• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Marjasinus
    Heobea skrev 2013-06-12 09:56:23 följande:
    Nått gammalt, lånat, blått och nytt, vet i sjutton om jag tänker följa. Inte så svensk tradition tycker jag. Har dock sytt in ett litet hårstrå i fållen på klänningen. Det sägs bringa lycka och tur med sig, Så varför inte....
    Jag får lite samma känsla som när ungarna springer runt och skriker "bus eller godis"
  • Heobea
    Marjasinus skrev 2013-06-12 15:33:57 följande:
    Jag får lite samma känsla som när ungarna springer runt och skriker "bus eller godis"
    hahahaha jag med! Eller alltså, jag förstår inte riktigt. Men jag är å andra sidan född tant så jag brukar säga att det är min inneboende natur som gör mig skeptisk till att anamma andras traditioner. Min kära sambo brukar säga att det handlar om utveckling och framsteg och att jag inte ska vara så framstegsförgentlig. Jag är som sagt; tant.....
  • Miss JH

    Tror jag är skadad av att ha bott i USA ett X antal år som fastnar vid deras traditioner. Det var så självklart där så ibland tänker inte jag på vad som är svenskt och vad som kommer från USA. Äsch jag får väl va lite "trashig" då på mitt bröllop . Jag bjuder på det haha. Ikväll blev jag hippad av jobbet. Superkul eftermiddag och kväll nere vid havet. Blev helt rörd då jag inte hade trott det alls. Fick även fin present av dem.

  • Marjasinus

    Bara för att jag sade sådär så fick jag ju såklart veta ikväll att min sambo redan fixat något nytt, gammalt, blått och lånat. Jahaja, jag som trodde jag kände henne...

  • Heobea

    Hahaha, så komiskt marjasinus! Hehe! Så kan det gå.
    Jag trodde jag kände min karl jag med efter 3,5år tillsammans och typ 10år som vänner, men nej då. Igår kom han hem med en rosa skjorta. Herregud! Jag blev mer än rätt paff.

  • Annica70

    Jag kommer nog inte ha mer än något nytt på mig. Klänningen är ju ny . Har lämnat in den till sömerskan idag som ska lägga upp den lite. Har varit och handlat en del av det som ska vara till maten som man vet håller tills nästa vecka. I helgen blir det till att dona i trädgården så den är fin till bröllopet. Nästa vecka blir det hektiskt. Tur man har tagit semester. Frisören på tisdag och göra min i fin i håret. Handla, städa, dona med det sista. På midsommarafton blir det till att laga mat, duka och ställa iordning lokalen och förhoppningsvis hinna med nypotatis och sill. Nu är det snart bara en vecka kvar..börjar nog allt bli lite nervös      

  • Marjasinus


    Idag har jag varit på bolaget! Ikväll pysslar vi och plockar bort ettiketter på vinflaskor för att smacka på våra egna. Skitsnyggt kommer det bli, men det är lite jobb Glad
  • Moignon

    Är inte jättemånga med det där men ska ha blå skor och blått band runt buketten som matchar sambons fluga och vissa dekorationer. Låna mammas smycken. Klänningen är ny såklart. Gammalt... Tja, kommer ev inte köpa ny bh. :) I helgen blir det klänningsprovning, lite inköp, lite pyssel. Sambon ska dessutom på svensexa vilket han inte i sin vildaste hade kunnat tänka sig. :) Två veckor kvar... Galet! Och du Annica som bara har en vecka! Jag kommer vara hemma från onsdag kväll vilket känns skönt!

  • JochP

    Tror jag börjar bli lite nervös! Idag har vi hämtat våra ringar. Så snygga! Känner mig väldigt nöjd. I helgen blir det besök på vigselplatsen med fotograf och toastmadame. På söndag ska vi också besöka festlokalen med en från serveringspersonalen. Tror det mesta börjar falla på plats. Vi har också kvar att skriva ut alla festprogrammen och fixa till dem.

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013