• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • soderpling

    Vi ska ha vårat samtal med prästen den 11 maj (fast det beror ju endast på att vi är i Paris då).

    Nu måste jag börja fundera på psalmer.
    -hur många psalmer ska man ha och vilka?

    m2b tycker vi ska ha blott en dag... eller vad den nu heter.

    m2b funderar också på att skriva om första versen i den blomser tid nu kommer så att den passar bättre med hans uppfattningar kring äktenskap (stabil lagstiftning)

  • Sjörå
    soderpling skrev 2013-05-02 08:18:35 följande:
    Nu måste jag börja fundera på psalmer.
    -hur många psalmer ska man ha och vilka?

    m2b tycker vi ska ha blott en dag... eller vad den nu heter.
    Man måste ha två psalmer men det står en fritt att välja flera. 

    Blott en dag brukar man ha på begraviningar så den kanske inte är så passade på ett bröllop. Men det kanske bara är jag som förknippar den med begravningar. 
  • soderpling

    Sjörå:  ja det stämmer blott en dag är en begravnings psalm och vi ska inte ha den. 

    Min blivande är inte kristen/medlem i Svenska kyrkan eller annat trossamfund och har aldrig varit. De psalmer han kan har han lärt sig i skolan, på andras bröllop/begravningar/dop eller när han gjorde lumpen.

    Det är på skämt som han tänker föreslå blott en dag och lite andra fina psalmer hur försvaret lilla häfte som han fick när han gjorde lumpen, samt ev skriva om första versen i den blomsertid nu kommer.

    Jag ville ha kyrkobröllop (viktigt för mig) och m2b ville ha ett borligt bröllop (han vill gärna vara gift, stabilare lagstiftning finns inte enligt honom). Det vi nu gör med både en borlig vigsel i Sverige och ett bröllop med kyrka i Paris är en väldigt bra kompromiss.

    Kan ni hjälpa mig på tips på psalmer.....

  • psychosomatic

    Har precis hittat hit till den här tråder. Är också augustibrud. Vi skickade ut våra inbjudningskort tidigare i veckan så de borde ha kommit fram nu idag. Lite pirrigt att se vilka som faktiskt kommer svara att de kommer! :) Har ni skickat ut inbjudningar än? När har ni OSA senast?

  • confuzed86

    Vi skickade ut våra för ca 1,5 mån sedan. Har osa 8 maj och gifter oss 17 aug

  • sommaren13

    Vi skickade ut våra i mitten av mars och har osa 16 juni. Vi var tidigt ute eftersom man lägger in om semester runt mars april, och vi gifter oss den 17 aug, så vi ville vara på säkra sidan. Kommer kanske få påminna folk eftersom det är ett tag till osa.

  • SingingFantacia

    Skickade ut våra inbjudningar i början av mars. Har osa 10 juni och gifter oss 10 Augusti.. ca 50% har svarat redan och alla utom en av dem har sagt ja =)


  • Aug 2013

    Jag ska skicka in vår hindersprövning imorgon,eftermånga om och men så är det bestämmt att jag kommer att byta till sambon och barnens efternamn :)

    Vi kommer ha vårat vigselsamtal den sista Maj och gifter oss den 17 Augusti.
    Vi gick in på vår pastorsexpedition och bokade och "valde" präst.

    Ja sminkningen är underbar!!

  • Fröken Finemang
    sansun skrev 2013-04-30 12:20:35 följande:
    Haha, då e det ju hur många timmar som helst "över"  
    Vi har inte heller haft samtal med prästen ännu. Vigsel den 10 Aug.  Bokade också med nästan ett års framför hållning, tänkte så här ja, att om de inte hört av sig innan semeststart så ringer jag själv, slutet på Juni, början på Juli alltså.
    ring å dubbelkolla!
    Vi bokade ett år innan, och så fick jag en känsla av att nått inte var rätt, samtidigt som jag ville veta vilken präst som skulle viga oss..
    Det visade sig att kyrkan inte alls var bokad.
    Nu bor jag på en pyttelitenort så det ordnade sig iallafall, men ändå! 
  • psychosomatic

    Vi har osa 2a juni, så gästerna får exakt en månad att svara. Det är tillräckligt med tid tycker vi. Gifter oss 3e aug. Det är dessutom en lördag så man behöver inte ta ut ledighet (såvida man inte jobbar på lördagar).

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!