• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • jossanamir

    Ringen känns redan mycket bättre, men vaknade upp i magsjuka dagen efter jag hämtat ringen så kanske var så att sjukdomen spelade mig ett spratt :) det kommer bli hur bra som helst!!! Förresten vad roligt att det ansluter sig fler och fler till vår härliga tråd. Välkommen Mette och gällande planeringen så tycker jag det låter som ni mer än väl ligger i fas :)

  • Heobea

    Hej!
    En till som ska gifta sig en 29:e. Dock med lite lätt panik sådär. Saker har börjat strula ordentligt.
    Jag har ingen klänning, jag hittar inga skor, några ur bandet kan inte vara med och spela, ringen glappar, sambon bor i skolan och ja, eh, jag bara orkar inte riktigt ringa alla samtalen.
    Har dock provbakat lite efterrätter som vi ska ha på efterrättsbordet, har påbörjat pysslet med festhäftena. Delar av dekorationerna är påbörjade osv. Ska bara få tummen ur och göra det jag måste. Typ sy klart min klänning, fixa dekorationer och festhäften. Resten får helt enkelt lösa sig.... Hehe!
    Sa till en kollega när hon skulle gifta sig och hade lite lätt panik: det löser sig, ingen vet hur ni hade tänkt från början. Inser att jag borde säga det till mig själv också. Folk i vår umgängeskrets skulle nog bli glada även om de bara fick korv med bröd till mat......

  • Miss JH

    Usch stackars dej Jossan som åkte på magsjuka . Hoppas du mår bättre nu. Och kul att ringen känns bättre nu. Heobea: Välkommen hit! Jobbigt med allt strul. Det är ju det sista man vill ha. Men försök ta ett djupt andetag och lyssna på dina egna ord som du sa till din kollega. Det är ingen mer än ni som vet hur ni hade tänkt från början. Alla kommer bara vara jätteglada att få vara där och dela er dag med er. Hur det än blir! Allt löser sej.

  • jossanamir

    Jo tack, nu mår jag mycket bättre. All tid liggande i soffan med ipaden på magen resulterade i att vi bokade honeymoon igår :) vi måste bara ansöka om semester först så resan är bara prel.bokad än. Håller i alla fall tummarna för att det blir av och i så fall åker vi till Mexico i 2 veckor i november!!!!! Kanske borde fokusera på saker som måste bestämmas innan bröllopet istället :)

  • Miss JH

    Wow vad härligt att åka till Mexico i 2 veckor! Är allt lite avis . Vi tar bara en minimoon eftersom vi lämnar 3 barn hemma. Blir Budapest tors-sön för vår del. 29 augusti åker vi. Jag har verkligen inte lyft ett finger gällande planeringen denna helgen. Hade tänkt börja på festhäftena men det gick sådär. Och idag ska vi på dop. Får se om jag får tummarna ur ikväll. Igår träffade jag min mamma och syster och det blev massa bröllopsprat, så mysigt. Skulle kunna prata bröllop all min vakna tid haha.

  • MamaMia

    Måste fråga va ni tycker... blir galen... :)


    Jag ska gifta mig den 29 juni då ;)


    Och vi ska ha släkt från Finland som kommer. Då ska jag nu skriva på inbjudningarna att jag vill veta av dem senast 5 april redan senast vilka som kommer. För de kan komma allt från 2-15ca pers!


    Anledninge är att Jag ska göra allt själv, med bara lite hjälp, slipper jag stress sista månaden med allt.


    Men mamma då tycker de är för kort tid för dem att höra av sig... lite osams där, fast de är Mitt bröllop :)


    Vad tycker ni?? Är de konstigt? ;)


    Är ju bara drygt 2 månader kvar då ju...


    Plus man vet ju "ganska" snabbt ändå om man kan eller ej :)


    Och vad har ni andra för osa datum?


    Tacksam för svar!

