• FreNi

    Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

    Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

    Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • FreNi
    Pifa skrev 2012-08-07 09:54:02 följande:
    Får man hoppa in här? Jag och min sambo planerar bröllop den 17:e augusti nästa år! Det blir på vår 5-åriga förlovningsdag

    Vi väntar vårt första barn nu i slutet av september så försöker bestämma så mycket som möjligt om bröllopet innan dess. Hittills är festlokal bokad och gästlistan någorlunda spikad (det blir ca 70-75) gäster. Vi letar febrilt efter vigselplats (vill gifta oss borgerligt men ändå med en fin ceremoni) så om någon har nåt tips om sådan nära Malmö så dela gärna med er. Färgtema kommer bli vitt/pärlemor, limegrönt och mörk plommonlila.

    Angående klänning så har jag totalt fastnat för denna:
    www.dressilyme.com/wedding-apparel/gorgeous-o...
    När jag va tärna förra året beställde vi klänningarna därifrån och de var jättefina. Dock kan jag inte riktigt mäta vilken storlek jag kommer att vara vid bröllopet så en beställning får vänta :-P 
    Klart du ska hoppa in här!
    ... och Grattis!! både till kommande bröllop och bebis :)

     
  • SZ2013

    Grattis alla augustibrudar!!


    Vi gifter oss den 3/8! Nästan ett år kvar men börjar redan bli stressad över allt som ska hinnas med Lokal för vigsel (borglig) och fest är bokad. Tärnor, marsalkar och toastmasters är tillfrågade och ett av framförandena på vigseln. Har däremot knappt hunnit börja tänka på klänning, catering, dekorationer etc.... Men det är väl det som det kommande året ska användas till


    Har precis börjat fundera på att skicka ut "save-the-date-kort" och förvarna om datumet eftersom det verkar bli många bröllop nästa sommar haha. Vi måste bara bli klara med gästlistan...115 personer än så länge...phu.. Men men... bättre att det blir lite trångt än att behöva välja bort vänner och familj som man vill ha med tycker vi


    Budgeten är lite oklar än så länge eftersom vi inte vet vilken catering vi ska ha ännu... Det som är bra är att det inte alls styrs av festlokalen utan vi får ta in vilken firma som helst - och köpa dryck separat om vi vill - vilken man ju kan spara en hel del på.


    Någon som har tips på var man kan göra snygga inbjudningskort, program m.m. förresten? Jag har verkligen ingen koll...

  • Fröken Finemang

    hej allihopa!

    vet ni?! Idag kom de framkallade save the date korten, så jag chansade med storleken på cellofan kuvert som jag tänkt skicka korten i.. och det passade!
    Så nu ska jag bara skära till adresslapparna så skickar jag ut korten sen :D
    JAG ORKAR INTE VÄNTA! *hehe*

     


  • Makeupmyday

    Jag ligger i hårdträning just nu, ska göra en secret box-fotografering om 2 veckor!


    Någon annan av er augustibrudar som kämpar med att komma i form??

  • Fröken Finemang
    Makeupmyday skrev 2012-08-07 20:15:39 följande:

    Jag ligger i hårdträning just nu, ska göra en secret box-fotografering om 2 veckor!


    Någon annan av er augustibrudar som kämpar med att komma i form??


    jag kämpar inte för att komma iform, men för att gå ner några kilon. 
    ju mer desto bättre, men jag har 60 kg att bli av med så det är inget som kommer gås ner innan bröllopet.
    ska sätta igång o träna mer regelbundet efter semestern, vi ska flytta o planera bröllop nu, så vissa kilon kommer nog försvina av bara farten ;)

    förlåt n dum fråga kanske, men vad är det här secret box? (Jorå, jag kommer googla när jag postat ilägget, men ändå :D)

     
  • sophiebus

    hejsan.
    här är en till augusti brud. som så många andra den 3/8 =)
    Vi har bokat kyrka + lokal i västerås där vi bor.
    vi kommer nog bli ca 80per å ha festen i en lokal precis vid vattnet så vi hoppas på fint väder =)

    jag ska måste oxå försöka gå ner i vikt. men jag ska även gör en Gbp-op i höst så jag hoppas jag får en sjuss i rätt riktning. 

  • Makeupmyday

    En secret box är en fotgrafering i typ underkläder, sensuella bilder, jag kommer göra mina i svart-vitt.


    Jag har laddat upp med lite nya underkläder, strumpebandshållare, högklackade skor, pärlhalsband, en lång slöja osv. Ska ta bilderna utomhus på en gammal brygga, vid en sjöbod och på en klippa vid havet. ;)


    Sen ska jag lägga in bilderna i ett snyggt album och ge till min nyblivne make i morgongåva.


    Tycker faktiskt det ska bli riktigt kul att få snygga bilder på sig själv! Inte bara för att ge bort till maken ;)

  • Fröken Finemang
    Makeupmyday skrev 2012-08-07 20:50:37 följande:

    En secret box är en fotgrafering i typ underkläder, sensuella bilder, jag kommer göra mina i svart-vitt.


    Jag har laddat upp med lite nya underkläder, strumpebandshållare, högklackade skor, pärlhalsband, en lång slöja osv. Ska ta bilderna utomhus på en gammal brygga, vid en sjöbod och på en klippa vid havet. ;)


    Sen ska jag lägga in bilderna i ett snyggt album och ge till min nyblivne make i morgongåva.


    Tycker faktiskt det ska bli riktigt kul att få snygga bilder på sig själv! Inte bara för att ge bort till maken ;)


    tänk det ante mig nästan :)
    Tror såna kort kan va jätteroligt att ha, och för maken att få :P  
  • Deede

    Vi hittade jättefina på kortdesign där vi kommer beställa allt ifrån.


    Ska beställa save the date kort nu å skicka iväg =)


    Ska bli spännande å få allas reaktioner sen =))

Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!