• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Längtandsfull

Alvstina : tack för länkarna. Men tycker det är så svårt att bestämma om en psalm är bra när man bara hör dom första sekundrarna. På den sista länken var det bara psalm-titlar inget att lyssna på eller missa jac nått??

• Alvstina

På den sista sidan får jag upp en liten "spelare" under varje titel, och då får man höra alla psalmerna med sång. Som bilden jag bifogar nu. Om du inte ser den, prova med en annan webläsare. Jag har Google Chrome.

• Längtandsfull

bytte till datorn och då kom det upp... gick inte med surfplattan..

Tack så mycket.

• Längtandsfull

Tror det får bli psalmerna På bröllopsdagen ber vi och En vänlig grönskas rika dräkt.

• Längtandsfull

Skall ni andra göra vigselprogram?? Varför har ni valt son ni gjort?? Vet inte om jag skall lägga ner tid på det.

• Sjörå

Vi ska inte ha vigselprogram. Det känns lite överflödigt att ha ett program för en vigsel på 30-40 min. Vi väljer att istället vika en sida i festhäftet med tack till de personer som hjälpte till vid vigseln. Vi var på en vigsel i somras utan vigselprogram och jag saknade det inte alls. 

• SingingFantacia

Har tänkt att vi ska ha vigselprogram mest för att det funnits på alla vigslar jag varit på men efter det jag läser från er så blir jag osäker. Att tacka dem i fest programmet var ju smart. Men blir nog ett vigselprogram ändå tror jag. För det är inte alla som kommer till middagen efter.

• Fröken Fräken

Jag skickade in hindersprövning i veckan. Check. Vi bytets inga namn utan heter det vi heter. Får vi barn en dag så får vi väl ombesluta då. Men nu till min fråga: sevetter. Vad har ni? Finns nåt annat än Duni om man vill ha lyxigt papper? Vi har bröllopet i en lada och borgerlig vigsel.

• Längtandsfull

Vet fortfarande inte hur vi skall göra med vigselprogrammen. Känns lite överflödigt när vi endå skall ha ett xestprogram där vi tackar alla. Vad som händer under vigseln känner jag inte behöver vara utskrivet. Däremot kan vi ju göra ett litet enkelt blad där det står kyrkans namn ,datum, vilka psalmer vi valt, vilka låter vi valt till ingång och utgång och tack till präst och solist som inte kommer med på middagen. På så sätt så får vi ett litet minne om vilka låtar vi hadde ,vad vpr präst hette osv. Kanske kul att ha om flera år..

• confuzed86

Vi ska ha vigselprogram. Ett enkelt litet ark med namn, datum, tid, psalmer, solist etc. Mkt för att andra ska kunna minnas tillbaka till dagen samt för de som ej är på festen. Servetter tänkte vi köpa på ikea då vi ska ha rosa (har kommit tillbaka i sortimentet). De är 40x40cm och kostar 15kr/50st. Var och kollade på vigselring idag. Blev inte alls som jag tänkt mig. Den jag trodde jag ville ha var för bred... Bara att tänka om och leta :/

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!