helt missat den i vår planering.
    Men då är det ok att räkna henne och familjen där då? Förvånad 

    Ja vi la ju krutet på att försöka få det trevligt för gästerna... Meeen till vårt försvar så var det ju temabröllop och nästan bara vi som har det intresset, så dom var förhoppningsvis mer besvärade än vad dom sa Skäms 

  • Kjell Präst

    Det här angränsar ju till akten i kyrkan, där det kan bli krock ibland eftersom brudparet förväntar sig att få det som de vill, medan prästen vill ha det som han/hon vill. Jag brukar göra ungefär som PiaB skriver, jag frågar hur brudparet vill ha det och sedan skakar jag sakta på huvudet och säger "Beklagar verkligen, men ingenting av det är tillåtet, för då blir Gud, påven och kyrkoherden arga och jag får smäll på fingrarna. Men vi kanske kan göra tvärtom istället?"

  • Chicita

    Aha... var det därför vi fick igenom vår önskan om brudöverlämning Förvånad
    Vi sa att vi ville göra så, men att om prästen ville göra på annat sätt så var det ok med oss.
    Så eftersom hon ville göra på ett annat sätt och hon tänkte att vi måste göra tvärt om så blev det som vi ville... Strålande Skrattande 

  • Aniara4
    purpleflower skrev 2012-09-07 22:07:07 följande:
    Tänkte göra såhär att jag lägger ut bilder eller beskrivningar på olika oufits som gästerna sen kan gå in och boka. Ungefär som när man köper present efter en önskelista som brudparet har lämnat i en speciell affär. På så vis slipper man oroa sig för att gästerna ska ha på sig nåt som är för snyggt och gästerna slipper oroa sig för att de ska dyka upp i t ex samma klänning som någon annan. Hur bra som helst ju!

    Vilka outfits tycker ni är okej? Behöver lite tips!
    Men tänk om gästerna väljer fel outfits? Kusin Stina kanske väljer den stiliga stålgrå kostymen du valt ut åt grannen som du i hemlighet är lite förälskad i och ville se i något riktigt snyggt, och den raffiga draperade axelbandslösa kortkortklänningen (i själva verket en badhandduk) du lagt ut med brudgummens kusinbarn i åtanke kanske morbror Kurt roffar åt sig!

    Jag tror det är säkrare om du beställer kläderna till varje person på nätet, och skickar dem mot postförskott hem till dem. Då vet du att de kommer att ha rätt kläder! Och om du inte vet exakt vad alla har för storlek gör det inte så mycket, de får väl banta, bli lite längre, eller gå till en sömmerska om det är helt kört att få kläderna att passa - det gör ju du med din klänning, eller hur?
  • purpleflower
    Aniara4 skrev 2012-09-21 11:55:17 följande:
    Men tänk om gästerna väljer fel outfits? Kusin Stina kanske väljer den stiliga stålgrå kostymen du valt ut åt grannen som du i hemlighet är lite förälskad i och ville se i något riktigt snyggt, och den raffiga draperade axelbandslösa kortkortklänningen (i själva verket en badhandduk) du lagt ut med brudgummens kusinbarn i åtanke kanske morbror Kurt roffar åt sig!

    Jag tror det är säkrare om du beställer kläderna till varje person på nätet, och skickar dem mot postförskott hem till dem. Då vet du att de kommer att ha rätt kläder! Och om du inte vet exakt vad alla har för storlek gör det inte så mycket, de får väl banta, bli lite längre, eller gå till en sömmerska om det är helt kört att få kläderna att passa - det gör ju du med din klänning, eller hur?
    Ja jösses, det har jag inte tänkt på! Men det skulle väl i och för sig funka det med, för hela grejen med bröllopsfesten är ju att ingen får vara snyggare än brudparet så ju sämre kläderna passar desto bättre. Då sparar man även tid och pengar på sömmerska eller bantning!

    Men håller med dig där om att det bästa nog vore om man beställer kläderna till dem, men jag kan väl inte med att skicka dem mot postförskott?! Då måste de ju betala för nånting själva och det vore ju katastrof! Jag vill ju liksom inte att mina gäster ska bli sura på mig och vägra komma på bröllopet bara för det. Som gäst ska man ju inte behöva betala nånting själv, förutom presenten då förstås. Eller ska man det? Eftersom det är brudparet som valt att bjuda folk och därmed gör att de känner sig tvingade att köpa en present, så får de nog skylla sig själva och snällt betala fakturan. Detta får man nog räkna in i budgeten också...
  • Chicita

    Puffar lite på denna tråd.
    Jag vill gärna se fler bra lösningar på olösliga problem.

    Vad sägs om det där med hippan?

    Eller presenterna?

    Hur löser vi problemen?
    Kan man verkligen...?Flört 

Svar på tråden Kan jag verkligen...?