• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • sansun
    Karolajia skrev 2013-04-30 12:15:37 följande:
    För er som ska ha vigsel i kyrka. Har ni haft vigselsamtal? Jag bokade ju kyrka långt i förväg (över ett år) så börjar bli nojig att de glömt bort oss. 

Hade inte tänkt på att vigselförrättaren kanske inte skickar in blanketten direkt så jag tror han bara har 1 dag på sig för vår hindersprövning. Haha, ingen press här inte...  
    Haha, då e det ju hur många timmar som helst "över"  
    Vi har inte heller haft samtal med prästen ännu. Vigsel den 10 Aug.  Bokade också med nästan ett års framför hållning, tänkte så här ja, att om de inte hört av sig innan semeststart så ringer jag själv, slutet på Juni, början på Juli alltså.
  • Augusti13

Vi bokade också kyrkan ett år innan, men fick en bekräftelse därifrån med info om präst, organist osv för någon vecka sedan. Kanske värt för er att ringa dubbelkolla?

• confuzed86

Pratade med min faster som gifte sig i samma kyrka som vi ska gifta oss i. De hade möte ca 3v innan

• Karolajia
    confuzed86 skrev 2013-04-26 21:01:15 följande:
    I natt blir det en bussresa till Tyskland och inhandla all alkohol till bröllopet. Skönt att få det gjort i tid :)
    Hur funkar det? Vart åker den ifrån? 
  • Lakinna
    sansun skrev 2013-04-30 12:20:35 följande:
    Haha, då e det ju hur många timmar som helst "över"
    Vi har inte heller haft samtal med prästen ännu. Vigsel den 10 Aug. Bokade också med nästan ett års framför hållning, tänkte så här ja, att om de inte hört av sig innan semeststart så ringer jag själv, slutet på Juni, början på Juli alltså.
    Vi bokade i början av året och fick informationen att prästen skulle kontakata oss i slutet av maj när de lagt semesterschemat och alltså visste vilken präst vi skulle ha så jag tror inte ni behöver oroa er. :)
  • confuzed86

Karolaija: vi ringde och bokade platser på bussen. Vår buss åkte från Svenljunga/Borås/Kinna/Skene/björketorp. Det arrangeras resor i hela Sverige så man kan söka på internet eller fråga bekanta. Vi betalade resan på bussen och åkte på natten 00:30 på lördagen. Var framma vid 7:30, handlade i 2 timmar, lasta och åka hem igen. Vi betalade 550kr/pers men det är olika från olika bolag

• Karolajia

Ja. Semesterschemat låter vettigt att det ska läggas först. Jag får väl avvakta till slutet av maj och sen terrorisera de. Haha. Vi gifter oss också 10 aug Sansun :) 

Får kolla upp det confuzed 86! Tack för tipset

• confuzed86

Så lite så :) lite jobbig resa men värt det i slutändan då vi räknat budget på 6000kr

• Karolajia

Ja, det är det som är så svårt för oss. Vi bor i Stockholm men jag studerar i Helsingborg och i juni ska jag ta min examen så då kommer vi ta bilen ner för ceremonin. Då tänkte jag vi kunde ta en sväng förbi Tyskland när vi ändå är där. Alternativet är att kryssa från Stockholm till Talinn. Men ja... allt är dyrt oavsett. Haha. Men vi kommer tjäna på det ändå med tanke på hur dyrt det är på Systemet :p

• SingingFantacia

Vi gifter oss också 10:e och skall också få info om präst under maj månad då de måste lägga semesterschemat först.Hindersprövnngen har vi fått tillbaka från skattemyndigheten. 

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!