• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Miss JH

    Annica, vi åker med till bordershoppen. Bussen hår 5.10 på morgonen. Gäsp . Moignon: wow vilket kap på pris ni kommit över. För allt det! Vi betalar 8500 för 50 gäster plus utkörning av mat, de dukar upp och hämtar disken dagen efter. Sen betalar vi 1000 kr för tallrikar, assietter och vinglas.

  • Moignon

    Ja, är supernöjd med detta! Har ringt och beställt intyg från folkeregistret eftersom jag är skriven i Norge. Sambon ringde för att kolla när vi får höra från kyrkan angående präst och kantor. Vi hade tänkt försöka ordna med någon vi vet är bra men nu får det bli som det blir... Men ska inte träffas förrän 3 veckor innan. När ska ni träffa präst/vigselförrättare?

  • Saris
    Annica70 skrev 2013-04-21 20:17:24 följande:

     


    JAg har två titanringar. En helt slät och sen en med 7 stenar i. Jag bara älskar dom


     


    Var har du köpt titan ringarna? Jag har letat efter titanringar med flera stenar i men hittar nästan ingen model


    det är titan eller stål jag kan ha... (allergi) Hittat en stålring som jag köpte hem från Ebay, är med cz men inte viktig för mig med riktiga diamanter, bara att den håller... men den var super billig så känns lite snålt även om den är jättefin! :)

  • Annica70

    Saris: Vi köpte dom i en guldsmedsbutik men tillverkaren är 3D titanium. Man kunde forma sin egen ring utefter vad man ville ha.. Gick och få nästan vilka önskemål man ville. Jag tittade förs ut vilken form jag ville ha på ringen sen la vi till vart jag ville ha mina stenar.. Har heller inga diamanter utan mina är oxå cz

  • Miss JH

    Vi har inbokat möte med prästen den 29 maj, så exakt 1 månad innan bröllopet.

  • Annica70

    Prsäten var hos oss igår så vi gick igenom vigselakten. Det blev mer verkligt nu känns som att det verkligen snart är dags..fast det är 2 mån kvar..


     


     

  • JochP

    Vi ska träffa vigselförrättaren den 13 maj. Snart! Känns som vi måste tänka igenom lite mer tills dess hur vi vill ha det.

  • Moignon

    Verkar variera lite då. Fick mitt intyg om att jag är ogift igår i alla fall. :) Ska till lokalen med blivande svärmor på lördag. Har inte varit där sen jan-feb förra året! Ska bli kul och ska passa på att mäta och fråga och fota. Sen får vi antagligen hem lite paket med servetter, blårandiga sugrör och "hjärtris"!

  • Malaina

    Hej! 

    Vi har just fått veta vilken präst vi ska ha, men någon tid har vi inte bokat ännå. Hennes förslag var nationaldagen men då kan inte jag, och det var sambon som prata med henne så vart inget ny tid bokad eftersom han inte visste när jag kan!

    Hur gör man med att bruda prästen på bröllopet? Har ni gjort det, måste man göra det och när gör man det i så fall!??

     

  • Annica70

    Beställt min klänning ifrån Lilly.nu idag på morgonen vid 8. Fick ett mail vid strax efter 15 i eftermiddag att den är skickad..Så nu dräjer det inte länge

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013