• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • Tjörnbrud
    Malin4900 skrev 2013-07-20 22:24:21 följande:
    Nu har vi (nog) bestämt oss för festplats. Vi struntar i Marstrand och flyttar oss lite längre norr ut till klädesholmen. Vi var där i förra veckan när vi var ute och seglade och åt en fantastisk middag på en restaurang där, Salt & Sill. Tror vi ev bokar nu i veckan som kommer :D

    Håller med där är det jätte fint och mysigt. Vad roligt. Vi gifter oss i Skärhamn :)
  • 2014maj
    amerika skrev 2013-07-20 21:25:08 följande:
    Självklart - välkommen hit!!
    Ser att du också är majbrud, trevligt! Hur går det med planerandet?
    Tack så mycket!

    Jo, det går rätt bra. Vi har hittat en fantastisk vit liten kyrka precis vid en sjö i en liten by ca4 mil ifrån där vi bor.
    (Jag har alltid velat gifta mig i en vit kyrka av någon anledning)
    Vi kommer sedan ha festen i en bygdegård i samma by för att de inte ska behöva bli massa körande hit och dit. Trodde inte våra öron när  vi fick priset 1700kr för hela helgen inkl en fin musikanläggning, porslin, ljusstakar, vinkaraffer osv. Fick se den fixad inför en studentbal och den var jättefin verkligen!!

    Vad för typ av bröllop ska ni ha?
  • Malin4900

    Åh vad roligt att du varit på bröllop där! Var det något du tycker kunde varit bättre eller som var extra bra? Alltid kul att få höra lite erfarenheter :)

  • yennie

    HejsanJag är gärna också med här. Kommer från Göteborg/Majorna och skall gifta mig den 31/5 2014. Just nu snurrar allt i huvudet. Vi har en begränsad budget på runt 50 00. Skall gifta oss borgerligt med lite egen touch så vi har bokat ett 1700-tals hus där vi har själva vigseln. Jag hoppas att vi kommer att kunna boka den lokal som vi vill ha till hösten. De kunde inte ta emot bokningar än. Band är bokat...men sen är det stopp. Åh vad jag längtar till vi kan boka själva festlokalen!/Jennie  

  • Js Fästmö

    Malin4900 - Det jag tycker var bra var att både över o undervåning var abonnerat. Personalen var jättetrevliga och serverade välkomstdrinkar sedan så anälände brydparet i båt. Det vi gillade var att de hade ett godisbord, som de har på jul. Med hemmagjort godis, så kolla upp det. :) Allt var bara toppen, inget att klaga på, Brudparet sov där i rummet med jaccuzi på taket. Har även varit där på otaliga julbord och ett superfint vinterbröllop.

  • Blivande Brud 2014

    Salt & Sill är jätte bra!!! Ni har valt en jätte bra plats tror jag! Det är så fint däromkring! :)


    Malin4900 skrev 2013-07-20 22:24:21 följande:
    Nu har vi (nog) bestämt oss för festplats. Vi struntar i Marstrand och flyttar oss lite längre norr ut till klädesholmen. Vi var där i förra veckan när vi var ute och seglade och åt en fantastisk middag på en restaurang där, Salt & Sill. Tror vi ev bokar nu i veckan som kommer :D
  • Malin4900

    Åh kul med godisbord, det måste vi definitivt kolla upp! Idag har jag köpt papper och provgjort inbjudningar och std, det blev super! Vi tänkte snart skicka ut std snart, och eftersom vi vill ha samma tema på alla trycksaker är jag ju tvungen att ha en plan samt inhandla allt material så att det inte försvinner ur sortiment :)

  • Tjörnbrud
    Js Fästmö skrev 2013-07-22 16:53:17 följande:
    Idag fick vi en skriftlig bekräftelse på den vigselförrättare vi bokat och OK på datum! :) En sån lycka!!

    Vad roligt :D
Svar på tråden Blivande fruar 2014