• Js Fästmö

Blivande fruar 2014

Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

• Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • pnufs
    sweetjonna skrev 2013-07-16 16:06:06 följande:
    Hej! Vi gifter oss i juni -14. Vi har bokat kyrka och lokal. Bestämt tärnor och toastmadame. Resten är kvar ;). Tänkte börja kolla lite smått på klänningar till hösten.. Tror vi blir en ca 70 gäster max.
    Hur gör ni med fotograf? :)
    Vi kommer ha en fotograf med oss hela dagen :) Hade inte tänkt det egentligen, men det känns jättebra att ha bokat det! :)
  • amerika
    Hej! Vi gifter oss i juni -14. Vi har bokat kyrka och lokal. Bestämt tärnor och toastmadame. Resten är kvar ;). Tänkte börja kolla lite smått på klänningar till hösten.. Tror vi blir en ca 70 gäster max.
    Välkommen hit! Glad
    Vi har sån tur att vi har en god vän som är fotograf. Hon jobbar inte som det, men hon är riktigt duktig. Hon har tagit bilder på oss förut och vi tycker hon fångar oss på pricken!
    Hon är givetvis oxå bjuden som gäst, så därför kommer hon att vara med hela dagen.... 
  • Blivande Brud 2014
    Hej och välkommen! Vi har tur som har sambos systerdotter där. Hon är en ganska ung fotograf men ack så duktig. Så det är i princip gratis för oss.. Fast hon är ju student så något kommer vi att ge henne Tungan ute
  • amerika

Sitter o kollar på ringar.... synd att den jag tyckte var läckrast kostar 101.000 kr!!! Exklusiv smak, tydligen! Tungan ute får nog kolla efter nåt annat....

• Tjörnbrud

Idag är det 1 år tills vi står tillsammans framför altaret jag och min blivande. Inget kan kännas mer rätt. Vi har bokat kyrka, lokal och fotograf. Fotografen kommer vara med från ca ½ timme innan vigsel (vigsel kl 13) tills ca 24.00 på natten. Fotografen känns helt rätt, vi kände direkt att det är han vi vill ha och efter träffen kändes det ännu bättre. Hur har ni andra tänkt, fotografering innan eller efter vigseln? Vi har varit väldigt mycket fram och tillbaka med det där, men nu har vi bokat allt för fotografering efter. vi vill inte se varandra innan kyrkan samt inte ha ringen på mig den dagen. Vid fotografeing innan är man ju inte gift egentligen. Men sen finns det nackdelar. För gästernas skull så är det många som reser långt och bor kvar. De har nog inget emot strosa runt lite i hamnen, tänkte ha en liten tipspromenad där, samt att min syster och hennes man ska fixa med snittar och bål vid vårat hus som ligger nära festlokalen. Vi sätter upp partytält så skyddar det mot regn. Så ser det ut nu men det hinner väl ändras igen ;) Är mest orolig för att gästerna ska få långtråkigt men blir det inte ösregn och storm så ska partytält och mingel fungera fint bland våra gäster :) Justia vi skickade ut save the date kort till midsommar så alla fick veta samtidigt, vi kunde inte hålla på den glada nyheten längre ;)

• Js Fästmö
    Tjörnbrud skrev 2013-07-19 07:14:45 följande:
    Idag är det 1 år tills vi står tillsammans framför altaret jag och min blivande. Inget kan kännas mer rätt. Vi har bokat kyrka, lokal och fotograf. Fotografen kommer vara med från ca ½ timme innan vigsel (vigsel kl 13) tills ca 24.00 på natten. Fotografen känns helt rätt, vi kände direkt att det är han vi vill ha och efter träffen kändes det ännu bättre. Hur har ni andra tänkt, fotografering innan eller efter vigseln? Vi har varit väldigt mycket fram och tillbaka med det där, men nu har vi bokat allt för fotografering efter. vi vill inte se varandra innan kyrkan samt inte ha ringen på mig den dagen. Vid fotografeing innan är man ju inte gift egentligen. Men sen finns det nackdelar. För gästernas skull så är det många som reser långt och bor kvar. De har nog inget emot strosa runt lite i hamnen, tänkte ha en liten tipspromenad där, samt att min syster och hennes man ska fixa med snittar och bål vid vårat hus som ligger nära festlokalen. Vi sätter upp partytält så skyddar det mot regn. Så ser det ut nu men det hinner väl ändras igen ;) Är mest orolig för att gästerna ska få långtråkigt men blir det inte ösregn och storm så ska partytält och mingel fungera fint bland våra gäster :) Justia vi skickade ut save the date kort till midsommar så alla fick veta samtidigt, vi kunde inte hålla på den glada nyheten längre ;)

Vad kul att ni skickade ut så tidigt! Då hinner ju alla planera in det och vara med också.

Blir nog bra oavsett om man blir fotograferad innan eller efter, men jag har varit på bröllop där man paret fotograferats efter och under tiden har vi också gått tipspromenad och sen åt vi jordgubbar och massa chokladpraliner under tiden - då var det värt att vänta..heheh.

Det var olika sorters praliner så det var nog inte så dyrt fast det såg lyxigt ut. Finns ju i smågodishyllan och sen kan man ju köpa chokladrullar och öppna och blanda ut i skålen. Det var mycket uppskattat av alla gästerna - så det kan jag tipsa om. :) Och något att dricka innan ni kommer för är det varmt vill ma ha tillgång till bubbelvatten. :)

• amerika
    Tjörnbrud: om det är hamnen i Skärhamn du menar så är det ju fantastiskt vackert och om vädret är fint är det garanterat ingen som kommer att klaga över att strosa omkring där!!

Vi kommer att skicka save the date i september (gifter oss i maj). Vi skickar riktiga kort till dem som vägrar vara moderna och skickar meddelanden på facebook eller som mms till de som brukar hänga on-line. Vi har många som reser, från andra sidan Sverige och från utlandet så jag tycker det är sjysst att de får veta i god tid så de kan planera.
  • Tjörnbrud

Tack för tipsen om praliner, de hade vi inte tänkt på, de gillar ju alla :) ja vatten får vi ha, och bål med alkohol samt en utan. Sen fruktfat med bl.a. Jordgubbar och lite matigare men enkla snittar så de får något i magen.

• Tjörnbrud

Ja de är i Skärhamn :) vi ska vara på Restaurang Vatten där. Är vädret strålande så är det nog absolut inga problem, men det kan ju vara riktigt skitväder, bara hoppas på det bästa. Båda våra släkter och alla vänner är pratglada så mingel kommer också fungera bra.

• Helenis

Är det inte risk att gästerna blir mätta innan middagen om de får en massa praliner innan?Frukt bara hade jag nöjt mig med som gäst.. men om det funnits praliner hade jag säkert ätit av dem..Vi skall ha lite olika snittar och kanske lite frukt till minglet innan brudskålen. Detta blir istället för förätt. Ev får värdparetfixa någon tipspromenad eller liknande som förströelse när de väntar in oss. Vi kommer nog fota både innan och efter vigseln. Fotografen skall vara med hela dagen. Innan blir det lite porträttbilder i Botaniska trädgården och efter lite bilder med bilen och ev några i hotellsviten. Detta mest för att jag vill ha med bilen och för att gästerna skall hinna ta sig till festplatsen och mingla innan vi kommer dit.

Svar på tråden Blivande fruar 2014