• ZandraWestberg

    Bröllop 29/6-2013

    Hej!


    Jag är alldeles ny här men jag ska gifta mig med min kärlek den 29/6-2013.


    Finns det fler här??


    Vore kul att följas åt hela vägen fram under alla förberedelser och ideer. :)


     


     

  • Svar på tråden Bröllop 29/6-2013
  • Miss JH

    Åååååå det går så snabbt nu. Så spännande. Vi ska skriva ut blanketterna för hindersprövningen och byte av efternamn i veckan. Och sen bli färdiga att fylla i dem under mars månad. Det är ju bara 4 månader kvar nu och nu kan man även fixa de sakerna. Även barnvakt ordnade sej igår. Vi ska bara ha med våra barn på vigseln, sen blir festen helt barnfri. Lite svårt med barnvakt när de som barnen brukar vara hos är med på festen. Men nu löste det sej på ett mycket smidigt sätt genom att våra nya grannar som barnen älskar, frågade själva igår om de fick passa barnen den kvällen. Perfekt!

  • Saris

    Oj vad många som redan svarat för er!


    Vi har fått 4 stycken som svarat ja av 80 inbjudan, ingen nej än.. Familjen tänkter nog inte ens OSA tror jag :) men vi vet ju att de kommer ändå.. :) Sista OSA är oxå 30 april.. Vi har valt att ha ett barnfritt bröllop då de flesta av våra vänner har barn mellan 1-5 år och fixar inte riktigt att ha 15 små barn närvarande..räcker med våra egna, så många måste skaffa barnvakt om de vill komma..


    Fick klart med musik till både vigsel och festen igår.. å mor min överaskande och skulle stå för kostnaden, härligt!! :)


    Vad har ni tänkte att bjuda på för mat? Cateringer, laga själv?


     


     


     

  • jossanamir

    Vi har också barnfritt så de som har barn OSAde lite senare än de vänner vi har utan barn Glad Så, som du säger behöver de ju fixa barnvakt innan de kan OSA.

    Vi har hyrt en restaurang så det är såklart dem som står för matlagningen. Vi var där i torsdags på provsmakning av mat och vin och herregud vad gott det var. Mycket bättre än jag hade kunnat ana, men sen måste jag självklart förstå att det inte kommer vara samma kvalitet när de ska laga maten till 110 st som i torsdag då det bara var jag och sambon. men blir det bara hälften så "bra" så kommer det fortfarande vara gudomligt Glad

    JH: Vad skönt att barnvakt löste sig och ännu bättre att de erbjöd sig själva för då vet man ju att de verkligen vill och kan! Herregud jag har inte ens tänkt på att hinderprövningen nu är "okej" att skicka in hindersprövningen - det är på nåt sätt ett tecken på att det är väldigt nära Flört

  • Annica70

    Kan jag hänga på denna tråden. Vi ska gifta oss den 22/6-2013. JAg har skickat våra inbjudningar och vi har fått några svar.. Var på bröllopsmässa i helgen och fick lite tips och ideer. Längar...

  • Jessica B

    Nu har 48 av 70 tackat ja! Skrattande
    Vi satt igår och började fila lite på hur mycket alkohol man skall köpa. Det va inte det lättaste! Eftersom det är sommar (och vi har ju bokat stålande sol och sommarvärme!!) så går det nog åt mer öl och annat.. Men jättesvårt att beräkna hur mycket man skall köpa. Hur tänker ni där? Tror det kommer vara mestadels öldrickade men flera personer är jag osäker på.. Fast hellre för mycket mat och dryck än för lite antar jag..

  • Saris

    Vi var i tallin för ca 2 veckors sen och köpte hem vårt =)


    Räknat på två glas vin och 4 öl per person, några som vi vet redan nu att de inte dricker (har 80 gäster) , sen handlade vi ca 6 liter extra vin och 3 plattor extra öl ifallatt liksom :)


     

  • Miss JH

    Vi kommer köpa öl, cider, vitt och rött vin. Bubbel till vigselskålen och nån whisky och dooleys till kaffet. Har inte räknat på hur mycket vi ska köpa till våra strax över 50 gäster ännu. Man vill ju inte att det tar slut efter halva kvällen precis . Vi fick hem blanketterna till hindersprövningen och byte av efternamn igår. Spännande! Nu ska de bara fyllas i och skickas in. Vet ni hur lång tid innan man ska/bör skicka in namnbytet?

  • BrideToBe 84

    Vi ska åka till Tyskland 25e maj för att köpa hem vårt dricka. Vi vet att vi kommer få över en hel del, men hellre för mycket än att det tar slut innan festen är slut. Vi kommer bjuda på champagne som brudskål/fördrink, vitt och rött vin samt öl till maten, avec till kaffet och sen tillkommer cider till kvällen oxå.

Svar på tråden Bröllop 29/6-2013