• Js Fästmö

    Blivande fruar 2014

    Hej! Någon mer som ska gifta sig 2014? Tänkte det kunde vara kul att samlas på ett och samma ställe. :) Hur, när och var ska ni gifta er? Vi har inte riktigt bestämt plats än, men borgerligt blir det. Jag kommer köpa lite "då och då" för att hålla nere kostnaderna som annars lätt hamnar på de sista sex månaderna. Och det enda vi vet än är datumet, det blir ett junibröllop, och att vi skall åka på bröllopsresa så snart inpå vigseln vi bara kan. Så kör på, berätta allt. :) Och en sista sak... visst känns det som hundra år bort. ;)

  • Svar på tråden Blivande fruar 2014
  • snowstars
    MH2014 skrev 2012-11-07 11:45:39 följande:
    Har alla bokat och bestämt lokal/plats redan??

    Nej.


     


    Vi väljer mellan tre orter och ett antal lokaler på varje ort.

  • MH2014

    Skööönt att höra att jag inte är den enda :). De vi varit kontakt med och ska åka och besöka och ha möte med vill inte boka för 2014 än, utan vill att vi återkommer våren 2013... Men vi tänkte åka och kolla allt vi vill efter årsskiftet för att få en överblick vart vi vill vara, och kunna räkna ut en budget!

  • snowstars
    MH2014 skrev 2012-11-07 12:20:21 följande:
    Skööönt att höra att jag inte är den enda :). De vi varit kontakt med och ska åka och besöka och ha möte med vill inte boka för 2014 än, utan vill att vi återkommer våren 2013... Men vi tänkte åka och kolla allt vi vill efter årsskiftet för att få en överblick vart vi vill vara, och kunna räkna ut en budget!


     


    Alltså, det beror ju på när på året man gifter sig och om man ska vara på ett jättepopulärt ställe, men annars är det helt normalt att inte boka två år i förväg. Ett år innan verkar räcka på de flesta platser och där jag ska gifta mig tror jag kanske det är sju vigslar per år så jag lär inte behöva boka förrän tre-sex månader innan.


     


    Det är jättekul att prata planering och så men det finns ingen anledning att känna sig stressad i dagsläget

  • MH2014

    Så känner jag med :) men man ser ju på de flesta inlägg att vissa faktiskt kommit jätte långt, och det är jätte kul för dem! Själv vill jag bara bli inspirerad nu och tänker sätta igång mer efter sommaren :)

  • aminis
    nevertheless: Vilken kul idé med brev som öppnas efter en viss tid - frågan är om man kan hålla sig eller om man inte glömmer bort de efter så lång tid (om det är 10 år ex.)... men jätteskoj idé som sagt. Skriver in det i inspirationsdokumentet ;)

    MH2014: Jag tänker så smått höra mig för med Sorunda kyrka och bygdegård nästa sommar. Borde ju rimligtvis räcka med att boka ett år i förväg tycker man! Vi i denna tråden är ju lite tokiga som planerar två år i förväg.

     
  • Nevertheless
    snowstars skrev 2012-11-07 11:20:06 följande:

    Vilken fin


     


    Men ni kan ju ha orgel på in- eller utgång (det som den här inte blir). Och nog finns det nån som kan spela den där, bara de får öva. Jag ska försöka se om jag kan lära mig. Kanske finns nån film på Youtube (inte för att jag vill spela på ditt bröllop, utan för min egen skull).


     


    Vet inte vart ni gifter er men hör med musikskolor, gymnasieutbildningar i musik, musikhögskolan.. Går nog att hitta nån.


    jo det finns ett jätte bra estet program i bollnäs där vi ska gifta oss och en enastående kantor (om man har turen att få henne) så har jag 3 kompisar som ska sjunga och kanske en som spelar gitarr på solo sånger i kyrkan vi har bestämt en sång ännu :-P 
    Vad passar den bäst som tror du in eller utgång?  

    Va? vill du inte? mhä jag som trodde du skulle ställa upp hehe Flört Det finns notor och sådant om du googlar namnet på låten den är så underbar! 


    ">

     Den låten är bestämd som solo sång iaf! 

     
  • Nevertheless
    aminis skrev 2012-11-07 17:50:20 följande:
    nevertheless: Vilken kul idé med brev som öppnas efter en viss tid - frågan är om man kan hålla sig eller om man inte glömmer bort de efter så lång tid (om det är 10 år ex.)... men jätteskoj idé som sagt. Skriver in det i inspirationsdokumentet ;)

    MH2014: Jag tänker så smått höra mig för med Sorunda kyrka och bygdegård nästa sommar. Borde ju rimligtvis räcka med att boka ett år i förväg tycker man! Vi i denna tråden är ju lite tokiga som planerar två år i förväg.

     
    Mjo men tror inte någon kommer våga skriva något som vi ska öppna efter 10 år haha Men det känns roligt och man har glädje av det läääänge :D 
    Tänk på ex första års dagen och man öppnar ett kuvert och får läsa något!
    Kommer vara svårt att hålla sig från att öppna meeen kul ändå!  
  • MH2014

    Aminis: man blir ju bara så himla sugen på att det ska vara närmare :D inte två år kvar!!!!! Förstår inte hur det ska gå, två långa år kvar och vi kan typ inte göra nå förberedelser alls än,,,kliar ju i fingrarna ;)

Svar på tråden Blivande fruar 2014