• ZandraWestberg

Bröllop 29/6-2013

Hej!

Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.

Finns det fler här??

Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)

• Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Annica70
    JochP skrev 2013-04-05 16:59:41 följande:
    Har inte tänkt så mycket på möhippa än. Men antar att det planeras. Är ju lite svårt när folk är så utspridda, jag bor på en ort, kommer från en annan och har systrar utomlands så vi får se vilka som kan komma och hippa mig. Men jag är glad bara tjejgänget här där jag bor hittar på nåt. Förstår att det är svårt för de som bor långt bort att komma. Tycker det är nog att de kommer till bröllopet.
    Hur gör ni med musik till festen? Har ni liveband, dj eller Spotify? Vi kommer ha en speciell spellista på Spotify till dansen, men kommer ha riktig utrustning gör att få bra ljud och discoljus. Funderade på dj, men vi känner att vi hellre väljer alla låtar själva.

Vi pratade oxå om att ha Spotify först men sen började vi prata om det och vi var på bröllop igår där dom hade det och det byttes låtar hela tiden. Alla var framme för att leta upp låtar om vill höra. Så vi ändrade oss...

Min m2b har en systerson som är DJ på olika bröllop och nattklubbar så vi hyr in honom lite billigt istället. Då fixar han allt från minglemusik till brudvals och sen festmusik. Det känns jättebra faktiskt. Men jag kan inte så mycket om datorer och spotify,Om man har spellistor kankse det inte går att ädra så lätt ..

• Annica70
    Miss JH skrev 2013-04-06 15:25:26 följande:
    Varit på restaurangen och bokat meny till cateringen till bröllopet. Känner oss nöjda. Var även nere i stugan och har bestämt var partytältet ska stå och var i trädgården vi ska ha vigseln.
    Nyfiken vad blir det för mat?
  • Miss JH

Marinerad kycklingfilé med örter Marinerad fläskfilé med ananas och jalapeñosglace Rosmarinskryddade lammracks Grillade grönsaker Bearnaisesås, tzatziki och BBQ sås Välj mellan: Rotfruktsgratäng, Potatisgratäng, Potatissallad Detta blir vår meny. Sen ska vi ha sallad och 2 olika sorters brödbullar till det med.

• Miss JH

Mmmm det tyckte vi med. Hoppas det är det med bara .

• Heobea
    Annica70 skrev 2013-04-07 15:14:33 följande:

Vi pratade oxå om att ha Spotify först men sen började vi prata om det och vi var på bröllop igår där dom hade det och det byttes låtar hela tiden. Alla var framme för att leta upp låtar om vill höra. Så vi ändrade oss...

Min m2b har en systerson som är DJ på olika bröllop och nattklubbar så vi hyr in honom lite billigt istället. Då fixar han allt från minglemusik till brudvals och sen festmusik. Det känns jättebra faktiskt. Men jag kan inte så mycket om datorer och spotify,Om man har spellistor kankse det inte går att ädra så lätt ..

Man kan låsa datorn så att endast de som har lösenordet kommer in och därmed kan ändra i listan. Går även att justera på spotify så att låtarna överlappar och därmed inte blir tyst mellan låtarena. Men en DJ är ju fantastiskt.
    Vi ska ha liveband först (som spelar vals och lite annan dansmusik), sedan blir det spotify för hela slanten.
  • jossanamir

Vi har bokat en DJ för hela kvällen, vi dansar en brudvals (som blir en vanlig klassisk "tryckare") och sen är det disco natten lång. I och med att vi har ett svensk/persiskt bröllop blir det svårt att få något liveband att spela periska låtar, även om jag gillar stämmnigen som blir av att ha ett liveband på plats Glad 

• Moignon

Min syster är i NY april ut så vet att det blir tidigast i maj. Har en förmåga att boka in en massa... Så får väl se. :) räknar med en trevlig möhippa och är inte speciellt nervös, mest förväntansfull och nyfiken! Vi hade tänkt ha dj, kompis till min syster men hon drog sig ur så vi kör på spotify, har däremot en riktig musikanläggning så vi skulle kunna ha dj. Hur gör man med spotify för att få överlappande?? Har bett vår kock komma med vinförslag om man skulle köpa alkohol i Tyskland. Fick förslag men fick sedan ett mail till där han rekommenderade att vi skulle köpa på bolaget eftersom kvalitén kan variera. Hade räknat att vi bara skulle spara ca 1900. Hur gör ni? Fördelen är ju dessutom att man kan lämna tillbaka det som blir över. Räknar inte med någon jättekonsumption men man vill ju inte att det tar slut!

• Heobea
    Moignon skrev 2013-04-09 11:29:38 följande:
    Min syster är i NY april ut så vet att det blir tidigast i maj. Har en förmåga att boka in en massa... Så får väl se. :) räknar med en trevlig möhippa och är inte speciellt nervös, mest förväntansfull och nyfiken! Vi hade tänkt ha dj, kompis till min syster men hon drog sig ur så vi kör på spotify, har däremot en riktig musikanläggning så vi skulle kunna ha dj. Hur gör man med spotify för att få överlappande?? Har bett vår kock komma med vinförslag om man skulle köpa alkohol i Tyskland. Fick förslag men fick sedan ett mail till där han rekommenderade att vi skulle köpa på bolaget eftersom kvalitén kan variera. Hade räknat att vi bara skulle spara ca 1900. Hur gör ni? Fördelen är ju dessutom att man kan lämna tillbaka det som blir över. Räknar inte med någon jättekonsumption men man vill ju inte att det tar slut!
    Du klickar ctrl+P, eller går in under fliken Edit och klickar på preferences. Scrolla ned till rubriken playback, där bokar du i rutorna för gapless playback om du inte vill ha något mellanrum, crossfade tracks om du vill att de ska överlappa, gissar att runt 10sek blir lagom.

Alkohol, vi räknade på det hela och kom fram till att resa samt boendet för att åka till Tyskland gjorde att det bara diffade ett par hundra kronor.  Därför tänkte vi köpa allt från systemet istället och då ha möjligheten att lämna tillbaka obrutna flaskor. Har väl ca 130mil tor, så nått boende måste vi ha. Hade vi bott längre söderut och klarat att köra över dagen hade det definitivt blivit tyskland.
  • Annica70

Vi ska åka till tyskland och handla. Vi klarar att åka över dagen.

Tar det som en liten utflykt

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013