• lordoz
    Äldre 18 Mar 22:11
    57344 visningar
    354 svar
    354
    57344

    April 2013

    Hejsan!

    Är det någon mer än jag som ska gifta sig i april 2013?

    Vore kul att diskutera hur långt ni har kommit i era planer, och dela med tips och idéer. :)

  • Svar på tråden April 2013
  • lordoz
    Äldre 6 Jan 09:43
    oijbc skrev 2013-01-05 21:12:54 följande:
    Det är så roligt och inspirerande att läsa om allas planer! Vi har varit ute i extremt god tid med allt men nu har vi haft någon månad när vi inte har gjort nånting alls. Nu i veckan börja vi ta upp planerna igen! Vi började med att planerna in för en resa till Tyskland så vi kan få klart baren :D sen tog jag tag i det jag tycker är roligast, SKOR! Jag har min klänning sen 2 månader tillbaka och nu vill jag ta tag i resten så jag kan prova och se helheten! Vårat färgtema är lila. Det kommer vara olika nyanser av lila. Är det någon som har nåt tips på blommor till brudbuketten? För där är jag helt lost!
    Vad skönt med en månads paus!

    Lila skriver du.. Kanske lila tulpaner?? Om du vill ha blommor i färgtemat?

    Kul att åka till Tyskland.. Vi diskuterar just nu här hemma om det lönar sig för oss att åka till Tyskland eller inte... Det vi har kvar är öl, cider, vin och champange.. All sprit är köpt redan! Så ska sätta mig och göra en excellista på riktigt och jämföra..

    Problemet är bara att jag inte vet vilket vin vi ska ha...
  • SammyS­ally
    Äldre 6 Jan 12:46
    oijbc skrev 2013-01-05 21:12:54 följande:
    Det är så roligt och inspirerande att läsa om allas planer! Vi har varit ute i extremt god tid med allt men nu har vi haft någon månad när vi inte har gjort nånting alls. Nu i veckan börja vi ta upp planerna igen! Vi började med att planerna in för en resa till Tyskland så vi kan få klart baren :D sen tog jag tag i det jag tycker är roligast, SKOR! Jag har min klänning sen 2 månader tillbaka och nu vill jag ta tag i resten så jag kan prova och se helheten! Vårat färgtema är lila. Det kommer vara olika nyanser av lila. Är det någon som har nåt tips på blommor till brudbuketten? För där är jag helt lost!
    ÅÅÅh vad roligt med lila! Det ska vi med ha, fast mörklila! :D ska se om jag kan ladda upp lite inspirationsbilder till dig som jag har på datorn med lila inslag...


     



     



     




    Jag är inne på att ha lila orchideer samt hortensia med något mer, men jag vet inte, det är svårt, jag skulle villja ha en "kontrollerad" bukett utan massa "lullull" så det kanske bara blir vita rosor i en "kontrollerad" bunt.
  • oijbc
    Äldre 6 Jan 13:52

    Åh, tulpaner var en bra idé! Jag har velat fram och tillbaka hur jag vill göra med brudbuketten. Antingen så vill jag blanda lite olika blommor i lila eller så tar jag en enkel bukett med lila och vita rosor! Vi kommer ha ett stort bröllop då vi har väldigt stora familjer båda två (150 inbjudna och vi har sagt öppen bar) så för oss lönar det sig definitivt att åka till Tyskland. Vi tänkte handla på Calles där nere! Flera stycken har tipsat mig om ett rödvin där som heter grand sud. Det är riktigt bra pris och vad jag hört så ska vinet vara gott!

  • oijbc
    Äldre 6 Jan 13:57

    Okej, jag vet visst inte hur man citerar märkte jag på förra inlägget! Men Tack så hemskt mycket för bilderna SammySally! Älskade speciellt skorna, kul med en färgklick på skorna tycker jag!

  • lordoz
    Äldre 6 Jan 18:17

    Jag tyckte med att bilderna var riktigt fina och bra inspiration.. Till och med så jag också vill ha lila tema... hihi! :D

    Ja, ska ni ha öppen bar för 150 gäster oiijbc så förstår jag verkligen att det lönar sig. Vi ska med ha fri bar för våra 50 gäster.. Men spriten köpte jag från taxfreen när jag var på charter i somras, därav att vi bara har måltidsdrycken kvar... :)

  • Äldre 6 Jan 18:35
    lordoz skrev 2013-01-06 09:41:00 följande:
    Hur gick det med skojakten??
    Hmm, gick tyvärr inte så bra. Kom aldrig iväg, utan började frosta av frysen och rensa i massa skåp. Så nästa helg måste jag verkligen ta tag i det....
  • Äldre 6 Jan 18:36
    lordoz skrev 2013-01-06 18:17:35 följande:
    Jag tyckte med att bilderna var riktigt fina och bra inspiration.. Till och med så jag också vill ha lila tema... hihi! :D

    Ja, ska ni ha öppen bar för 150 gäster oiijbc så förstår jag verkligen att det lönar sig. Vi ska med ha fri bar för våra 50 gäster.. Men spriten köpte jag från taxfreen när jag var på charter i somras, därav att vi bara har måltidsdrycken kvar... :)
    Verkligen härligt med det lila temat... man blev lite inspirerad. Men vår färg är mörkblå!
  • lordoz
    Äldre 10 Jan 18:53

    I helgen ska vi göra inbjudningskorten! :D Och förhoppningsvis kunna posta dem på måndag... Blir väl ca 25 inbjudningar, så det är ju inte sååå många... Hihi!

    Vi har även fått 3 ja, från våra toastmasters.. Så de är bokade! Vill ju att man ska anmäla sina tal och spex till dem, så de kommer stå med i inbjudan!

    Så det enda jag behöver boka nu innan inbjudan kan skrivas är vigsellokalen.. Ska ringa på den imorrn!

    Hur går det för er andra??

    Vi ska förresten åka till Tyskland med har vi bestämt. Så nu ikväll ska vi nog boka en sådan bussresa... Så är det datumet bestämt nu när jag ska lägga schema på jobbet.

  • Äldre 10 Jan 19:49

    Kul att ni snart får skicka ut inbjudningarna, och skönt att alla toastmasters svarade ja. Vi skrev i inbjudan att tal ska anmälas till vår toastmadame. 

    I går fick jag äntligen bokad frisör!! Ska dit för vanlig klippning på tisdag, så då får jag träffa hon som ska fixa till mig. Så jag hoppas att det kommer kännas bra.

    Nu håller vi på att leta fotograf, det blev inte den vi först tänkt. Men vi har fått svar från minst två fotografer som är lediga den 6/4, så vi ska boka in möte med dem.

    Idag la vi på hindersprövningen på lådan... ännu en sak att bocka av på listan.

     

  • lordoz
    Äldre 12 Jan 02:51

    Jag har virkat en handväska till bröllopet.. Eller handväska och handväska, mer en kuvertväska. :)



    Använde mig av följande beskrivning: www.hemmetsjournal.se/Handarbete/Beskrivningar/Virka/Virkad-kuvertvaska-med-parlor/

    Kan tillägga att den är finare i verkligheten än på bilden... Blev riktigt nöjd faktiskt.. :D
Svar på tråden April 2013