• Tokig

    Oktober 2012

    Tänkte att det kan vara trevligt att samlas och följa varandra fram till den magiska dagen.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-25 09:10
    Vi som (hitintills) är med i tråden är:

    Pyttsan, 29/9, Åland
    Tokig, 6/10, Småland
    Caruba, 6/10, Arild
    Daludd, 6/10, Göteborg
    Soahl, 6/10, Stockholm

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-07 15:00
    Camilla837, 6/10, Öckerö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 14:43
    Lillama, 20/10, Öland

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 08:48
    Meyita, 20/10, Värmdö

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-25 08:27
    tinaalpfält, 6/10, Flen

    TR?DSTARTARENS TILL?GGSKOMMENTAR 2012-08-07 17:13
    KochM, 13/10, Örebro

  • Svar på tråden Oktober 2012
  • Pyttsan

    Vi gifter oss 29september och har massor kvar!

    * Jag har inte ens fixat en tid med sömmerskan som ska ta in klänningen. Men hon är bokad och vet att hon ska göra det

    * Göra sångbland, inklusive nånting om varje gäst.

    *Göra bordsplacering och placeringskort.

    * lämna ringarna för gravering och omrhodinering.

    * Ett par ballerinas eller låga skor till mig.

    * Göra brudnäbbarnas diadem (köp diademen, blommorna att fästa på finns)

    * Träffa trumpetaren och ringa kantorn.(vidtalade redan)

    * Fixa lite dekorationer.

    * Välja dukar och servetter.

    * Vigselprogram.

    * Strumpor till brudgum.

    * armband till mig. (kan skippas)

    * Fixa bänkar och bord till vår trädgård inför brunchen.

    * Planera menyn till brunschen klart.

    * Köpa alla alkoholfria drycker, öl till förrätten, snaps och dricka till brunchen.

    * Proväta bröllopsmenyn. (bara nöje :) )

    Sen skulle jag vilja hitta på nån liten gåva till alla som hjälper oss. Inte våra familjer, men de som spelar gratis i kyrkan och kommer och kör lastbil, skjutsar oss mm. 

     

  • Daludd
    Camilla837 skrev 2012-08-26 08:47:45 följande:
    Ca 40 dagar kvar nu! Jag börjör bli ordentligt nervös. Kan inte sova längre, vi har ju så mycket som ska göras.
    Ni andra som ska gifta er runt samma datum (6 oktober) Hur mycket har ni kvar? Har ni träffat prästen, provat klänningen? Tänk om den inte passar! 
    Träffat prästen, men inte provat klänningarna igen efter att de togs in. Vi kan inte heller sova längre. Tar flera timmar att somna.

    Men vi flyttar, gifter oss och börjar ny utbildning inom loppet av 6 veckor så det är inte bara bröllopet... uff.

    Vi ska fixa vigselprogram, blommor, gå in klackskorna, spika vigselordningen, träffa prästen igen, festprogram, ha möten med toastmaster 1-2 ggr till... testa våra frisyrer, boka frissa... fixa underkläder och morgongåvor. 
  • Tokig
    Camilla837 skrev 2012-08-26 08:47:45 följande:
    Ca 40 dagar kvar nu! Jag börjör bli ordentligt nervös. Kan inte sova längre, vi har ju så mycket som ska göras.
    Ni andra som ska gifta er runt samma datum (6 oktober) Hur mycket har ni kvar? Har ni träffat prästen, provat klänningen? Tänk om den inte passar! 
    Vi har sedan länge bestämt oss för att försöka ha allting klart i augusti så att vi bara kan njuta i september och inte stressa.

    På tisdag ska vi träffa vigselförättaren och sedan har jag lite pyssel kvar att göra. Inget som är livsnödvändigt men mer som lite myisgt kvällspyssel.

    12 september ska jag till sömmerskan och ändra klänningen, annars är vi nog ganska i fas. Behöver gå in skorna mer... försöker ta på dom så fort jag är hemma men jag glömmer bort hela tiden.
  • caruba
    Daludd skrev 2012-08-25 20:41:40 följande:
    Vi använder dom! Perfekt vikning. Insidan blir tre-uppslag med bordsplaceringen och en mening om alla gäster, framsidan blir framsida, baksidan blir "det här händer ikväll" alltså tidschema med lite skämt inbakat, och så menyn på sidan som viks in och syns först när man öppnar den. Tycker den blir perfekt! 1000 kr för program o meny :) Men det är ju bara för att vi inte har så mkt innehåll som det funkar.
    nu blev  vi riktigt sugna på att använda vistaprints... det hade varit enklast.. =0)
  • caruba

    Vi har kvar:

    * Kläder till honom.

    * Festhäfte

    * Dekerationer

    * Köpa smink till mig

    * Planera bordplacering och Skriva Placeringskorten

    * Planera vem som ska bo var

    * Lära oss vals. (tror det är försent ;0))

    * Göra färdig spotitylistan

    * Göra min bukett

    Skor köpte jag idag. Det blev dessa;



    Var idag på en sminkskola var jag fick vara försökskanin för en elev.. Så snygg jag blev. ;0) Nu undrar man varför man valde att ha vigslen och festen långt ute i ödemarken. ;0)
  • Tokig

    UPS!!!


    Jag har visst blivit med klänning... ingen.


    Har ju en fantastisk klänning hemma i garderoben som jag ska fixa hos skräddaren i september. Men e-bayfingret slant lite och vips kommer klänningen få en syster. Potentiellt kan detta betyda bekymmer. Tänk om den också är underbar.



  • Tokig
    tinaalpfält skrev 2012-08-29 15:53:43 följande:
    Jag tycker den ser helt fantastisk ut!!
    Visst gör den, hahaha vilket angenämt problem om det skulle vara det också. Min drömklänning ligger ju därhemma.

    Jag fattar inte hur jag jämt lyckas med sånt här. Men men, £ 85 fick jag betala totalt för klänning med frakt och allt så det är ju ingen jättestor investering.
  • KochM

    Går och väntar på att min klänning ska komma. Det skulle ta ca tre månader och det har det gått nu ungefär. Längtar efter att få prova den igen!

  • caruba

    Att du vågar Tokig... ;0)

    Gubben har nu fixat kläder. Skönt.

Svar på tråden Oktober 2012