Bröllop 29/6-2013
Hej!
Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.
Finns det fler här??
Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)
Hej!
Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.
Finns det fler här??
Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)
Vi har bara alkoholfritt. Det kommer serveras tre sorters must (möjligtvis att vi byter ut en av dem mot något annat), cider och öl. Och så vatten förstås. Vi har ganska få barn, så det blir inte så mycket läsk.
Det känns som att tiden springer iväg nu, och vi har inte bröllopsplanerat alls på flera veckor. Det är främst inköp som ska göras nu, men då ska man komma iväg också. Men det kommer väll igång antar jag. Min klänning börjar i alla fall bli klar.
Vi ska köpa baginbox och fylla upp i karaffer. Sen blir det även öl och alkoholfritt till maten. Sen är det någon Avec till kaffet. Förmodligen Bayiles (vet inte riktigt hur det stavas), någon wiskey och någon cognac.
Sen har vi en öppen bar när dansen drar igång. Baren kommer att vara bemannad så att man beställer.
Kom gärna med förslag på goda drinkar
Det där med dryck tycker jag är det knepigaste. Vi har dock pratat om att ha flaskor med vin istället för boxar, men jag vet inte, vi måste nog räkna ordentligt på priset någon dag. Vi har tänk att provsmaka lite vin, men eftersom jag är allergisk mot rödvin och sambon inte så förtjust i det hela har vi lite bryderier på den fronten. Men der rer sig säkert.
Mitt största bryderi just nu är klänningsjäveln. Tyget ligger i skåpet och blänger på mig, grundmönstret blir bara sämre och sämre. Får väl ta mig en tripp till IKEA och sedan till mamma för att få lite hjälp. Ynk ynk ynk!
Jättefin klänning!!! Vet ni vad tjejer? Idag är det 78 dagar kvar! Det kommer gå så snabbt nu. Fick våra diadem igår. De var finare än på bild. Jag ska gå in och beställa lanternor och gästbok idag tänkte jag.
Ja, oj va tiden går fort! 78 dagar, eller 10 veckor som det ju är låter nästan ännu mindre!! :D
Har ni börjat med era programblad ännu?
Är det festhäftena du menar? Eller vilket programblad? Jag har iaf gjort hela vårt festhäfte för hand som en mall och sambon håller på att lägga in allt på datorn. Så om några veckor är de nog klara, sen ska vi bara skriva ut dem. Vigselhäftena ska jag inte göra förrän vi träffat prästen, den 29/5. Idag har jag varit duktig och beställt banderoll vi ska ha bakom oss i tältet, vägskylt, rosenblad, såpbubblor, penna att skriva på stenarna med och lanternor.
Vilken fin klänning Heobea
Våra festhäfte är färdiga och utskrivna och ligger ner packade men alla andra saker som ska vara till bröllopet, och vigselprogramen ska göras när prästen varit här. Hon kommer den 25/4.
Miss JH: var har du beställt banderollen? Skulle med vilja en sådan.Vad ska ni skriva på stenarna och vad är dom till