  • Heobea
    Miss JH skrev 2013-03-02 23:46:31 följande:
    Usch stackars dej Jossan som åkte på magsjuka . Hoppas du mår bättre nu. Och kul att ringen känns bättre nu. Heobea: Välkommen hit! Jobbigt med allt strul. Det är ju det sista man vill ha. Men försök ta ett djupt andetag och lyssna på dina egna ord som du sa till din kollega. Det är ingen mer än ni som vet hur ni hade tänkt från början. Alla kommer bara vara jätteglada att få vara där och dela er dag med er. Hur det än blir! Allt löser sej.
    Tack! Tänk att man ska bli så stressad över lite strul. Började med att fotografen blev gravid med bf på vår dag.... eh, nej tack. Dock blev vår lösning egentligen bättre än det första förslaget. Hehe! Så vi får fler bilder till ett lägre pris av en bättre fotograf!
    jossanamir skrev 2013-03-03 07:55:31 följande:
    Jo tack, nu mår jag mycket bättre. All tid liggande i soffan med ipaden på magen resulterade i att vi bokade honeymoon igår :) vi måste bara ansöka om semester först så resan är bara prel.bokad än. Håller i alla fall tummarna för att det blir av och i så fall åker vi till Mexico i 2 veckor i november!!!!! Kanske borde fokusera på saker som måste bestämmas innan bröllopet istället :)
    Hua, gastroenterit är verkligen inte kul.
    Mexico, gött! Vi har inte riktigt vågat boka vår bröllopsresa än då vårt liv är rätt osäkert vad gäller semester för mig, jobb för sambon osv. Det får bli lite längre fram tror jag allt.
    MamaMia skrev 2013-03-03 10:39:35 följande:

    Måste fråga va ni tycker... blir galen... :)


    Jag ska gifta mig den 29 juni då ;)


    Och vi ska ha släkt från Finland som kommer. Då ska jag nu skriva på inbjudningarna att jag vill veta av dem senast 5 april redan senast vilka som kommer. För de kan komma allt från 2-15ca pers!


    Anledninge är att Jag ska göra allt själv, med bara lite hjälp, slipper jag stress sista månaden med allt.


    Men mamma då tycker de är för kort tid för dem att höra av sig... lite osams där, fast de är Mitt bröllop :)


    Vad tycker ni?? Är de konstigt? ;)


    Är ju bara drygt 2 månader kvar då ju...


    Plus man vet ju "ganska" snabbt ändå om man kan eller ej :)


    Och vad har ni andra för osa datum?


    Tacksam för svar!


    Hm, om du skickar ut dem nu har de en knapp månad att svara, kan tycka det verkar lite tight om folk ska hinna kolla upp med semester osv. Säg till den 15:e april istället, då har de lite mer tid och du har rätt gott om tid i alla fall. Vi har den 29:e april som osa-datum. Men vi har å andra sidan ingen finsk släkt utan bara en stor hög med kusiner, fastrar och annat. Tror att våra respektive familj och släkt är typ 30st! Inklusive 5 glada barn och en dement farmor....
  • Mette81

    Tackar =))


    jossanamir skrev 2013-03-02 13:02:39 följande:
    Ringen känns redan mycket bättre, men vaknade upp i magsjuka dagen efter jag hämtat ringen så kanske var så att sjukdomen spelade mig ett spratt :) det kommer bli hur bra som helst!!! Förresten vad roligt att det ansluter sig fler och fler till vår härliga tråd. Välkommen Mette och gällande planeringen så tycker jag det låter som ni mer än väl ligger i fas :)
  • Miss JH

    Vi har 30/4 som OSA-datum. Det är ju 2 månader innan och för vår del räcker det med de förberedelser som ska göras. Dock har alla redan OSAt utom 3 par, så våra gäster var snabba ändå. Men det är klart att du ska göra det som känns bäst för er Mia, det är ju ER dag och era förberedelser.

  • Jessica B

    Vi har OSA 1 maj, men har bara en som kommer långväga. hitills har 53 pers svarat av 70 så tror att de flesta kommer nog hinna svara  innan tiden är slut.
    Hur tänker ni med dem som inte svarar? Man tar det som ett nej antar jag. Vill inte behöva ringa och tjöta..
    Hade en plan på hur man skall lösa de som tillkommer, om någon vill ta med sig en date eller så. Tänkte att man kunde vänta till OSA-tiden gått ut, och se om det är folk som tackat nej eller inte har svarat, så ser man hur många "lediga" platser man har kvar. Är det en ok lösning eller? Svårt att veta vart man skall dra gränsen annars.

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013